2012. március 22., csütörtök

Hobbitok, azaz heti téma Altairnál

Eldugott zugblog. Vagy blogzug?: A hét gondolata
Nem a Gyűrűk ura a téma, hanem a hobbi. Csak páran elsőre félreértették, ami jópofa volt.


Leírhatom, hogy a szappankészítés a hobbim, de azt hiszem ez nem lenne teljes igazság.
Mert a hobbim az új dolgok kipróbálása, önmagamnak bizonyítandó, hogy erre is képes vagyok, ezt is meg tudom csinálni. Van amihez persze nem fogok eljutni, mert a tömött fogaimmal nem valószínű hogy vadászrepülőt vezethetek majd egyszer. Pedig biztos képes lennék rá. Jó hobbi lehetne.

De a rallye-t majd egyszer még kipróbálom, majd szembe jön, ha itt az ideje.
Azt hiszem jó rallye-s lennék.

A hobbi olyasmi, amit kipróbálva érdemesnek és izgalmasnak tartunk, annyira hogy rendszeresen foglalkozzunk vele. Amit szabadidőnkben szívesen csinálunk, tudunk csinálni és ennyi. Nem feltétlen alkotás, nem feltétlen valami extra nehéz és bonyolult valami. Van akinek a rejtvényfejtés vagy a spanyol szappanoperák átélése a hobbija. Azt hiszem némelyeknek több bátorság kéne a hobbiválasztáshoz is...

A szappankészítésről, mint hobbiféléről:

Oké, elsőre tényleg az volt a lényeg, hogy képes vagyok rá.
Hogy a nehéznek hitt valami nem is olyan nehéz, ha odafigyel az ember.
Engem türelemre tanít, mert a veszélyes anyaghoz másként nem is lehetne közelíteni.
Türelemmel és tisztelettel.
Ráadásul pontosan kell kimérni az anyagokat, odakészíteni mindent előre, magyarul oda kell figyelni a részletekre, amivel nekem gondjaim vannak. Egyébként. Mert itt nem lehet.

Aztán mikor bebizonyosodott, hogy képes vagyok, akkor sem izgatott a tömeggyártás, nem érdekel a hatszázadik virágforma, szimpla összetevős szappan.
Én gyógynövényekből keresem a legmegfelelőbbet egy-egy adott problémára, kiagyalom mi lenne az ami fokozná a jó hatást,  és ezeket viszem át szappanba.
Merek kipróbálni új dolgokat, merek kísérletezni. Kidolgoztam azt a tejszappant, amiben akár aludttej, joghurt és vaj van. És bár elsőre a férjem ötlete volt az aludttej, én féltem tőle, de bejött. Azóta én vagyok a bátrabb, mert a legutóbbiba olyan kecskejoghurtot dolgoztam bele, ami már ehetetlenül erős ízű volt, de nem romlott. Én nem féltem hogy rossz lesz, a férjem kicsit hezitált.
Vagy az avokádómag főzetével dúsított avokádószappan, amiből eredt az ugyanilyen arc és hajpakolás ötlete. Amiket kipróbáltam, megírtam.
Kérdeztek ezt-azt az általam kidolgozott mosógéllel kapcsolatban, kipróbáltam hogy meg tudjam válaszolni.
Volt ami bejött, volt ami nem.
Ezeket tanulásnak fogom fel, akkor is ha mondjuk nem sikerül valami.
Az a tapasztalatom ugyanis, hogy elveszett anyag nincs, minden jó valamire.
Akkor egy okoskodással zárok.
Minden ember is jó valamire, mindenki tud magának értelmes elfoglaltságot találni. Akarat és elszántság kell ehhez is. De azt hiszem ez az élet minden területére igaz.

Kösz Altair, jó téma volt :)


5 megjegyzés :

  1. Ez a "gyógynövény-mánia" igen szimpatikus benned.

    VálaszTörlés
  2. Jó-jó, de nem a témáról írtál. ;o) Egyszer se említetted Frodót vagy Zsákos Bilbót. :oD

    VálaszTörlés
  3. Kösz Heni, jó bejegyzés volt :))

    VálaszTörlés
  4. Köszi Medora, Erzsó.

    Altair: Most akkor letolt a tanárnéni??

    VálaszTörlés
  5. :-DDD

    Pont nekem is a hobbitok jutottak az eszembe. De ezek szerint lelőtték őket. ;-DDD

    VálaszTörlés

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...