2011. március 29., kedd

Szili a (szét)szerelő

Egyelőre még csak szétszed (bár egyszer egy golyóstollat össze is szerelt), de mindent, ami szétszedhető.
Ha nagy a csend, biztos, hogy épp ügyködik, illik ránézni.
Tegnap áldozat lett a DVD távirányító, amit össze tudtam rakni. Mert bár a készülék épp haldoklik, de amíg pici élet van benne nem akarok másikat venni. Tehát enyhén szólva rosszul lettem, a távirányító fölött szendén mosolygó kisfiamtól.
Utána kipróbáltam egy nemrég levizezett billentyűzetet, kiszáradás után működik-e,
Őfelsége látta, ahogy tompa késsel lepattintok egy billentyűt, utána atomjaira szedte a nekiadott működésképtelen darabot.

Toll, távirányító, bármilyen, csavarokat tartalmazó dolog, bármi, amin gombok vannak, amit ki lehet nyitni, be lehet csukni, ezek közül semmi nincs biztonságban.
Tegnap még kiskanalat próbált az ajtó zárjába tömködni, ma pedig a varrógépem nézegette. Én pedig a szekrény tetejét nézegettem, mit kell onnan elraknom, hogy a varrógépem odaférjen.
Vannak ám családok, ahol a számítógép simán túlél akár két gyereket is, úgy, hogy a földön van tartva. Esetleg letörik egyszer-egyszer a lemez tálcája, de más, komolyabb nem. Én ezzel nem is próbálkoznék.
Még régen, Kira babaidejében szét kellett kapnom a videót, amiben mit ad Isten, ruhacsipeszt találtam. Úgyhogy én ezeket a dolgokat inkább látószögükön kívül helyezem. Mármint a kicsiknek. De Szilike ügyes gyerek, elbírja a jó nehéz hokedlit, odaviszi a szekrényhez, és eléri a dolgokat.
Nem akarom én az ilyen törekvéseket akadályozni, támogatom őket, abban, amiben ügyesek, de vannak azért határok.:D
Támogatjuk az eszközhasználatot, Szabolcs is Szili is 2-3 éves kora óta tudja hogy kell szöget, kalapácsot használni, ismerik a csavarhúzót és a működését, de ettől persze az aggodalom nem oszlik el olyan könnyen.
Mert ezzel nem feltétlen jár együtt az óvatosság.
Szabolcs például az öltöztető tetejéről simán kivette Líviát a kiságyból, és ott állt vele a méter magasban.
Vagy Kevin, aki csinált már 2 éve íjat, próbálkozott tutaj és síléc készítéssel is.
Kovácsolt már drótgubancból dísztárgyat, ha azt mondom neki, ne csináld, mert azt nem így kell (pl. síléc), nem számít, akkor is meg kell valósítania, amit eltervezett. Egy deszkára rossz cipőt szögelt fel, és kész volt. Akkor volt 7 és fél éves.
Mostanában botokat hántol és farag.
Meg fát aprít.
Visszatérve, vannak dolgok, amik teljesen kívül esnek Szili látó és érdeklődési körén, mint például a nyomtató vagy monitor, de azért épp elég sok minden érdekli.
Igaz, a rossz videót és rossz DVD játszót én adtam oda nekik nyáron, hogy nyugodtan vizsgálják meg belülről is, meg van egy csomó rossz mobiltelefonjuk is.
Mostanában a használni már nem tervezett gofrisütőt nézegeti, és lassan lesz ismét egy halott DVD...

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...