2012. március 26., hétfő

Kezdet


Nem, ez nem lesz sem diétás, sem fogyókúra receptes blog.
A súlyomról sem állítok fel diagramot, és centizni sem fogok.
nem közlök recepteket, sem tornagyakorlatokat.

De elkezdtem másféle táplálkozásra átállni, mert most éreztem szükségét.
Pár apróságba vittem csak változást, de azt hiszem kezdésnek pont elég lesz.

Lényeges, hogy semmit ne vonjunk meg magunktól.
Sem a vágyakozás, sem a bűntudat nem segít.

Mindent kell enni amit eddig, csak felezni az adagokat.
Hisz a súlyt tartottam, tehát elég az, hogy csökkentem a mennyiséget és növelem a mozgás adagot.
Ami úgy néz ki, hogy kétféleképp teszek az éhezés ellen.
Minden wc-zés után iszom 2-3 dl vizet. Mikor mennyi megy le. Ez 6-8 nagy korty.
Minden evés előtt ugyanennyit, és evés után is.
Ez segít a lerakódott vízfeleslegtől megszabadulni, csökkenti az éhségérzetet, és amúgy is hasznos sokat inni.
Így pedig lehet ám!

Az ételből pont e felét szedem ki, mint eddig, és nem repetázom.
Azaz szedek egy adagot, és a fele megy vissza rögtön. Ez volt első nap, de most már eleve nem is szedek ki annyit. Egyébként tényleg ugyanazt eszem, ha csokit kívánunk, akkor abból is bátran. Mert ha megvonunk valamit, akkor azt kívánni fogjuk. Persze a finomított élelmiszerek mint cukor továbbra is tiltólistások, de ha csak az van a kávéhoz, akkor azt teszem bele. Mert az édesítőnél még mindig jobb alternatíva.

Itt eljutottunk a kávé és frissesség kérdéshez.
Eddig azzal indult a nap, és délután 1 után már el is ért az ólmos fáradtság, amin csak fél óra ülés és egy kávé elfogyasztása segített. Most már ez nincs.
Kávé van, reggel kezdésnek, de előtte a pohár vizem, mivel az első reggeli wc után iszom az első pohárral.
Így már a kávé adag is csökkent, mert nem kívánom az egész bögrével.
Tehát ebből is fél adagot készítek, már reggel is, délután pedig már nem is kellene. De jól esik, így fél pohárral megiszom. Viszont a fáradtság elmúlt, a sok folyadék és a belek terheltségének megszűnése ezt a problémát elfújta.

Persze tudom, ez a kezdet, mert pár hét folyamatos sok-ivás és másfajta étkezést követően lesz majd egy fáradt szakasz, de azzal majd akkor birkózom meg.
A test méregtelenedésének megvannak a szakaszai.
Egyébként a másfajta étkezésről annyit, hogy mint írtam, nem főzök még másképp, nem főzök mást, csak ha elindul valami,  - és azt se feledjük, hogy tavasz van, zöldségdömping várható - akkor a test kívánni fogja az egészségesebb ellátmányt, aminek az ember igyekszik eleget tenni.

Lényeges, hogy ne legyen bűntudat, ne legyen "csak-egyfélét-eszem" "ezt vagy azt egyáltalán nem eszem" dolog, mert az hosszútávon sikertelen, és más problémákat is okozhat. Például hiánybetegségek léphetnek fel.
Ez senkinek nem jó, akkor inkább maradj túlsúlyos.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...