2012. január 9., hétfő

Gyerekek, erdő, kutya

A gyerekekről régen írtam.
Én legalábbis így érzem :)
Megállapítottam, hogy Livi azért nem beszél, mert nincs rá oka. Kényelmes kisasszony.
ezt a hajat némely ember zselé-heggyel éri el
Mi értjük őt, ő ért minket maximálisan, és néha megmutatja: tud ám, csak nem akar.
Ülök a gépnél, odajön és "magyaráz".
Valamit mond, és ütöget a kis diónyi öklével.
- Jól van, mutasd meg mit szeretnél.- állok fel.

milyen jó homokozni egy erdei vakondtúrásnál
"Kivisz" a konyhába, mutat a tűzhelyre.
Kaját kér.
Megvan az elképzelése mit akar, ha almát kér, akkor a gyümölcstartóra mutogat.
Ha édességet, akkor a szekrényre.
Mostanában itt csalódni szokott, mert a karácsonyi hacacáré végével kilőttem az édességdömpinget.


Bár Szili még úgy jön haza az oviból, hogy mi a meglepi, de lassan ő is visszarázódik abba, hogy nincs mindennap édesség-meglepi.
Annyira nem lehet okom panaszra, mert nekik megfelel az 50%-os kakaótartalmú keserű csoki is, mint édesség.
Kevin ilyenből csinált hétvégén mandarinos bonbont.
Azaz kis vajjal összeolvasztotta és bonbonos formába öntötte (Kira kapta szülinapjára a szerelmétől), beleillesztve a közepükbe egy-egy mandaringerezdet.
Mindenkinek ízlett.
Jó hogy van egy ilyen kitalálós-alkotós bátyó is, akinek lehet a fején ugrálni :)

Szabolcsnak új szerelme van az oviban.
Ez csak sejtésféle, mert ő a keze mögé bújik, ha erről kérdezem.
Sokat nem kérdezek, nem akarom hogy bezárkózzon, csak megkérdeztem, miért rajzol Csengének.
Erre elbújt.
Innen tudom, hogy tetszik neki.
Régen Panni volt A lány, még mindig elbújik ha megemlítjük, de neki nem rajzol.

Szilike pedig a szövegével kápráztat:
"amúgy is", "egyébként", "ez az oka hogy..."
"A puszi most nem a szívemből, hanem a térdhasamból jött."
Nem akart pakolni, elkezdtem emelgetni, hogy akkor repülni fogsz.
Sikerült, Kira!
- Jó, megyek pakolni.
- Az előbb azt mondtad, nem szeretsz pakolni.
- De repülni sem szeretek, ezért pakolni már szeretek.

Kira meg rajzol, tanul, gépezik. Közben néha totál dili, néha elviselhetetlen-beszólogató kamasz.
De meg tudjuk beszélni, miért is jobb Bence, mint az előző szerelme Bálint, hallgat rám, ha azt mondom hasfájásra enyhe almaecetes vizet igyon. Bár megállapítja, nem is tudta, hogy borozgatok néha :))
Mondom azért ezt nem kínálnám vendégeknek kristálypohárban :))
Egyik nap jön haza a tejestől, mondja hogy Kevin-Szabolcs jeget és üveget törnek az erdőben.
Hazahívjuk őket, mert csak jégről volt szó mikor kiengedtem őket, érthető módon.
Kérdezem, mi lesz a szarvassal, aki belelép a törött üvegbe? Ki gyógyítja meg?
Lehajtott fejek.
Oké, itt egy zacskó, ott a kesztyűtök, teleszeditek törött üveggel szépen.
Azzal is, amit nem ti törtetek el.
Igaz, most tele a kuka, de tanultak valamit. Már tervezik a további szemétszedést is az erdőben.


Így telnek napjaink a diliházban, tegnap is ki kellett ugyan szöknöm az erdőbe, mert elviselhetetlen volt a zaj, de láttam friss szarvasnyomokat, akik valószínű gyökereket ástak-túrtak ki a földből.

Honnan tudom, hogy szarvas? Láttam lábnyomot is halványulni az olvadó hóban.


És láttam az arany-szivárvány hidat, ahol Totika, a keresztanyám közel 20 éves shi-tzuja hétvégén átment egy másik helyre :(
Nagyon öreg volt és beteg, jobb már neki így. A zene búcsúzene. Mert tudom Irén, hogy szereted ezt a számot.

3 megjegyzés :

  1. elolvastam kétszer. aztán mégegyster. most este negyedtizenkettő és akkor most most megyek ki a minusz nemtudomhányba és sírok eg kicsit. szinte minden írásod felzaklat valamiért.vagy mert magamra ismerek vagy mert a lelkembe "léptél" ami nem rosz hanem nagyon mélyen érint vagy mert csak , na már pont nem látok a könnyektől...

    VálaszTörlés
  2. A kiskutya zaklatott fel ennyire?
    Én is sírtam miatta egy kicsit.
    Bármennyire tudjuk, hogy jobb neki, annak aki sok hónapja vak volt, és más baja is akadt, azért felzaklató.

    VálaszTörlés
  3. Nem mondanám,hogy csak a kutya emléke. nem. ugy cuzammen az írásaidnak a belvilága a szavak mögötti lélek. úgy áétalában.

    VálaszTörlés

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...