2012. február 17., péntek

Itt a farsang...

... áll a bál. Ki nem ismeri? Szinte minden oviban kötelező dalocska ilyenkor. Elballagtunk ma az ovisaink farsangjára. Míg ők készülődtek, én nézelődtem.
Jó pár kis tündérke, királylányka, hosszú-selyemruhás kis hercegnő mászkált fel s alá, fésülködtek, szépültek.
Ilyenkor megengedett nekik anya ékszere, a báli ruha, a csillogó díszek. Varázslat pár órára.
Volt aki nyugisan üldögélve, teljes szépsége tudatában várta a kezdést, volt aki kapkodva készülődött. Ki mennyire magabiztos, kit mennyire rángat anya, aki persze azt akarja, hogy az övé legyen a legszebb és legpompásabb.

És a fiúk! Az a sok Pókember és kis kalóz! Mind szuper harcos, felfegyverezett kis hősök.
Az én egyik hősöm Batman volt (örülök, hogy nem Pókember, mert abból tényleg sok volt), a másik Szuper rakéta. A jelmezeket tegnap készítettem, és bár éreztem, hogy a rakéta lehetne jobb is, de Szilinek tetszett, ő büszke volt rá, és ez a lényeg. Egyébként azért is a Batman mellett döntöttem, mert azt könnyű elkészíteni, én pedig nem akartam egy 80-as évekbeli iskolaköpeny anyagból legyártott jelmezt venni. Mert még fogják itthon használni, és nem mindegy az anyaga annak a ruhának. És persze az a műanyag cucc még drága is.

Minden gyerek nagyon ügyes volt, senki nem sírt, tökéletesen szerepeltek a nagy színpadon. Az óvónénik előadása a Dagadt Barbie-ról is nagyon jó volt, sőt zenészek is voltak, lehetett táncolni és énekelni is a gyerekeknek, buli hangulatban.

Mikor úgy gondoltam elég a sütikből, akkor elindultunk haza. Szilike kijelentette, hogy nem is fél a sötétben.
Mondom jó, mert nincs is a sötétben semmi veszélyes.
Majd mikor már az utcán voltunk:
- De szépek a fények! Hogy csillog a hó!
Elvarázsolta őt a sötét. Abban is meg lehet találni a szépet, amitől addig féltünk.
Néz a nagy szemeivel, bele a világba, és döntéseket hoz. Ma fél valamitől, holnapra bátran szembenéz vele.

Mint a kis őzikék az út mellett ma. Szakadt a hó, megint leesett 10 centi. Kicsit kijöttek a sűrűből, az úttól pár száz méterre, a szántóföldön álldogáltak és élelmet kerestek. Mi jól megnéztük őket az autóból, ők pedig minket. Nézték az embereket, akiktől félnek. De a nézésükben inkább óvatos érdeklődés csillant, nem félelem.

Aztán a hó miatt megint extra adag madáreledelt tettem ki, rá is röppent egyből a madársereg. Sok-sok civakodó kis tengelice, a nyugisabb cinkék, a hatalmasnak kinéző verebek, pár meggyvágó, és szintén nem sok sárga billegető. A tengelicék már röptükben felosztják a területet, és keményen védik. Mégis, legjobban a nyugodtabb példányok járnak. Míg az idegesek minden zajra felrebbennek, a nyugisak csak néznek utánuk, és esznek tovább. Nekik jut a legtöbb mag.

Ilyen dolgok vannak most, február vége felé. Nemsoká itt a március, már a neve is hordozza azt, amire mind várunk.

6 megjegyzés :

  1. Annyira szeretem Heni az írásod!:-)
    Ma teljes ellazulással olvastam, szerintem így is élted meg!
    Jó volt! Köszi!:-))))

    VálaszTörlés
  2. Nálunk a cica volt idén a lányok között a menő. :o)

    VálaszTörlés
  3. Jó volt olvasni az írásod :)

    Nálunk egy műanyag cuccos nindzsa lesz, nagyon gagyi, de kaptuk, így olcsó, a gyereknek meg tetszik. A kicsik pedig katicabogár lesz, sk jelmez.

    Ééés, bár nálunk tegnap egész nap havazott megint, ma reggelre megrokkant, elvékonyodott a hóréteg, néhol a talaj is látszik :)

    Képek nincsenek a jelmezekről?

    VálaszTörlés
  4. Van ám nekünk is műanyag jelmezünk, csak akkor kapok agylobot, ha benne akar aludni :)

    Igen, próbáltam ellazulva átvenni a farsangi hangulatot, ráhangolódni a gyerekekre.

    Hát itt faluhelyen a cica nem annyira felkapott :) Egy krokodil volt, a többi mind valami hős-hercegnő.

    VálaszTörlés
  5. Olyan hangulatosak az életlépeid! Én is imádtam a jelmezkészítést, készülődést, sütést, de az igazi királyság az a versírás volt! Egyszer raszta volt a Kamasz, gondolhatod mit agyaltam rajta.

    VálaszTörlés
  6. Ez a raszta jó lehetett. Mindig szem előtt tartottam, hogy valamelyet egyedi legyen. Mikor mindenki királylány volt, az én lányom szőke haját feketére fújtam, tupíroztam, és boszi volt.

    VálaszTörlés

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...