2011. november 7., hétfő

Dolgok történnek-Vetkőzöm lelkileg

Elindultam futni. Tervben volt egy ideje, ma az elhatározáshoz tettvágy is csatlakozott.
A múltkor bejárt erdei úton, elsőként gyalog, majd futva.
Velem futott Ákos, a Tankcsapda, meg még pár jó zene.
Néha megálltam, kikapcsoltam a zenét, és figyeltem.
Az erdőre, és befelé.
A fák elregélték a világot.
Gondolatébresztő és megtisztító egy óra volt, amit az erdőben töltöttem.
Párszáz méterenként pihenő sétát tartottam, hiába, rég volt már, hogy edzett voltam.
Mikor elindultam újra futva, kinéztem egy célt, ameddig bírni kell, és mindig legyőztem.
Mindig tovább futottam, ha nehéz volt, akkor is.
Amit átéltem, az több volt mint testmozgás.
Meg-megállva néztem a szélben kavargó, hulló leveleket, mintha eső esne, annyi volt.
Jó, hogy egyedül voltam, mert hol nevettem, hol könnyeztem.
A tisztáson leültem, és meditáltam.
Elképzeltem a szelet, ahogy elfúj minden rosszat az életemből, majd rádöbbenve hogy hol is ülök, felálltam és átültem a napra.
Mert automatikusan árnyékban kerestem helyet, holott a fény is jár nekem!
Szeretem a napot, szeretem ahogy a lehunyt szememen át látom a fényét, és jó volt érezni a melegét a szélben.
Jó volt hallgatni a fák tetejének sustorgását, ami olyan hang, mintha madárraj húzna el épp felettem.
A hulló levelek, mint sok-sok ciripelő bogárka, ahogy földet érnek.
Sok mindent kell rendbe tennem az életemben, és ez egy jó kezdet.
Első lépés a lelki tisztulás, anélkül a testmozgás sem lesz olyan élmény, amilyennek lennie kell, hogy sikeres legyen, és megmaradjon a kitartás.
Ha már elkezd az ember valami ilyesmit, akkor másképp is fog önmagára nézni.
Nem lesz többé ellenség a tükörben látott kép.
A legnagyobb bűn utálni a testünket.
Mi tettük olyanná, amilyennek utáljuk.
Visszasírni a régi karcsú vonalakat?
Minek?
Állj fel, tegyél valamit! Ne nyafogj, az nem visz sehová.
A tested csak jól működik, örülj neki.
Amit te adsz neki, attól lesz olyan, amilyen.
Ha mérgekkel eteted, lelassul, ellustul, mérgezett lesz.
Ha elkezdesz tisztítani, figyelsz mit eszel-iszol, meghálálja.
Legyenek olyan céljaid, amik megvalósíthatóak.
Azaz légy realista.
Nem leszel Naomi Campbell, ha széles a csípőd, 150 centi vagy, meg a kokain sem a barátod :)
Ha az ujjadat nem szereted ledugdosni a torkodon, akkor marad az odafigyelés és a testmozgás.
Csak kezdd el, és ne gyűlölettel nézegesd a vékonyakat meg a tornavideókat, ne állíts magad elé lehetetlen követelményeket, mert fel fogod adni, pont mint eddig.
Kezdd kicsiben, indulj sétálni, fuss kicsit, ha fáradsz hagyd abba.
Mozogj egy keveset, ne legyen izomlázad, mert akkor a lelkesedés másnapra elfogy.
És folytatni akarod, mert lelkileg szükséged van arra, hogy jól érezd magad a bőrödben.
Áááá, nincs időm erre, mondja aki nem is akarja csinálni.
Meghízni volt ideje, ahhoz volt ereje.
A szarban fürdeni van idő, meg erő sem kell hozzá, mert az jó melegen ölel körbe.
De ki kell szállni onnan, előbb-utóbb mindenkinek.
És ha nem szállsz ki időben, akkor a szar fel fogja zabálni a tested.
Szépen kedvesen fejeztem ki magam, sajnálom, így jött, és van aki csak így ért a szóból.
Aki nem, és bántják a szavaim, lapozzon.
Nekem ma jó a napom, mert megéltem valamit, ami közelebb vitt önmagamhoz.
Mind utakon járunk, az önismeret felé haladunk, és ezek mérföldkövek.
Nekem elég volt az elfedés, a takargatás önmagam előtt, a másra mutogatás.
Én vagyok, én tettem, én is oldom meg.
Nem csak a fizikai állapotomat, hanem a lelkit is.
És tudjátok mit?
Nekem nem célom, hogy bikiniben mehessek strandra, mert ha eljutnék egyre, akkor ma is bikiniben mennék, mert elviselhetetlen számomra a fürdődressz. Akinek nem tetszem, nem néz oda, engem sem érdekel ki miben érzi jól magát. Hogy lusta voltam, és olyan lettem amilyen, zavarjon engem, más pedig törődjön a maga dolgával. Azt hiszem ha valaki kedvel, mindegy neki, mekkora a hasad, feneked, és milyen ruciban érzed magad jól.
Vegyétek észre magatokban azt, akit szeretni lehet, és szeressétek, mert ez a lényeg.

