2011. január 22., szombat

Mérgek

Bizony, mindenhol ezzel találkozhatunk. Mérgezőek az autók, a víz sem teljesen egészséges, bár még mindig jobb mint sok más helyen.
A zöldségek, gyümölcsök sokszor permetesek, a teafilter, a wc papír klóros, a hús a táptól mindenféle mérgező anyaggal szennyezett, satöbbi....
Mérgező sok-sok minden.
Kikerülni nem lehet.

Akkor amit lehet, miért nem cseréljük le tisztára?
Annyi de annyi dolog van, amit egy kicsit nagyobb gondossággal és odafigyeléssel lecserélhetünk.
 Már írtam az előző bejegyzésben az Antal Vali-féle oldalról, és a másfajta gondolkodásmódról.
Kirának volt vagy 20-25 helyen apró ún. láncszemölcse. Szalicilsavval kellett kezelni, ami maró is és nem is segített. A kecsketejes-csalános-lenmagos szappantól amit egy aukciós oldalon vettem két nap használat után elmúltak teljesen.

Most a hajunk van terítéken. Mindkettőnké könnyen zsírosodó, Kiráé ráadásul korpás is. Volt.
Szerdán találtam egy ilyen hajra való egyszerű receptet:
Egy személyre hosszú hajhoz:
3 dl csalántea főzet
      (gyógyszertár, biobolt kb.300 forint egy zacskóval, egy főzethez kell kb 2-3 evőkanál)
1 ek. szódabikarbóna
1 csipet só
1 kiskanál méz
Langyos teába beledobjuk a többi hozzávalót, lezárjuk (mondjuk egy müa. flakonban) és alaposan összerázzuk.

Ezzel mostunk hajat. Zsír még van, de nem annyi mint eddig, viszont a korpa nyom nélkül tűnt el.
És mivel ebben nincs ragasztó mint az ismert korpaellenes samponokban, ezért nem egy tömbben van leragadva a fején, hanem valóban eltűnt!!

Ami számomra teljesen érthetetlen az az, hogy amikor valami működik és jó akkor miért cseréljük le valami ipari szennyre?
Ha régen jó volt a környezetet és bőrt sem bántó mosószóda mosni és mosogatni akkor most miért kell a szintetikus mosópor és kézszárító mosogatószer?
Itt van egy nagyon jó kis írás, arról, hogy egy átlag reggel az átlag ember mennyi trutyit ken magára.

Szóval visszatérve, van egy út amin a régi emberek jártak, amit a fenenagy iparosodás miatt szépen elhagytunk, de egyre többen térnek vissza, mikor rájönnek, hogy nem feltétlenül az a jó amit ránk akar tukmálni a sok reklám.

Tényleg el lehet még hinni, hogy jobb ha titándioxidos és alumínium-oxidos izzadásgátló dezodor mint a méregtelen (!) test normál illata? Egyébként barátságos deót is lehet kapni!

Tényleg el lehet még hinni, hogy annyira kell sietni, hogy valami xar kekszet tömjünk be reggelire?


Szerintem inkább hihető, hogy a tévé nem is mond igazat, hogy az orvos sem csodalény, ő is az ipar sokszor akaratlan kiszolgálója, bár sokan felismerik, hogy nem feltétlen a vegyi anyagok kellenek egy-egy betegség esetén, de attól hogy nem híve például egy gyerekdoki az antibiotikumnak, attól még gondolkodás nélkül felírja egy bőrbajra a paraffinolaj (kőolajszármazék) tartalmú krémet vagy ha picit fáj a gyerek torka akkor rögtön a Ca..flam-ot akarja adni, ami azért szerintem erős túlzás.

Milyen érdekes, hogy a torokfájásra, ha már szóba jött, mennyivel humánusabb a borsmentaolaj, teafa olaj vagy eukaliptusz olajos öblögetés.
Vagy simán a méz. Most a sima pirosodásról beszélek, nem a gyulladásról.

De ha abbahagyja az ember a szervezete leterhelését a vegyi anyagok által, akkor valószínű nem lesz lefáradva az immunrendszere a folyamatos igénybevétel miatt.

Nem akarom én a saját igazságom népszerűsíteni, mindenki találja meg a saját útját, bár szívesen segítek amiben tudok, ha valakinek szüksége van rá.

