2012. március 26., hétfő

Gyomorméret, ételminőség


Amikor egyre többet és többet kezdtünk enni, a gyomrunk tágult. A megevett többlet étel raktározásra került, meghíztunk. Mindegy hogy két kilót vagy húszat, de jöttek a plusz kilók. Ezt szeretnénk most távozásra bírni, ehhez a gyomorméret csökkentése is kell. Nem lesz egyszerű. Mert ingerek vannak, az ember pedig eszik akkor is ha egy étel gusztusos, illatos, kívánatos. Nem kell feltétlen éhség hozzá. Az ember eszik akkor is ha nem éhes. Ez van.

Ekkor segít ám a vízivás. Mert egy nagy pohár víz ideiglenes csökkenti az éhségérzetet, így a finom falatokból elég egy kis adagot enni, hogy kielégítsük ezt a vágyat. De mire megesszük a kis adagot, a víz is tovahalad, érezzük, hogy menne még, férne még, és jól is esne.
De azt is tudjuk, most ezt nem akarjuk feltétlen megenni, mert akkor minek is kezdtük el a szokásaink átalakítását?

A teltségérzet minimum 20 perc késéssel jut el az agyunkig, mint információ. Ezt az időszakot kell kibírni evés nélkül, hogy az éhségérzet elmúljon. Segítene még a lassú és alapos rágás is, ami az emésztésnek sem egy hátrány. De nekem ez még nem megy. Így csak arról tudok beszámolni, hogy a 20 percet mivel töltöm, miután a fél adag ebédem megettem. Dolgozom, a konyhától messze. Vagy elmegyek sétálni, madarakat hallgatni.
Ma felvittem a hátsó kertbe 3 nagy vödör vizet, ami először kissé nehezen ment, lévén hogy fájt a derekam egy kicsit, de a harmadik vödörnél már nem fájt. A kertünk enyhén emelkedik, és ez a táv kb. 60 méter.
Mikor végeztem, még mindig ehetnékem volt, ekkor kimentem az erdőbe fél órára. Séta közben az ál-éhség elkezdett csökkenni, majd el is múlt. Több mint három óra eltelt, mire újra éhes lettem!

Igen, ez sok időnek számít. Mert ezt rontjuk el, mikor nem figyelünk oda. Az éhség első apró jelére enni kezdünk, azt hisszük, ez már az. Ezzel eljutunk oda, hogy a gyomortartalom minimális csökkenését is éhségnek érezzük, eszünk rá. Ezzel sem az emésztésünknek, sem a testméreteinknek nem teszünk jót. Magyarul szépen rászokunk az evésre. Most fogunk lejjebb szokni róla, azaz normális szintre hozni. Az ivást pedig mindig emeljük, amíg el nem érjük a napi 5-6 litert. Jön a nyár is, a gyümölcsszezon is, nem lesz az olyan nehéz mint hisszük. Nekem már megy a napi 4 liter, pedig eddig jó ha a 2 megvolt.

Arról nem szóltam, hogy az evés lehet pszichés is. Mint ahogy bűntudat érzéssel is járhat, mikor egy elkezdett fogyókúra idején eszünk. Nem szabad bűntudatot érezni, mert enni nem egy rossz dolog, enni kell. Nem elfogyni akarunk, nem csontvázak szeretnénk lenni, csak kicsit leadni. Jó ételeket kell enni, és változatosan. Húst és zsiradékot éppúgy kell enni, mint nyers zöldséget, friss gyümölcsöt. Változatos formában együk amit eszünk, nem lehet tartós eredményt elérni egyfajta étel evésével. A káposztaleves-féle diéták csak undorkeltésre jók, és hiánybetegségekhez vezethetnek.

Amit megspórolunk az étel mennyiségen, azt fordíthatjuk minőségi ugrásra.

Mire gondolok?
Ha még eddig nem váltott valaki:
- margarin helyett vaj (Lidl 250gr 400.-)
- olcsó és büdös napraforgó olaj helyett olíva (Spar 1 liter 850.-)
- tesco csirke helyett paraszttyúk
- finomított cukor helyett méz
- citromlé helyett igazi citrom
- kész sütemények, pékáruk helyett otthon sütés

Ez csak egy pár apróság volt, a lista lehet végtelen is, ki-ki döntse el mi a jó neki.

2 megjegyzés :

  1. Ne haragudj meg a belekotyogásért Heni, de ez a napi hat liter víz, ez irdatlanul sok. Iszonyatos munkára sarkallja a veséidet, ráadásul tudtommal a véred is felhigul ilyen extrém mennyiségnél.

    A finomított cukor helyett nálunk xylit van. Körülbelül annyiba kerül, mint a méz, viszont csak harmadannyit kell használni belőle, mint a cukorból.
    És tudom, butaság, de én képtelen vagyok a méhek hányadékát enni...

    Bocsi, bocsi... eldugulok..

    VálaszTörlés
  2. Tudod hányféle élőlény hányadékát vagy ürülékét esszük-isszuk meg?

    VálaszTörlés

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...