2012. március 27., kedd

Béka nő a hasadba

Ismerjük a mondást, ugye?
Honnan ered?
Régen a só királyi adóval sújtott volt, a szegényeknek kevés jutott, mert drága volt. Így takarékoskodtak vele, és emiatt keveset is ittak. Mert ha sokat ittak, akkor megbetegedtek.

Összeomlik ugyanis a keringés ha nincs megfelelő arányú ásványi só a vérben.
Mikor sokat iszunk, az ásványi só kimosódik, kiürül. Ráadásul többlet folyadék bevitel esetén több ürül ki, mint amennyi a táplálékkal bemegy. Ezért kell minden ötödik pohár vízbe egy csipet sót tenni. Lehetőleg tengerit, vagy kősót. A jódozott, fluor-hozzáadással tönkretett, vas-cianiddal tapadásmentesített sókat bátran kerüljük ki. Tudom, a Himalája messze van, a Himalája só drága, de ha csak a méregtelenítés idejére beszerzünk egy kilót, azt meg fogja a testünk hálálni. Persze nem is fog mind elfogyni, legfeljebb pár hétig azzal sózzuk az ételeket.

Az a csipet só nem sok, kb. annyi, amennyit egy zsíros kenyérre szórnánk.
Most ittam meg az első 2dl vizemet csipet tengeri sóval, nem igazán vettem észre. Talán a vége kicsit más volt, enyhén éreztem furcsának, de talán mert még nem oldódott fel a só teljesen, de ennyi. Azt hiszem a vizes üvegembe teszek egy kiskanál sót, és akkor nem felejtem el az ötödik poharakat sózni.

Az előzőekben említett 5-6 liter víz megivása egy-másfél hónapig tartható, utána be kell állni a szervezetnek a testsúly kilogrammonkénti 30ml-re (70 ml az előírt, de ebből a víz az csak 30ml). Átlag 60 kg testsúlynál ez 1,8 liter víz!
A kúraszerű vízivással viszont a méreganyagoktól és lerakódott víztől is megszabadítjuk a testünk, ráadásul az energia amit nyerünk, tornázásra fordítható, lehet fogyni is.


4 megjegyzés :

  1. Én is sokkal jobban érzem magam, mióta odafigyelve többet iszok. Ma már számoltam, 2 és fél liternél tartok. Azt azért hozzáteszem, ezt igazából itthon lehet megoldani, mert nagyon sokszor megyek wc-re.:-))
    De mindenkinek csak ajánlani tudom! Köszi, hogy leírod a tapasztalataidat!:-)

    VálaszTörlés
  2. Ez a nem otthoni dolog mindig jön ahogy a helyzet hozza. Ahol lehet wc-re menni, ott inni is lehet. Ahol pedig nem, hát ott kevesebbet iszunk :)

    VálaszTörlés
  3. Egyik bejegyzésednél gondoltam a vízmérgezésre, de már látom van megoldás rá. Talán megpróbálom a vízkúrát, de az elmúlt két napban talán két pohár vizet ittam.:( Van hova fejlődnöm.

    VálaszTörlés
  4. Erika, az nagyon kevés. A gyerkőceid mellett pedig gondolom elfáradsz rendesen. Most írtam arról, hogy már kevesebb mint 4 liter is hatásos lesz.

    VálaszTörlés

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...