2011. május 24., kedd

Apró lépések, fokozatok

December elején kezdődött igazán az, ami nagyon rég érlelődik, apró jelek voltak, lázadás és tiltakozás bizonyos dolgok ellen voltak, de a konkrét, nagybetűs VÁLTOZÁS elmaradt. Sok minden van, amit Krisztián régóta mondogat, de amíg bennem nem érett meg, addig nem voltam hajlandó semmit megváltoztatni. Ezért aztán ő most nagyon nagy örömmel figyeli az új és a kiszórt dolgokat.
Ma megkérdezte, a Himalája só marad-e. Válaszom:
- Tegnap utánaolvastam a konyhasónak. Kiderült számomra, a sima NaCl-hoz káliumot adnak, ami szív, vese, máj, és még ki tudja milyen problémákat okoz, ha túlfogyasztja valaki. (tehát, ha banánból jutsz hozzá, amiben természetesen ott van, semmi bajod nem lesz, de ez a forma nem természetes)
Ott van a sima só, és másik üvegben a Himalája. Először azt gondoltam, ami még van, azt elhasználom. De akkor minek is vettem igazi, kezeletlen sót?

A lényeg ebben, az, hogy senkit nem lehet hirtelen, erővel kiszakítani a megszokott dolgai közül.
Szeretném, ha minden engem körülvevő dolog természetes, élhető anyagból, mondjuk fából lenne, de nagyon meg lennék lőve, ha holnapra eltűnne az összes műanyag. Még a vászon és pamut ruhák is lehullanának rólunk, ugye.
Először, mikor olvasgattam Antal Vali oldalát, egyre kétségbeesettebb lettem. Hogy fogok én mindent kiirtani, ami rossz? Egy függőségem van, a kávé, de nem vagyok képes keserűen inni. Vagy tej nélkül.
Hogy fogok méregteleníteni, a sok drága táplálékkiegészítőt megvenni? Már ami alapként kellene a méregtelenítéshez, azok is mind több ezer forintos termékek. Bármennyire jók, azért mindet egyszerre nem bírnám megvenni. Van öt gyerekem. Hogy fogom átszoktatni őket egészségesebb, cukormentes táplálkozásra? Lehetőleg úgy, hogy máshol se tömjék meg magukat kólával, csipsszel.
Hogy veszem rá a rokonságot, hogy nem szeretnénk cukros innivalókat, tejcsokit, pillecukrot, rágógumit és hasonló, sajnos függőséget okozó dolgokat adni a gyerekeknek.
És nem azért, mert szélsőséges betegségektől félek, hanem azért, mert oktalanul vannak túlízesítve. Mert elveszik az ember természetes ízérzékelését, mert a cukor apránként károsít, tehát nem észrevehetően, így eszi boldog-boldogtalan.
És szerintem ha valaki ezt tudja, -márpedig aki némi ételvegyészetet tanul, annak tudni kellene- mégis eladja azt, az gonoszság. Ebben nem akarok részt venni. A szándékos, gonosz, profithajhász étel- és embermérgezésben.
Konkrét kérdés: az aszkorbinsav, ami a mű C vitamin alapja is, jobban megemeli a kenyeret, de vesekárosító. Kell az a plusz magasság a kenyérhez? Megéri?
És ha csak apránként károsít, akkor már lehet? Akkor belefér? Nem meggyőzni akarok olyat, aki magától nem akar változtatni, csak kérdéseket teszek fel, amikre lehet válaszolni magunknak.
Ha minden nap csak egy kicsi arzént eszünk, lehet, hogy még évekig is eléldegélünk. Végül ha nem boncolnak fel, ki sem derül a halál igazi, kiváltó oka.

