2012. március 26., hétfő

Esti ivás, kávé


Az ivás este:

Bár éjjel a méregtelenítő folyamatok erősebbek, én nem akarok kétóránként wc-re járni alvás helyett. Így este 6 után kevesebbet iszom, csak a negyedét. Így is ki kell menni, de csak 2-3x, ami kibírható. Reggel pedig megint lehet kezdeni :)

Kávé reggel:

Az emésztés, mármint a jó emésztés és felszívódás nagyon fontos. Ha éhgyomorra kávét iszunk, a bélbolyhok elfekszenek és szinte egész nap inaktívak maradnak. Azaz nem hasznosulnak a bevitt táplálékban lévő hasznos anyagok. Ezért javasolják, hogy előtte együnk pár falatot. Mindegy hogy egy keksz vagy egy falat kenyér, csak legyen valami, ami felszívja a kávét. Tulajdonképp ez is olyasmi, amit vagy el kéne hagyni, vagy gabonakávéra váltani. A neszkávék szóba sem jöhetnek, a koffeinmentes sem.

Miért?

A neszkávé egy csúnya eljárásokkal feldolgozott műkávé, a koffeinmentes pedig kereszt-tenyésztéssel vagy géntechnológiával létrehozott valami emiatt nem kéne, vagy többek közt cikóriával kevert és így csökkentett koffeintartalmú kávé. Így akár vehetünk cikória kávét is :)

Az biztos, hogy a kávé egy stimulálószer. Mikor terhes voltam azért nem bírtam inni, mert gyomorideget okozott. De nem terhesen is észrevettem, hogy mikor megiszom, kis ideig sokkal érzékenyebben reagálok a normálistól eltérő dolgokra, azaz az idegesítő tényezőkre.

Szóval én most a mai nappal el is hagyom a kávét. Délután már amúgy sem érzem szükségét, attól a pillanattól kezdve, hogy elkezdtem a vízivást. Egy reggeli ébresztő zöld turmixot összedobni pedig nem tart tovább mint egy kávét. Amíg a család alszik, addig pedig elvagyok vízen is.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...