2011. július 20., szerda

Tompultság

Gondolkodom ezen a szedres szappanon, nézelődöm, és a talált oldalakon olvasgatott infókról eszembe jutnak dolgok.
A szeder nem egy túl erős illatú gyümölcs, nem hiszem, hogy domináns lenne egy szappanban.
Próbálom visszaidézni a "szederillatú" dolgokat, amivel találkoztam, de csak egyféle illat ugrik be, az a mű-vörös szőlőlé illat, ami próbál az Othello szőlőre hasonlítani, de csak fejfájós szag lett belőle.
Olyan innivalóknál alkalmazzák, amik a "szőlő", vagy valami hasonló lila bogyós tartalommal vannak hirdetve.
Amin elmerengtem az az, hogy miért kell ez? Miért nem lehet a természetes illatokat hagyni?
Mennyivel jobb a nap vagy fagy szárította, öblítőmentes ruha illata, mint a vastagon parfümös öblítős.
Vagy az igazi citromillat, az aromáshoz képest.
Ez csak az érzékek átverése.
A vaníliás cukor mennyi vaníliát tartalmaz?
A természetazonos aroma igazi, értékelhető dologból van, vagy csak egy illatos adalék?

Mint a lekvár dolog, amit már ecseteltem, miért zavar a cukrozás.
Életemben nem ettem még igazi áfonyalekvárt, aminek áfonyaíze lett volna.
Cukor igen.
Itt a szeder. Főztem ma egy lekvárt belőle, cukor nélkül. Savanyú, de ehető.
Amit Kevin készít ringló, abba sem rakunk semmit, esetleg ha van itthon, akkor egy almát, de inkább a sűrítés miatt.
Tény, hogy savanyú, de ha egyszer valami alapból az, akkor nem kel elvárni,hogy édes ízt érezzünk.
Ha valaki nem bírja, akkor szerintem ne egye.
De miért kell cukorral rongálni? Miért kell elfedni az igazi ízt?
Van amihez rakunk barna cukrot, mézet, de akkor sem annyit, ami teljesen letompítja a valódi ízhatást.
Már ezt az ecet-cukor saláta dolgot sem tudom megérteni.
Igen, én is csinálok savanyú-édes lében salátát, citrom-méz vagy majd kipróbálom az almaecet-méz párost is.
De amit anyukám gyártott hétvégén, azt konkrétan kiköptem, mert nekem ehetetlen volt.
Annyi cukor ment bele, hogy édesebb volt, mint egy vagon szirup.
Azóta ott figyel beüvegezve a hűtőben, és ki fogom dobni, mert anyu most elment, másnak meg nem adom oda.
Értem én, hogy ízlések és pofonok, csak ne a tompításról szólna az átlag ember étkezése.
Bezabál a magyar, kért fogás, desszert, kávé, cigi és szieszta. Vagy ha nem, akkor simán letompul.
Mert amit összeevett, azt feldolgozni nem egyszerű a testének. Az agynak már nem sok vér marad.
Szóval megint egy dolog, amit nem értek, de nem új.
Annyira tompák az érzékek, hogy ami természetes, az ízetlen vagy szagtalan, a túldimenzionált pedig "kellemes".
Annyira elcsúszott ez a dolog, hogy nem bírja az ember a dolgokat természetes ízzel megenni, el kell tompítani a "szélsőséges" ízeket, tehát savanyút, keserűt, mert az nem jó.
Akkor minek is? Mert grapefruit kell, hisz' egészséges. De cukrozva.
Ami jót bevinne, azt pont megöli a cukor.
Energetizálná az embert, de a cukor ezt szintén elveszi, mert mire szegény test feldolgozza, az sok munka ám.
Egyél cukros lekvárt, hidd, hogy jót tettél.
De szerintem Buddha sem erre gondolt, mikor azt mondta, mindegy mit eszem, ha a gyomromat megtölti.
A cukor pont mint egy drog, vagy a cigi.
Aki rászokott, nem bírja csak úgy lerakni.
Mennyiség csökkentéssel lehet leszokni róla, vagy cserével és csökkentéssel.
A finomított trágyát finomítatlanra cserélni, és a mennyiséget csökkenteni, mindig egy kicsit.
Mikor azt megszokjuk, akkor megint csökkenteni.
Előbb utóbb értetlenül fogjuk nézni a szedő kanalat, amivel 4-5 adagot szedtünk valamibe, most meg már csak 1-2 megy bele. El lehet képzelni, mennyire fellélegzik az a test, amit éveken, évtizedeken át ezzel mérgez a tulajdonosa.
Keresgéltem most, hátha megtalálom a neten a Cukor blues című könyvet.
A data.hu-n mintha fent lenne, de nem nyílik meg. Majd ha igen, akkor belinkelem ide.
Addig ezeket találtam, mint olvasnivaló a témában:
Súlyvesztőhely
Szendi Gábor írása
A Cukor blues letöltő linkje.


Én sajnálom egyébként a legjobban, hogy nem tudom úgy nézni ezeket a dolgokat, hogy nem törődök vele, sajnos én ezeken aktívan gondolkodom, és keresem a miérteket.
Jó lenne, ha egyszerűen csak élném azt az életet, amit én akarok, és nem agyalnék ilyen bosszantó dolgokon, de ez nem megy.
Pedig biztos könnyebb és vidámabb lenne.

3 megjegyzés :

  1. Sikerült a szappan? Holnap én is nekiállok, mert megcsappant a készlet, és nagy a túljelentkezés :) csak mosogatni ne kéne utána...

    VálaszTörlés
  2. Holnap szappanozok, akkorra lesz hőmérő. Már mindent kiméregettem az első adaghoz, a lúgot kivéve. Folyadék lefagyasztva. Lábos előkészítve.
    Szerintem még egy adag folyadékot ma lefagyasztok, mert izgis dolog lesz ez.

    VálaszTörlés
  3. Annyira ügyesek vagytok ezzel a szappan-dologgal! Neki se mernék kezdeni.

    VálaszTörlés

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...