A lényeg, nem biztos, hogy jók a mai új dolgok.
Az pedig nem kifogás, hogy mindent nem lehet kiküszöbölni!
Meg kell próbálni minél többet, mert saját érdeke mindenkinek, aki nem akar belefulladni a "nehéz ám változtatni" kényelmébe.
Nem elhanyagolható a gyerekeink érdeke.

Kipróbáltam.
Lehet mosogatni mosószódával, lehet mosni hamulúggal, (ha nincs hamud akkor ott a mosódió mint környezetbarát és nem allergén alternatíva) sőt, lehet mosni lereszelt mosószappannal, öblíteni tökéletes az ecet-illóolaj keverék, kádat vagy zsíros leégett tűzhelyet pucolni az (mily' meglepő) ecet-szódabikarbóna keverék, lehet kapni nátrium-fluorid mentes fogkrémet nem is túl drágán, ha nem bőrszárító szappant vagy tusfürdőt használsz akkor nincs szükséged testápolóra, de azt is lehet testbarátot kapni, szóval lehet élni szerintem bárhol másképp.
Akinek elsőre kifogások jutnak eszébe, mit miért nem, az szerintem gondolkodjon el, mi mennyire fontos.
És bár mindenki azt tesz saját magával amit csak akar, de mindennel hatunk a környezetünkre is.
Az idegméreghez hasonló hatású, kilométerekről érezhető öblítőkkel, a tényleg idegrendszerre ható parfümökkel, és nem utolsósorban ezek sajnos a körforgásba is bekerülnek. Kis mennyiségek is. A havi két kiló mosópor is szennyezi a vizet.

Tudnám még folytatni, de ez már így is hosszú lett.

Üdv mindenkinek aki olvas.

5 megjegyzés :

  1. Igazad van, én is így gondolom. A mosószóda nekem nagyon bejött, igaz a fehéreket egy éjszakára beáztatom,másnap így mosom, a párom fehér zoknija is tiszta lesz. Bár sajnos a gyümölcs és pörköltszaftokkal ez sem bír, de a legdrágább agyonreklámozott mosószer sem. A mosódió nekem bejött, de csak sötétekhez használom. Nagyon bevált az ecet,mosószappan, szódabikarbónával nagyobb kiszerelésben még nem találkoztam,bár biztos van.
    Csak háziszappant használunk, de a megfelelő hajsampont még keresem..:)

    VálaszTörlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  3. A foltokat én is külön kezelem, van amit többször. :)
    Sima mosószappan, marhaepe szappan, bórax, nátrium perkarbonát, szódabikarbóna, és még mindig van, ami kimoshatatlan.
    De mint írod, a drága szintetikus mosószerek sem bírják.
    Még mosóport használtam, de hipózni akkor sem voltam hajlandó a ruhákat, vagy extra fehérítő vanish oxyt venni, ha szürke lett, akkor lett belőle otthoni ruha.

    VálaszTörlés
  4. A szürkeségen az éjszakára mosószódás jó meleg vízbe áztatás nagyon sokat segít. Én sima mosószappant használok, a marhaepeszappant..nos, én szegény marhák miatt hanyagolom:)
    Bóraxot még nem próbáltam.. De véleményem szerint, ami mosószappannal, mosószódával nem eltávolítható, az vagy lassan elhalványodik, elkopik, vagy csak az ecetes olló viszi ki. Agyonreklámozott Vanish, Cillit Bang, stb termékekért én sem vagyok hajlandó pénzt kiadni.
    Mosóporból ha esetleg használsz,a Green line jött be nekem nagyon, ez foszfátmentes, és nagyon-nagyon olcsó, de jó. 1200.-ft körül mozog a 10 kiló ára.10 kilós kiszerelésben kapható.

    VálaszTörlés
  5. Köszi az áztatást ki fogom próbálni. Bóraxot én sem, csak olvastam róla, tervben van, elfér itthon. És igen, az idő sok foltot megold.
    A hétvégén két kinyomott fél citromhéjjal az egész hűtőmet ki és lepucoltam.
    Kettővel meg a tűzhelyet. Imádom az ilyen cuccokat.

    VálaszTörlés

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...