2011. április 23., szombat

Csülkös bab bográcsban és nyári meleg


Állítólag volt olyan év, mikor a húsvéti locsolás hóesésben zajlott. Ezt én is csak hallottam, anno.
Most viszont jó meleg van, ami most még jó. Bár nekem nincs okom panaszra, mert jó kereszthuzatot tudunk csinálni, három oldalról van ablak, a negyedikről az ajtó, ami nyáron éjjel-nappal nyitva van, és az erdő, ami 10 méterre kezdődik, jó hűvös. Most is, ha kiállok az ablakba, és mélyet lélegzem, érzem a hűvösebb árnyalatát a levegőnek, ami onnan jön. Plusz a kertben virágzik a körtefa, így van némi virágillat is.
Szóval ezek az öreg házak jók, mert télen a meleget tartják bent, még az ilyen szigetelési problémás is, mint a mienk, nyáron pedig hűvösebb van jelentősen mint kint. Ráadásul télen itt 5 fokkal hidegebb a levegő, mint a városban, az aszfaltdzsungelben, de nyáron is! Mármint úgy általában a vidéki levegő hőmérséklete.
Időjárásról most ennyi.

Megfőztük a húsvéti füstölt csülköt, de egyben bablevest is készítettünk, hogy a következő három-négy napban ne kelljen főzőcskézni túl sokat.
Akkor, ha már jó az idő, és itthon van Apa, akkor bogrács. Nos ő tüzet rakott, majd lefeküdt aludni. Így kivételesen én bográcsoztam. Nem mintha ezzel nagy feladatok lettek volna, időben betenni a husi mellé a babot, majd a zöldségeket, aztán a husit kivenni, mikor megfőtt, galuskázni, berántani. Hagyni még rotyogni a füstös lángon. Bő hat órát főtt, igazán lassan, és komótosan. Lóbabot vettem, annak is idő kellett, plusz a tüzezést sem kapkodtam el, a fát nem aprítva hanem egybe hasábban tettem a tűzre, így nagy lángok sosem csaptak fel.
Mire kihűlt a csülök, addigra megfőtt a tojás, Szilivel megpucoltuk, ő egyet, én kilencet. Kettőt meg is evett mire aprítottam neki csülköt és retket, azután leültünk enni. Ez úgy néz ki, hogy ő falatkákat ad nekem mindenből, tőlem pedig elvárja, hogy egy-egy falatot én is adjak az enyémből.
De minden ehető cuccal így csinál ám. Bármit eszik, bármit kap, egy-egy pici falatot mindig kapok. Ha egy 1x1 cm csoki kockát kap, abból is harap nekem. Nagyon jószívű gyerek. Líviának is ad mindent, illetve adna, mert ha neki adok valamit, akkor mindig elmondom, hogy ezt a Lívinek lehet vagy nem. Ő pedig betartja.
Szóval a sonkázásnál én retek falatokkal, ő pedig tojással lett gazdagabb.
És hogy miért ma és nem hétfőn? Csak. Nem vagyunk naptárhoz kötve. Mi akkor tartjuk az ünnepeket, mikor a családi időbeosztás szerint a legkedvezőbb.

Mégis visszatérek kicsit a hőmérséklet témához.
Tök jó, hogy egyre később kell becsukni az ablakot. Egy hete még ötkor be kellett zárni, hogy a hat órás fürdés előtt már ne hűljön ki a lakás, most pedig még mindig nyitva minden, pedig már lefürödtünk.
Ja, és a fürdést is későbbre kell átrendeznem a gyerekeknek, mert mikor ilyen jó idő van, akkor még este hétkor is szeretnek kint lenni, így aztán vagy frissen fürödve mennek ki, vagy később fürdenek.
Száz szónak is egy a vége,
Kellemes Húsvétot, és Jószagú Locsolókölniket a Lányoknak!
Húsvéti kép, Tőlem, Nektek :)))

1 megjegyzés :

  1. Neked és családodnak is kellemes és vidám húsvéti ünnepeket kívánok!

    VálaszTörlés

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...