2011. november 14., hétfő

Diliház-most

   Végigment már majdnem mindegyik gyereken a hányós-kórság.
Megfigyeltem: 5-6 hányással kiürül a vírus a gyomorból, majd indul a belekből :(
Amíg tart a nagy hányódás, addig kortyonként itatom őket, majd mikor elmúlt, akkor többet kapnak.
Fontos az itatás, mert egyrészt nem szárad ki, akkor sem ha kihányja.
Gyorsítja a vírus távozását, és legalább nem a nyál és gyomorsav kihányásával szenved meg a gyerek.
A bevitt korty vízzel könnyebben kijön a dolog. Mikor először szembesültem ezzel, Kevin volt baba, ügyeletre vittem, ahol B6 injekciót kapott, majd ott mondták, csak kiskanálnyi vízzel itatni, apránként.

   Szilire éjjel tört rá, felkészületlen voltam, törölközőt használtam elsőre.
Majd terítettem a párnájára rossz türit, azt cserélgettem.
Livi volt a következő, másnap a napközbeni alvásnál.
Egy-két párnája neki is mosásba ment, mert az kell ám, azt nem lehet elvenni, de az ágybetétet megóvtam rossz ágyneműbe bújtatott polifoammal.
Szabolcs már egész nagy ehhez, már két éve is maga kezelte a hányós vödröt. Kira pedig? Ő már végképp önállóan intézte.
Most én vagyok soron, hurrá :))
Ezért volt egész nap borzalmasan rossz kedvem. Csak nem tudtam róla, de mostanra kiderült.

   Egyébként még annyi a gyerekekhez, hogy mikor már túl vannak 3-4 hányáson, akkor kapnak összetört, vízben oldott B6 vitamint. Két darabot osztottam el négyüknek így. Ez segít a rosszulléten.
És a kakukkfű tea, amit itattam velük. Nyugtatja a meggyötört gyomrot. Gyengére főztem, nem ízesítettem, nem kell semmi felesleges a gyomruknak.

    Most pedig a diliház rész.
Ma csak Kevin volt suliban, a többiek ugye itthon.
Livi ráadásul kihagyta az alvást, mostanra kissé kezelhetetlen lett. De a szokásos esti, fürdés előtt fél órával leveszi a pólót és félmeztelenül mászkál, az megvan.
Pluszban az ivóvizet apránként beöntögette a harisnyájába, mire észrevettem elég vizes volt. Az üres üveggel jött oda, hogy építsem be a nadrág derekába, úgy vettem észre. A két kisebb fiú a nagy fitlabdával dobálózott épp, valami Scooby Doo jelenetet rekonstruáltak.
Erre a hangoskodó tömegre, Livi problémázásra most nem vagyok épp rápihenve..
Tegnapelőtt jött ugye a Szili-hányós éjjel. Majd másnap aludt délután, kipihenendő a fárasztó éjszakát, emiatt reggel már háromkor tejet kért.
Korán keltem akkor is.
Aznap jött a két hányós-gyerekes éjjel, ami nem is volt az, mert Szabolcs kétszer hányt, de intézte, kis segítség kellett csak neki. Viszont nagyon éberen aludtam, aggódtam, minden neszre ugrásra kész voltam.
Nem baj, így azért jobb volt, mintha ugranom is kellett volna :)
De el lehet képzelni szegény Szilit, aki köhintett vagy horkolt, nem tudom, de villany fel, gyereket felültetni, vödör az álla alá. És csak csukott szemmel mondja:
- Anya, nem kell.
Majd eldőlve alszik tovább.


   Szóval a napok így telnek,unalmas egyhangúságban, de remélem téged és családodat, kedves Olvasó, egészségben talált eme kis írás.

7 megjegyzés :

  1. Errefelé a késő ősz és a tavasz csalhatatlan jele a hányós-hasmenéses járvány, amikor a fél falu döglődik. Többször elgondolkoztatott már, hogy miért ilyen rendszeresen és ekkora erővel söpör ez itt végig. Minket szerencsére nem szokott legyűrni, esetleg 1 hányás és 1-max 2 napos enyhe hasmenés. Idén még nem volt. Bár ahogy hallottam, a suliban is csak lézengenek a gyerekek. Jobbulást nektek!

    VálaszTörlés
  2. Egészségben. Már várom, mikor kezdődik számunkra is a szezon...
    Viszont még hasonló esetekre a menta teát hadd ajánljam, a gyomorfájást, bélgörcsöket is enyhíti. A kakukkfüvet én köhögésre próbáltam még eddig csak nagy sikerrel, de ha nem lesz mentám, és kell, próbálom majd ezt is.

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm a jó kívánságokat. Mind rendben vagyunk már, nem tart ez soká szerencsére.

    Kikocs, köszi a menta tippet. Azt is szeretjük, csak most el van fogyva :)

    VálaszTörlés
  4. Drukkolok Nektek, hogy a vírus mihamarabb unja meg Titeket és menjen téli álmot aludni....mi eddig megúsztunk, bízom benne, hogy így marad.

    VálaszTörlés
  5. Remélem már tényleg csak egy kósza emlék az egész... tapasztalatim alapján ez az idei ősszel dúló hányós vírus makacsabb minden eddiginél, esetleg, ha van a tarsolyodban valami, ami megelőzésre, vagy nem is tudom mire jó, mindenképp vesd be.

    VálaszTörlés

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...