2011. június 24., péntek

Hús-blues

Anya énekelj!

Menő elfoglaltság, a dévédén a mondókás-gyerekdalos lemez.
Szili egész nap dudorászik, Lívia is táncikál rá.
Mikor délután teregettem, Szili kivételesen nem mesét kért, hanem hogy énekeljek valamit.
Szép halkan elkezdtem az "Én elmentem a vásárba" című hőseposzt, de szólt, hogy hangosabban.
Elmondom, hogy az ablakba teregettem, utcafronton...
Bár nincs szembe  szomszéd, és nem egy nagy gyalogos forgalmú utca, de akkor is.
Nem vagyok egy dalos madár. Négy fal között oké, de már a Kira is rám szólt kiskorában, hogy hagyjam abba, mikor énekeltem neki.
Mindegy, van akinek bejön a hangom is :D

Husi

Egy dalocska pár sora visszhangzott egész éjjel a fejemben:
"Lúd lába tálba, tik lába tálba, jó lesz vacsorára."
Meg az, hogy ez mennyire gusztustalan.
Lábakat enni. Nem azért, mert azzal kapirgált, hanem elképzeltem hogy ha elkérném a lábát, odaadná?
Ki enne nyuszit, ha neki kéne levágni?
Ez így kezdődik?
Én szeretem a húst, bár mindent nem, mert lábat eddig sem ettem.
Azt már értem, hogy miért undorodtam mindig is a frissen vágott állat húsától.
Abban még van valami számomra még érzékelhető élet.
Nem szívesen nyúlok hozzá. Még a régi életemben volt disznónk is, de sosem vettem részt a disznóvágáson. Megokoltam, mondván nem bírok azzal az emberrel fél órát sem együtt dolgozni, aki csinálta, és inkább várok és pakolok otthon. De semmiképp nem akartam addig látni, míg felismerhető az élőlény. Az a disznó, aki kismalacként ott röfögött, bebújva a szalmába, és olyan volt mint egy kutya, vakargatni kellett a hátát. Látott már valaki kismalacot? Élőben?
Ki tudja elképzelni citrommal a szájában, megpörkölt bőrrel?

Szóval így kezdődik a hús-nemevés?
Elkezdem annak látni a húst, ami? Egy élőlény testrészének?
Érdekelne húsevők és nemevők véleménye is.
Mint mondtam, szeretem, nem hiszem, hogy tartósan le tudnék állni vele, de ha ez a félig-meddig undor erősödik, akkor le kell szoktatni magam, azt hiszem.
Ezt sem fogom erőltetni, de követem majd a saját jelzéseim.




2 megjegyzés :

  1. Ez nagyon érdekes dolog. Azelőtt sem voltam nagy húsevő, de szerettem, a húst is, halat meg nagyon.Aztán 10 éve elkezdtem nézegetni a vegetáriánus szakácskönyveket, és azt kértem szülinapokra. Majd emésztési problémáim lettek,és előszőr a felvágottakat, majd a húst hagytam el. Jobb lett sokkal. Ezután, vagy ezzel egyidőben(?) a húsban már nem csak az ennivalót, hanem az izmokat, csontokat, majd az élőlényt kezdtem látni. Aztán vegetáriánusságról szóló könyveket kezdtem olvasni, és sokat írtak a vágóhidakról, ill. arról, hogy az állatok hogy viselkednek, miközben ölik őket..
    Koktélvirslit főztem a gyerekeknek. Valaha nagyon szerettem..Egy falatot a számba vettem.. Furcsa volt, az íze, az anyaga.. és undorodni kezdtem..

    De hangsúlyozom, ez én vagyok, senkit sem akarok rábeszélni, hogy vega legyen.. Csak leírtam, én hogy érzek.:)

    VálaszTörlés
  2. Félreérthető:
    csak mostanában lettem vega, nem 10 éve..Csak akkor már foglalkoztatott a gondolat.

    VálaszTörlés

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...