Ha nem vagy rockrajongó, akkor is hallgasd meg, mert nagyon nagyon jó :))

És tök jó lenne, ha átélhetném ezt valakivel, ha lenne egy társaság, pár ember aki együtt jár ki futni és mozogni, de ez az élmény úgy már nem lenne meg. Azt hiszem ez a fajta egyedüllét mindenkinek kell.
Nekem most mindenképp.

Peace.


9 megjegyzés :

  1. Örülök ennek a döntésednek ennek a tisztulásnak. csak így tovább jó úton jársz :)

    VálaszTörlés
  2. Nekem az úszás ad ilyen örömöt. :o)

    (Próbálok írni mindenkinek megjegyzést, nem könnyű. Viszont kitöröltem jó pár blogot a feedlyből. Hehehe!)

    VálaszTörlés
  3. Igen, én sem akarok olyan "Csak azért ír, hogy ott legyen" lenni, hanem értelmes, témába vágó hozzászólásokat igyekszem hagyni.

    VálaszTörlés
  4. Heni, te aztán szókimondó vagy! Tényleg nincs választásunk. Vagy megtanulunk/tudunk a tükörbe nézni, vagy hazudozhatunk magunknak - de minek? Csak azt nem értem (:)), miért olyan nehéz az egyetlen életünket tartalmasan és igazul élni? Napi feladat, mindennapi penzum.
    Kitartást kívánok Neked, teljes szívemből.
    Brigi

    VálaszTörlés
  5. Brigi!
    Tök egyszerű. Mert mindig mások akarunk lenni, máshol akarunk lenni, és másképp akarunk élni. Ami úgymond adatott, az pedig előttünk van, és nem törődünk vele. Nagyrészt így működünk. A végén ott marad a soha meg nem élt élet, amit végigkínlódunk, holott lehetne másképp is.

    És olyanoknak is szól, akik csak úgy idetévednek, és épp utálják magukat, mert van pár kiló feleslegük, de tornázni lusták.

    A szókimondás? Tényleg nem működik a körülírás. Az emberek szeretik félreérteni, saját szótár szerint értelmezni a dolgokat.
    Anyám ideáll panaszkodni, mesélni, hogy a dereka. És mindig, lánykora óta.
    Hallgatom negyed órát, majd kérdezem: -Érdekel miért van? Mi a lelki ok? Terheket cipelsz. nehéznek éled meg az életed, mindig a hátadon a "súly", a "teher". Igen, évtizedek óta, gyerekkorod óta. Mert amiket meséltél, már akkor sem vetted könnyedén a dolgokat.

    Na az őszinteségtől és attól, hogy nem csak egyetértettem az orvosos dolgokkal, attól egyből elment mosogatni. De talán gondolkodik rajta :)

    VálaszTörlés
  6. A mostani napjaim lótásfutásból állnak. mióta ez a poszt megszületett, most olvasom el ötödszörre. Nagyon mellbe vágott. Nem azért, mert szókimondó vagy sértő vagy bántó. dehogy is. Hanem mert egy az egybe rám illik. Én már annyit magyarázkodtam, hogy miért vgyok ekkora amekkora és hogy miért nem fogyok le, hogy már saját magam is szégyellem,. Ez az írás annyimindenre rávilágított, illetve felkapcsolt néhány égőt, hogy magam se hittem volna, hogy egy poszt ekkora hatással lehet rám. Egy szó mint száz: magamba nézek. és az igéretekkel tele van a padlás,de valami változást nagyon hamar fel kell hogy mutassak saját magamnak...

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm, ez pedig elismerésnek volt jóleső :)

    VálaszTörlés
  8. Jaj, ez nagyon tetszett! Én a magam tökéletlenségében, amelyet egyre jobban élvezem, szentül hiszem abban, hogy a legjobb dolog ott lenni, ahol éppen vagyunk (persze ehhez több mint 30 év küzdelem kellett, főleg önmagammal).

    ...és majd futásig is eljutok, tervezem...

    VálaszTörlés
  9. Így van kedves Szemkép, ott lenni a legjobb ahol vagyunk, és mivel túl sokat nem tudunk változtatni, nem kell emiatt utálni magunkat :)
    "Szeresd aki vagy, mert te csináltad"
    Ezt kéne nekem is betartani :D

    VálaszTörlés

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...