2011. szeptember 10., szombat

Szülinap és kölykök

Szabolcs 6. szülinapját tartjuk ma, tegnap ennek előkészületeiben hajtottam magam csapágyasra.
Lereszeltem két kiló lisztből készült tarhonyát, hogy száradjon.
A szél és nap miatt szépen ki is száradt az udvaron.
Legyártottam a tortához az anyagokat, amit ma, frissen rakok össze.
Öcsém kérésére kókuszgolyó tortát is csináltam, ami a kókuszgolyó alapanyaga, gyümölcstorta-formában, közepén vajas-kókuszos krémmel.
Majd gondoltam egyet, és a tetejére olvasztottam igazi kókuszvajat, ami ugyan szagtalanított étkezési kókuszvaj, de raktam bele reszeléket, és ezt öntöttem rá, mint egy bevonatot.
A maradék kókuszgolyó anyagból megformáztam rá a "41" számot, összeadva az öcsém korát Szabolcséval. Azt nem említettem ugyanis, hogy nekik 6 nap eltéréssel van a szülinapjuk.
Szóval a másik tortát most fogom összerakni.
Bedolgoztam két kiló pogácsát, készítettem kenyeret, hogy ne ma kelljen, meg rendet raktam.
Ezekről a kaja-torta-pogácsa dolgokról majd részletesen, fotókkal is beszámolok, a kajás blogon.

Rendrakás címén sikerült elengednem az egyik papagájt, kalitka takarítás közben, mert nekem ezt is az udvaron kell végezni.
Bár eddig is ott csináltam, most sem csináltam semmit sem másképp, valahogy mégis elment.
Mentem a szomszédhoz, akihez elsőnek átrepült, hátha megtaláljuk, de nyoma sincs.
Sajnálom őt, meg a megmaradt társát is, aki most egyedül van.
Ha nem kerül elő, akkor egy hét múlva tudok szerezni neki másik barátot.
Biztos nem lesz ugyanaz, de legalább nem lesz egyedül.

Rendrakás:
Lívia is nagy segítség.
A szétválogatott mosnivalót szépen visszapakolja a szennyestartóba, mivel ott a helye.
A szennyestartót amúgy egybe írjuk, ugye? Mert ez a szar folyton aláhúzza az ilyeneket.
Gondolom valami ukrán helyesírás programja van...
Mindegy.
Tehát, segít, mint egy tündérke.
Még mindig nem sokat beszél (gondolom egyszer majd visszasírom ezt az időszakot), de megért mindent.
A "vidd a szennyesbe" a felé leggyakrabban intézett kérés.
Mivel magától összeszedi a poharakat, földön hagyott ruhákat, rongyokat, és hozza megmutatni.
Néha van egy kis keveredés.
Leszögezem előre, a kakis pelenkát sosem adnám neki oda, de a szépen összecsomagolt pisiset ő viszi ki a kukába. Mert ő akarja.
Ez az, amire oda kell figyelni mosásnál, mert néha a kuka helyett a szennyesbe teszi, és a papírpelenka valahogy nem mutatna jól a ruhákon.
A kutyákkal is jól elvan.
Bár egyik nap megijedt az utcán egytől, mert az tüsszentett.
Ő ment a kutyához, aki szaladt az úton (egyébként rendes, gyerekbarát kutya, ismerjük), aki várakozva megállt, és Livi nagy ijedtségére tüsszentett egyet.
A kutyákat egyébként morgó hanggal jelzi, utalva ezzel Csipire, aki a kutyatársak terelgetése közben gyakran morog.
Mikor reggelente megyünk az oviba, az egyik házból mindig kijön egy tacskó kölyök, üdvözölni a gyerekeket.
Livi, a fejét meglátva a kerítés lécei közt, a "Höö, grr"-vel jelzi, az érdekességet.
Anyám mesélte, hogy mikor vásárolni voltam, tehát nem itthon, akkor a párnáját tette a fekvő Buksira, és ott pihizett.
Lívia.
Nem az Anyám.

Szili még mindig abszolút óvodás, szereti, elvan, nincs vele semmi extra.
Szabolcs kifejlesztette az elköszönés-leszakadás (a lábamról) módját.
Ötig számolok, háromnál lazítja a szorítást, négynél elenged, ötnél puszi, és bemegy magától.
Nem az óvónéni szaggatja le rólam.
Kevin újra visszatért a reggeli hisztihez, mikor is valamiért elkezdi, hogy "akkor nem megyek suliba, engem mindenki piszkál" drámákhoz.
Állandóan pamut rövidgatyóban akar közlekedni, ami pizsama státuszban van. Lévén a legtöbb régi, kinyúlt, foltos is. Viszont kényelmes. Kira tegnap rászólt, hogy ne égesse ebben a cuccban, mire halálra sértődött.
Mert neki nincs más ruhája.
És mindenki piszkálja.
Megmutattam a kb. 600 másik nadrágját, elvette 601.-et, és elvonult a suliba.

Jó kis terebélyes írás lett,  hangos is a klaviatúra, zavarja az alvókat, el is vonulok a munkahelyemre.



4 megjegyzés :

  1. Boldog szülinapot a 6 évesednek! :)

    Nekünk ma két születésnap van, Robin ma 7 éves, Rhea ma 2 éves. :)))

    Én csak ma készülődök, mivel csak 2 vendégünk lesz:)

    VálaszTörlés
  2. Boldog szülinapot az ünnepeltnek! :)

    Patrícia: a Rhea az valaminek a rövidítése, vagy így hívják? Szép név. :)

    VálaszTörlés
  3. Köszönjük szépen, Patrícia a te gyerkőceidnek is boldog szülinapot!

    VálaszTörlés
  4. Heni köszönöm:)

    Rainee, nem rövidítés, így hívják a lányom. Rheusnak szoktuk becézni.

    VálaszTörlés

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...