Vissza az elejére:

Először is, ha valakinek nem állnak rendelkezésére korlátlan anyagi lehetőségek, akkor csak apránként tud haladni, minden új lépés megtétele előtt alaposan kitapasztalni az előző okozta változásokat, mert ha hirtelen tűnik ugye el minden, akkor ott állunk a semmi közepén. Olyan szerintem nincs, hogy ma eldöntöm, holnap pedig kidobok mindent, mosakodni, mosni pedig nem tudok. De ha veszek mosószódát, és néha egy-egy mosást azzal végzek el, látni fogom, hogy jó, hogy működik, és többé nem veszek túlillatosított, szintetikus, nevesített gagyit.
Két hete elfogyott a mosószóda. Négy napig nem volt, itt pedig nem lehet kapni. Vettem egy kis doboz mosóport, mert mosni kell, de tényleg csak azt mostam ki amit muszáj volt, mert utáltam a szagát. A ruha csúszós érintését. Mikor megérkezett a 25 kilós adag szóda a futárral, úgy örültem, mint gyerek a karácsonyi ajándéknak.:))
Ja, és parázni sem nagyon kell. Mi a mosogatáshoz is a mosószódát használjuk, az jött be az alternatív szerek közül a leginkább. Az ecet nem annyira. Igaz, hozzáteszem, a műanyag edényeknél van a bibi. Azok, ha zsírosak lesznek, azt nehéz zsírmentesíteni. Egyébként az ecet is jó lenne.
Szóval, mikor nem volt itthon mosószóda, akkor mosogatószert használtam (jó, hogy vettem a buborékfújóba). Igaz, nem úgy mint régen, hogy minden edénynél nyomtam a szivacsra, hanem úgy, mint a szódát. Két kanálnyi a vízbe, és az edényeket előmosogatva (forró vízzel lemosni a zsíros részeket). Amire nem visz rá a lélek, hogy a cukorhoz visszatérjek, akár egy pici erejéig is. Meg a virsli, párizsi, és egyéb élelmiszeripari hulladékok.

Táplálék kiegészítő-lépések.
Elolvastam sok-sok leírást, fórumokat, azután eldöntöttem, mi az, ami kellene a mi méregtelenítő folyamatunkhoz. Mik a legfontosabb lépések. A lerakódott nehézfémek kivezetése elég fontos, és az elsők között kell lennie.
Ezért jött a Huminiqum. Megkerestem a legolcsóbb forrást, megvettem. Szedtük, én még szedem, néha a gyerekeknek adok egyet-egyet.
Utána a bélflóra helyreállítására a Béta-glükán. van annak sok más jó hatása is, lehet olvasgatni.
Most, legutóbb Méz-almarostot, ami szintén a bélflórát és a mérgek kivezetését rendezi, és Csicsókasűrítményt vettünk, ami hasonló jó tulajdonságai mellett éhségérzet csökkentő, csökkenti az édesség utáni vágyat, satöbbi.
Még van pár tervem, amit szeretnék venni, de nem minden áron.
Mivel ezek nem kétforintos termékek, meg kell gondolni, mikor melyiket. Most például már a vitamin visszapótlásról kellene gondoskodnunk. Egy igazán jó fajta, valóban természetes anyagokat tartalmazó készítmény viszont nem a patikai Centrum a szintetikus vitaminjaival. Amik beépülni, hasznosulni nem tudnak, ezért aztán teljes pénzkidobás a megvételük. Amit én kinéztem magunknak, a LongoVital, több mint 8000.-forint. Igaz, 270 darabos, így aztán darabra lebontva kb. ugyanannyiba kerül, mint a szintetikus társai.
Csak egyszerre sok kiadni erre ennyit.
Nem vagyunk mi gazdagok, mi is egyik napról a másikra élünk, de úgy gondolom, ennyi év rossz táplálkozás és önmérgezés után pár tízezer forint nem olyan nagy ár azért, hogy igazán új alapokra helyezhessük az egészségünk. Pár, civilizációs és táplálkozás okozta problémától meg kell szabadulni, utána egy kis odafigyeléssel meg lehet tartani a kialakult jobb állapotot.
Ez az én véleményem, nincs semmi orvosi tudásom, csak a tapasztalataim, és az odafigyelésem, hogy ha felbukkan egy-egy probléma, igyekszem rájönni a kiváltó okra, és azt megszüntetni, nem az okozatot kezelni hetekig-hónapokig.

7 megjegyzés :

  1. Elfelejtettem a napokban elkészült fokhagyma tinktúrát. Értisztító és immunerősítő kúra. Nem túl drága, bár a gyógyszertári alkohol ára az egekbe szökött, ezért ha valakinek megint csinálni kell, akkor házi pálinkával fogom. Mert meglepő módon, harmadannyiba kerül.

