2011. július 29., péntek

A nevek sorsa, eredete

A Móninál olvasott bejegyzés, és folytatása miatt gondoltam én is végig a gyerekek neveit.
Lesz ebben nálunk némi misztikum is.

Jó pár évvel az első terhesség előtt jelent meg Fable Kyra Eleison című könyve, majd a sorozat többi része, és persze hogy olvastam őket. Már akkor plántálódott bennem a név, csak nem hittem, hogy lehet ebben az országban is anyakönyvezni.
Majd volt egy korai magyar tehetségkutató műsor, amiben volt egy Kira nevű 17 éves lány.
Ott tudtam meg, hogy lehet, sőt nagyon régóta lehet, ezért eldöntetett, hogy ha valaha lányom lesz, akkor az csak Kira lehet. Majd két hónap múlva sejtettem meg, hogy terhes vagyok. Azt, hogy lány, azt tudtam.
A második nevét az apjától kapta, nekem nem is tetszett, bár a Kira Brigitta nem olyan szörnyű együtt.

Majd telt az idő, jártak-keltek a kezemben újságok, egyre több magyar fülnek különös név lett adható.
Szembe jött a Kevin, ez is eldöntetett. ha lesz fiam, akkor Kevin lesz.
Az azért lényeges volt nekem, hogy ne legyen túl idegen hangzású a magyaros-tehát nem Schmidt- családnévvel, és úgy legyen leírva, ahogy mondjuk. Meg az, hogy ne legyen teljesen egyedi, de legyen aránylag ritka.
Azt még elárulom, hogy bár sosem tetszett az alliteráló névegyüttes, mégis a "K" betűs családnévhez mindkettő "K" betűs utónevet kapott, igaz nem ez volt a szándék.
Kevinnek Olivér a második neve, Olivér napon -vagy akörül- született.

Jött egy rendszerváltás. Azaz partnerváltás. Apaváltás.
Közben volt más próbálkozás is, ami nem jött be. Azaz egy másik pasi, akinél egy akkori boszi barátnőm mondta, minden rendben lenne köztetek, de közbe fog szólni egy Szabolcs nevű fiú.
Akkor én arra gondoltam, -lévén nem tűnt egy stabil kapcsolatnak- hogy majd megismerkedem valaki mással, aki Szabolcs lesz.
Hát, végül is megismerkedtem vele, csak én szültem meg. :)
A neve pedig?
Nagyon gyatrán álltunk tetsző fiúnevekkel, Krisz a Zotmund mellett voksolt volna, de nekem túl furcsa volt. Egyszer úton voltunk épp, mikor megszólaltam minden átmenet nélkül, hogy ha neked tetszik, akkor a Szabolcsba még beleegyezem. Le is okéztuk, hogy akkor Szabolcs Zotmund.
Majd eltelt 10 perc, mikor rádöbbentem, hogy ezt mondta a barátnőm! Ez az a Szabolcs.
Pedig erről a jóslatról már elfeledkeztem.

Jön Szili.
Akit Eriknek hívott volna az apja.
Én nem, de nem volt még ütőképes nevem, mikor Kira hazaállított egy nap, és mondta, miért nem hívjuk Szilárdnak? Vállvonogatás, majd egy barátnős MSN traccs, akinek elregéltem, hogy Szilárd Koppány a család illetve Kira-Krisz óhaja. Aki meglepetésemre azt mondta, tök jó, neki nagyon tetszenek az ilyen nevek, csak ők európai, azaz angol nyelvterületre is alkalmas nevet adnak a gyerekeiknek.
Nos mivel ez nálam nem szempont, hamar megbarátkoztam ezzel a névpárral is.

Itt kell pár mondat erejéig kitérnem arra, mi lett volna ha...
...ha lányok.
Nos, Szabolcs Johanna lett volna, Szilinél már a Szonja tetszett.
Az első kettőnek biztos voltam a nemében, itt már nem annyira, bár hamar kiderült, hogy a lánynevek a "cancel" kategóriába tartoznak.

És végül, hogy miért lett Lívia.
Mert írt nekem egy hasonló nevű ismerős az egyik közösségi oldalon, váltottunk pár levelet, majd hirtelen abbamaradt, de a név ott lógott.
 Nála is tudtam a nemet, fiúnév nem is szerepelt a tervekben. Bár Krisz ódzkodott annak elfogadásától, hogy leányka, mert a lányokért jobban kell aggódni, de a 3D ultrahang végre meggyőzte, hogy nem csak fiú terem a közös fán.
Neki is az apja adta a második nevet, így lett Lívia Zita.
Ez a név történelmünk, mint látható, valami sugallat mindnél volt, bárki hihet amit akar, én tudom, a név elrendeltetett, sorshoz kötődik, ezért jönnek a sugallatok.
Még egy mondat az alliterációra. Van ugye két K.K., két S.Sz., de Livus kilóg a sorból, mert ő S.L.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...