2011. augusztus 21., vasárnap

Napi állatkert a diliházban


Az óriási, nem tudom milyen, ötcentis pók egyik reggelre odaköltözött a bejárathoz.
Olyan ügyesen szőve a hálóját, hogy pont nem szedtem le a fejemmel, ahogy lementem a lépcsőn.
Majd miután észrevette, hogy fotózom, összeszedte a hálóját, és sértetten visszaballagott a padlásra.
Pedig jó kis bejárat őrző hálója volt, sok légy fennakadhatott volna rajta.
Egy másik, kisebb póknál, pár nappal korábban észrevettük, hogy hangra összerezzen, és kitárja a két első, fejhez legközelebbi lábait, mintha védekezne. Kicsit játszottunk ezzel, majd nem kínoztuk tovább szegényt, biztos nem jó neki a hangunk.

A nyári konyhánk pedig darazsak martaléka lett. A padlásról lerágták magukat az épület belsejébe. Nem volt nehéz dolguk, mert nádstukatúros a mennyezet.
Először pár darázs, és pici lyuk volt, majd a lyuk nagyobb lett. Ez tegnapelőtt reggel volt, én, mint tudatlan kíváncsi ember, fogtam a hosszú vízmértéket, és megkocogtattam a plafont, a lyuk mellett.
Lett még egy diónyi lyuk, ahol elkezdtek özönleni a darazsak.
Ha Kira nem kezd el pánikolva szaladni, én még maradtam volna, mint kíváncsi agyatlan.
De mivel őt meg is csípte egy, ezért pánikolt, én pedig szaladtam utána, mert bár nem ijedtem meg, de ő megfertőzött a pánikkal, szerencsére.
Mert utána kb. ötven darázs kocogtatta belülről az ajtó üvegét.
Kira kövirózsával ápolta a csípést, ami nagyon fájt szegénynek. A szemzug és az orrnyereg közötti érzékeny területre esik pont a csípés, nem egy szerencsés hely. Aludt is egy kicsit, most pedig Szeged környéki rokonainknál tengeti napjait.
Tegnap volt próbálkozás az eltávolításukra, de a füstölés nem vált be, csak elkábultak. Addig ugyan a plafonra ütött lyukat be lehetett vakolni, az épp szükséges szerszámokat ki lehetett hozni, de már estére feléledtek a füsttől elkábítottak, megint kocogtatják az ajtót.

Livivel pedig lehet próbálkozni, hogy etesse az ember, de egyedül szereti gyakorolni.
A levessel is megbirkózik, ha elég sűrű anyag van benne, azt vadássza ki elsőnek. Kanállal, kézi segítséggel, vagy csak kézzel.
A levet pedig a végén én adom oda neki, addigra el is fárad, és hagyja.
Én hagyom kibontakozni, most még szerencsére megteheti ezt az udvaron, később pedig majd a konyhában.



dili bátyóval

 
mit is kell ennem?
továbbra is mindent a fejére, nyakára pakol


A pók

1 megjegyzés :

  1. Hallod, elég rosszul hangzik.Én is gyűlölöm a darazsakat.Meg pánikolok tőlük. Majd írd meg hogyan végeztetek velük.Remélem sikerül!

    VálaszTörlés

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...