2011. augusztus 20., szombat

Hozzáállás

Csak ahogy jön.
Sokat gondolkodom ezen a haj kérdésen. Hullik, nem is kicsit.
Persze fizikailag is rendbe kell tenni magam, vitamin és ásványi anyag pótlás belsőleg, megfelelő párosítású ételek evése, sok folyadék, meg ilyesmi. Aztán ott van a külsőleg kérdés, csinálom a csalános hajmosás-pakolást, tegnap elkezdtem a tojás sárgájás-ricinusolajos pakolást, ma Krisz sör dunsztot csinált a fejemre, mert a sörélesztő kívülről is jó.

A csalános dolog a következő, hajmosás után, előző nap vagy reggel főzött friss csalánléből áll.
Azaz öt nagy marék csalánt kiszedek, szárastól-levelestől lábosba teszem, hideg vízzel felengedem, és bő fél órát főzöm. A vége felé szoktam diólevelet is beledobni, az is jó a hajnövesztésre.
Miután kihűl, az előzőleg megmosott hajamat jól bedörgölöm vele, törölközőbe tekerem, és hagyom pár órát. Majd sima langyos vízzel öblítem, de az sem fontos.

De a hajkérdésnek nem elhanyagolható ám a lelki oldala sem.
Csak saját szemszögből beszélhetek.
Én nem szeretem a hajam. Most csak vállig ér, mert múlt héten levágtam belőle bő 10 centit.
De zavar ha a nyakamba lóg, kizárólag felgumizva, feltűzve hordom. Az is zavar, hogy kiengedve szanaszét hullajtom, de ha nem hullana, akkor is csak melegítené a nyakam.
Na most így kizárólag egyféle fejjel létezem, és ez a sima, összefogott haj. A homlokomban sem bírom elviselni, így fru-fru sincs.
Mivel hullik, csak akkor mosom, ha muszáj, mert utálom, hogy tele van vele a kád, a törölköző, a hátam, a karom, minden. Vizesen nem fésülöm, mert még több kijön, majd másnap sem, mert kócos középen, és sok kijön. Mivel le tudom kézzel simítani, ezért napokig nem fésülöm át, hiszen sok kijön.
Ez mit is eredményez? Hogy mire megfésülöm, egy maréknyi marad a kefében, ami elég stresszes látvány.
Könyörgöm, copfozva alszom,  mert zavarja a nyakam a haj, plusz tele a párna hajszállal.
Állandóan összekötve valamennyire a gumi is húzza, akkor viszket a fejbőr, ez is elősegítheti a hullást.

Ezek azok a dolgok, amit nem jól csináltam eddig.
Most a bevezetett ápoló eljárások miatt a 10 naponkénti mosást sűrítettem, 3 naponta meg kell mosnom. Megcsinálom a ricinusos pakolást, majd megmosom és jöhet a csalán.
És alaposan szembe kell néznem magammal, azzal, hogy a "nem szeretem egy testrészem" érzés mit tud eredményezni.
Szeretetet és elfogadást persze nem lehet varázsolni, és még hány olyan testrészünk van, amit valami miatt nem kedvelünk, és szép lassan megbetegítjük.
Nincsenek nagy végkövetkeztetések, nem oldottam meg ezt a problémát, de így összegezve talán jobban átlátom, mélyebben elgondolkodom a dolgokon, és végre szakítok időt a lelki elmélyülésre is.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...