2011. augusztus 24., szerda

Zajos

Meg kellett állapítanom, a gyereknevelés zajjal jár, nem egy halk tevékenység.
Persze nem olyan nevelésre gondolok, mikor az okos, tanító külsejű apa, anya székben ülve magyaráz a lehorgasztott fejű gyereknek, hanem az életről gyerekkel/többel úgy általában.
A szomszédomnál itt van az unoka és a dédunoka, nem tudom melyikből mennyi, mert nem hallgatózom, csak hallok kisgyerekhangot.
Szóval lehet, hogy több kiskorú is leledzik a téglafal túloldalán, de nem ez a lényeg.
Hanem az, hogy a szomszédban hirtelen zajos lett az élet.
Mivel az állandó lakók egy nagyon öreg férfi, és kb.hatvanas felesége, nem pogóztak eddig sem, és a sátánista rituálék is meglehetősen ritkák voltak.
Bár ahogy a másik szomszédnéni szól a kacsákhoz, az meglehetősen démoni...

Szóval innen jobbfelől pár napja elhangzanak hangosabbra sikeredett, irányító-felvilágosító jellegű mondatok is, és én ezen gondolkodtam, míg kint poshadtam az udvaron.
Ha valahol van gyerek, de nagy a csend, az nem egy normális dolog.
Mint mindenkinek, nekem is csak a saját tapasztalataim táplálják a megállapításaimat, de amennyit én láttam, akiket ismertem/ismerek, ott a normál lelki fejlődésű gyerekek hangoskodnak néhanap.
Esetleg úgy is, hogy az bizony több háznyira elhallatszik (itt, nem pedig a lakótelepen).
A mai generációt nevelők tudják, hogy manapság kevés olyan betegség és vírus van, amely annyira lever a lábáról egy egyébként átlagos egészségi állapotú gyereket, hogy az naphosszat csak fekve, csendben legyen.
Szóval a gyerekek zajosak, aki mást állít, az még ilyen embertípust nem sokat látott.
Vagy korbácsot tart otthon.
Hát ennyi.
Ti ezt hogy látjátok?

4 megjegyzés :

  1. Heni, a szemem kiguvadt, mire elolvastam ezt a bejegyzést. Ugye nem haragszol, ha megírom, hogy nagyon fárasztó a háttered. :)))
    Sokkal fárasztóbb volt, mint a 6 gyerekem visítását hallgatni. :)))

    VálaszTörlés
  2. Nem haragszom, köszi hogy szóltál. Meg is változtattam. Azért kékes az alap egyébként, mert az talán kevésbé zavaró, mint a narancs-piros árnyalatok, amit kedvelek.
    A víz csillogása zavart téged?

    VálaszTörlés
  3. Szerintem is zajos gyerekkel az élet. Határozottan. Már ha van hozzá partner. Nálunk a környéken csak mi vagyunk, ahol van testvér is, és bizony az a két egyke gyerek az utcában teljesen néma. Egészen addig, míg át nem jönnek hozzánk. :) De komolyan, nekem határozottan ijesztő, mikor kijön a 4-5 éves gyerek az udvarra, és leüldögél a kerti bútorra, és ott nézeget egyedül. Egyébként abban a néhány esetben, amikor egy gyerekkel vagyok, mi is határozottan lejjebb vesszük a decibeleket.
    Najó, a szomszéd nénim a 10 éves unokáját néha komoly hangerővel neveli, mikor itt van, de mindenki igazat ad neki közel s távol. Kemény a kiscsaj :)

    VálaszTörlés

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...