2012. február 15., szerda

Szép is...

... a hóesés.
Ahogy kora reggel kimész a kapuhoz.
Az utcai lámpák fénykörében bámulod a csillogó pelyheket.
Gyönyörű, életteli, naturális.

És rohadtul nem érdekel.
Mert a kapu hideg.
A levegő sem meleg.
A lábam zsibbad, mert szarul ültem (addig jó volt, míg fel nem keltem).
A főkapu, ahová azért mentem, hogy nagy élvezettel leakasszam a fagyott láncot a hideg-vas kapuról, mert a dilis kis édibogyó kutya, miután végigszalad a környék kutyás házain, hogy reggel 5-kor is legyen koncert, nem tud a hátsó kapun visszajönni, neki a főkapu kell.


Most tűnik fel, milyen fennhéjazón írtam, hogy főkapu.
A hátsó kapu a ledőlt izé, gyakorlatilag nem is létezik.
A főkapu is egy halom rozsdás vas, jelképes kapu. De milyen szépen hangzott, főkapu.
Ő Andersen meséjében a viaszgyertya.

No mindegy. Elátkoztam kicsit az összes hóistent, kutya és lábzsibbadás istent is.
De főleg a mínusz istent, mert megnézve az időjárás előrejelzést, azt kellett látnom, hogy március 6.-ig megmarad ez a köcsög jóféle, évszaknak megfelelő hideg.

Szóval szeretek kora hajnalban kimenni a kapuhoz, de valahogy jobban szeretem, mikor a madárkák csivitelnek, a fák zöldellnek, a kipattanó rügyek már virágként illatoznak, pár sztahanovista méhecske már korán zümmög, és a levegő illatát tavaszi szél terjeszti szét.

7 megjegyzés :

  1. Jövő hétre már 3-4 fokot is mond, kitartás! nekem az tetszett igazán, hogy mínusz 10 fokban csiviteltek a madarak az ovi udvarán, csak mert végre kisütött a nap. :)))

    VálaszTörlés
  2. Én is hallottam már nyitnikéket. Két hete. Nem sikerült neki az előrejelzés :))

    VálaszTörlés
  3. Hú, de rossz napod van! Keress gyorsan valami jót magadnak! :)

    VálaszTörlés
  4. Igen, rosszkedvű vagy, Heni! (biztos a kezdeti terhesség tünetei lomboznak le... :-) na jó, csak viccelni akartam, egyszerre reagálva így az imént olvasott másik bejegyzésedre is!)
    Fel a fejjel! Jön a tavasz, jön!!!
    Szilvi

    VálaszTörlés
  5. Brr! Most én is fázok, ahogy olvastalak. :o)

    VálaszTörlés
  6. Nincs rossz napom. Mostanra semmiképp. Igaz, a havas dombon alig tudtam feltolni a babakocsit, mert jeges volt, de ráfogtam a terhességemre. Tuti ikrek, hogy már most ilyen nehezek. Bár a babakocsiban is volt pár kiló cucc, a gyereken kívül, a dombot pedig csak a Jóisten takarítja, ha jeges, akkor nagyon.

    De oviba menet egy kiskutya ellopta Livi pótkesztyűjét, alig tudtuk elvenni tőle. Jó vizes lett.

    Majd Szabolcs nehezen értette meg, hogy Livi őt utánozza mindenben, mindenhová utánamászik, marhára lassítva a haladást azzal, hogy állandóan össze kell kaparnom az elesett bébit, leporolni a ruháját, igazgatni a kesztyűit.

    Szili bezzeg a babakocsit fogta, meg a kezemet. Utánozhatta volna őt is. Bár a dombmászás izgisebben hangzik :))

    VálaszTörlés
  7. Heni, tudod olyan izgis mindig a várakozás, most a tavaszra. Bár ahogy olvastam az ovis hazajövetelt, meginogott a bíztatásom.:-)
    Tudod ezek is csak megerősítenek, majd arra gondolva mikor felfelé tolod a babakocsit a dombon, és süti az arcodat a jó meleg nap, és visszaidézed ezt a jeges időt.:-)
    Holnap hamarabb felérsz majd, feltéve ha a szél hátulról fúj!;-)
    Jó éjt!

    VálaszTörlés

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...