    VálaszTörlés
  2. Én is így gondolom.
    Vettem mosógolyót, no nem a tv reklámos sokezer forintost, hanem a vaterás 600.-ft-ost, ami ugyanaz,csak reklám nélkül:) Tényleg jó! Fekete, sötét ruhákhoz magában, világosakhoz mosószódával együtt használom.

    No meg nem csak az anyagiak miatt nem lehet egyik napról a másikra minden régi alapanyagot,kozmetikai szert elhagyni.A főzést reformálni, alapanyagokat beszerezni.
    A megszokás is nagy szó, de érdekes, az elején apró léptekkel haladtam, aztán felgyorsultak a lépések:)
    Most a magokra vagyok rákattanva. :)
    Képzeld ,vettem biomargarint a kenyérre, horror ára van, de fél kiló 3 hónapra is bőven elég,csak kenyérre használva.Alapja pálmaolaj, és nem hidrogénezett. :)

    VálaszTörlés
  3. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  4. Köszi, Patrícia! Meg is rendelem jövő héten a mosógolyót a vateráról.
    Ja, és a lépések. Elsőnek jöttek a tiszta, kecsketejes szappanok, és az első nagyobb lépés, a teflon és sérült edények kiszórása volt, mert ott álltam két darab nagy lábossal, meg egy wokkal. Akkor pár napig-hétig elég húzós volt összehozni a főzést.:)

    VálaszTörlés
  5. Amit még észrevettem: tény, hogy bizonyos egészséges termékek drágábbak. De az is igaz,hogy sok, viszont olcsóbb.. PL: ha megveszem a nitrátos pácolt ízfokozókkal dúsított felvágottakat a jobb minőségű kilója 2900-3500.-ft között van, még ha nem is látszik annyinak a 80 grammos csomagárakon. Ellenben ha veszek egy kiló karajt 1200.-ft-ért, lesütöm, vékonyra szelem, és azt adom zöldségekkel reggelire, rozskenyérrel, esetleg csomagolom tízóraira, máros olcsóbban jöttem ki, és nyugodtabb a lelkiismeretem, hogy normális kaját adtam reggelire, amiben tudom mi van.( Az már más téma, hogy szerencsétlen disznókat mivel etették, és gyógyszerezték. Én akkor is ami tőlem telt ez ügyben megtettem. De azért keresem a zöldségpástétomok verzióit is.)

    Aszkorbinsav helyett én kiskanálnyi ecetet használok, tényleg könnyebb magasabb tőle a kenyér. De talán a citromlé is jó, azt még nem próbáltam.

    VálaszTörlés
  6. Érdekes,hogy nekem is azzal jött, hogy nyertem egy kecsketejes szappant:) De mi a tejre allergiások vagyunk, így csak én használtam.Engem olyan nagyon nem irritált.Majd utánanéztem, hol szerezhetek be tejmentes háziszappant.

    Bár nekem már korábban is meg kellett reformálnom a konyhám, tejmentessé kellett tenne. Az egészséges élet útján nagyon sokat segített nekem az a tudat, hogy tej,tejtermékek nélkül is van élet. :))Nem mondom hogy könnyű volt, de miután rájöttem hogy bioboltok is vannak, némelyik elég nagy választékkal, sokkal könnyebb lett:)

    VálaszTörlés
  7. Engem ledöbbentett, hogy nemhogy azok a dolgok károsak, amiről hittem, hanem sokkal több. És bár tudom, mindent nem tudok elkerülni, de amit tudok megteszek. Én sajtot használok szendvicsbe, a karaj jó ötlet, bár a férjem mondogatja egy ideje, hogy sült húsos szendvics, még nem csináltam. Neked sajna több dologra kell figyelni, viszont biztos, hogy sosem leszel egyedül a problémával, még szűk környezeteden belül sem. Én ha egy házon kívüli emberrel cserélgethetnék tapasztalatot, vagy találnék értő fülre, itt a közvetlen környezetemben, már örülnék. (ezzel nem azt akartam mondani, h. jó, hogy tejérzékeny a családod.)

    VálaszTörlés

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...