2011. március 20., vasárnap

Pár apróság

Én lehet, hogy furcsán gondolkodom, de nem mindig értek bizonyos dolgokat.
Például, akivel csókolózok, annak miért ne használhatnám a fogkeféjét? Mitől undorítóbb az, mint a nyálcsere?
Vagy nemrég hallottam itt egy csajtól, hogy most teregette ki a nagymosást, és vendégek jönnek.
A vendégek nem mosnak? Vagy ruhát nem hordanak?
Szerintem ezek és az ehhez hasonló dolgok rendkívül álszentek, és teljesem felesleges foglalkozni velük.
Van az illem, oké. Nem illik az utcán pisilni, és a gyereket sem tenném tisztába egy étteremben, de mikor etetni kellett, akkor diszkréten szoptatni, miért ne? Én először ilyet 10 évesen láttam a Skála áruházban egy arab nőtől, és furcsa volt. De ő teljesen kitette a mellét. Én csináltam magamnak szoptatós felsőket, amik teljesen takarták az eseményt.
Főleg, hogy az emberek akkor is megbámulnak, ha sírni mer egy gyerek. Más gyerek tán nem sír? Nem hisztizik? Vagy csak mikor másé csinálja, akkor el lehet felejteni, hogy az övé pont ugyanilyen? Vagy megbámulni valakit, mert rákiabál a gyerekre.
Anno, vezetés közben nagyon utáltam a bevágódó, fékezgető, mittudomén milyen sokféle barmot. A középső ujjam használtam is sokat.:D
Aztán egyik főnököm elmesélte, látott ilyet egyszer, akinek bemutattak, elővett egy bézból ütőt, és elindult a mutogató felé. Plusz láttam Michael Douglas Összeomlás című remekét is, hogy megváltozzon ez a hozzáállásom, és elismerjem, fogalmam sem lehet, mi lakozik abban, akinek én mutogatnék.
De ugyanígy, engem ne bámuljon meg egy saját magát mindenkinél jobbnak hívő sem, mert hangosabban szólok a gyerekemre, aki épp a parkolóban rohangál.
Ez is álszent dolog.
Mindenki mondhatja, az én gyerekem nem csinál ilyet, ő olyan kis szófogadó.
Ja, ezt ismerem.
Van öt gyerek, mind más beállítottságú.
Szabolcs a középső, folyton mozgásban van. Ha más nem, akkor a szája.
Legutóbb őt vittem a nagy bevásárlásra, amit a barátnőmmel ejtünk meg. Hétvége lévén, az ő két gyereke is jött, lánya egyidős és hasonló viselkedésű, mint Szabolcs.
Krisz maradt itthon a többi gyerekkel, szerintem nekem a Szabolccsal fárasztóbb napom volt, mint neki a néggyel.
Az utolsó helyen, ahová mentünk, ő és Szandra, Kati lánya, végig rohangáltak, de már mindketten olyan fásultak és fáradtak voltunk, hogy nem foglalkoztunk velük.
Itt jön az, hogy a külső szemlélő azt hiheti, úgy általában letojjuk a gyerekeink, pedig nem.
Nem lehet minden gyereket nevelni, erősebb egyéniségeket nem lehet megváltoztatni, úszni lehet az árral,  mint például, ha olyasmit akarnak, nagyon, amit mi nem, megkérdezik ezerszer is, hogy csinálhatják-e, te nemet mondasz, elmagyarázod értelmesen, miért nem, majd egy óvatlan pillanatban
észreveszed, megtette. Ezt még anno Kevinnél állapítottam meg, ő igazából nem engedélyt kér, hanem így, kérésként közli, mi az amit megtesz mindenképp. Akkori barátnőm mondta, örüljek, hogy szól, és nem csak úgy csinálja.
Lehet náluk várni, eljöjjön az az életkor, mikor meg is akarják érteni az érveinket.
Ott van akkor a Szilárd.
Az első olyan gyerekem, aki semmit nem a nagykönyv szerint csinál, teljesen ráérősen fejlődik, mindent csak és kizárólag akkor csinál meg, mikor már profin tudja. Például, másfél évesen indult el önállóan. Előtte kapaszkodva már járt, de csak úgy.
Nincs semmi baja, nem fejletlen, csak ő ráér. Azóta is. Komplett szavakat kezdett mondani, nem gügyögött, pépeket sosem evett, tápszer után rögtön darabos étel, másfél évesen. Addig nem volt hajlandó tejen kívül mást enni. Húst csak két éves kora óta eszik.
Most nem akar leszokni a pelenkáról. Májusban három éves, szeptembertől oviba megy, de még nem akar. Próbáltam, nem adni rá, kérdezgetni, kell-e pisilni, pisilt is a vécébe vagy a bilibe, majd 10 perc múlva a gatyába.
Én pedig egyenlőre nem akarok naponta szőnyeget takarítani. A többi gyerek is akkor szokott le, mikor már reggel szárazon jött le a pelenka. Akkor jön el a pelenkás gyerek leszoktatási ideje szerintem, de ebben nagyon is megoszlanak a vélemények.
Mindenesetre ő reggelente ágyúgolyó pelenkával ébred, így majd mikor jobb idő lesz, próbáljuk újra.
Addig is hallgassuk meg ezt:


Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...