2012. március 11., vasárnap

Üzenet az űrből

Azt hiszem nem vagyok Marslakó.
Sok, gondolkodásban és világlátásban hasonló társam akad a világban, csak a környezettemben nem.
Ettől itt sajnos Marslakó vagyok mégis.

A másképp gondolkodás mindig részem volt.
Egyszer, mikor azt mondtam Anyámnak, hogy talán nem is én vagyok a különc, hanem ti mind, és én gondolom jól, akkor nagyon csúnyán megsértődött és szokás szerint lehülyézett. Sok éve volt már, szerintem nem is emlékszik.
De én igen. Én emlékszem a sok rossz érzésre, ami volt bennem, de mégis mindig meg kellett védeni az álláspontom. Érdekes faj egyébként az ember, mert a mást nem megérteni akarja, hanem a saját képére formálni. Főleg ha gyerek státuszban van az illető! Akkor aztán gyorsan le kell nyomni, mert még a fejünkre nő! Azt hiszi az átlag, hogy aki másképp gondolja a dolgokat, az hülyének nézi a többieket. Pedig nem. Még akkor sem, ha esetleg fellengzősnek és lekezelőnek hangzik. Ha valaki teljesen természetesnek kezel általunk érthetetlen és felfoghatatlan dolgokat, akkor pszichiáterért kiáltunk?

Valahogy a sok lelki akadály ellenére mégis ide került az életem, ahol most van.
Egy olyan állapotba, amely a mérgező dolgok kiiktatása felé halad, ahol mindent megteszek annak érdekében, hogy kiváltsam a rossznak ítélt dolgokat. Akár visszatérve kezdetleges módszerekhez, mint kenyérgyúrás kézzel, vagy szappanfőzés. Hogy csak ezt a kettőt említsem.

Tehát valahogy mégis ide hozott minden, ezek szerint fontos vonala ez a sorsomnak.
Mégis csak akadályok voltak előttem családi részről, elutasítás, lehülyézés. Most is ez van.
Senki nem kérdez, vagy ha mégis, akkor nem hallgat meg értőn, vagy ellegyezi a problémákat azzal, hogy "Ma már minden mérgező", "Ilyen kevéstől nem halunk meg", "Neked sem lett semmi bajod", "Valamiben meg kell halni".

Én már meggyőzni akarata ellenére senkit nem akarok, de azt a fajta megértést elvárnám, ami tiszteletben tartja, hogy a gyerekeim másképp akarom táplálni és tanítani, mint ahogy én felnőttem.
Nem azért nem veszek felvágottat, mert nem telik rá. Nem azért nem veszek cukorkát a gyerekeknek, mert nem szeretem őket. És nem azért nem adok fluoridos fogkrémet, mert hülye vagyok.

Azt hiszem mindenkinél okosabb vagyok? Hogy mindent jobban tudok?
Nem!!
Ha így lenne, én lennék az, aki azt mondja, nincs annak a margarinnak semmi baja!
Más sem hal bele! Edd te is nyugodtan. Nem. Én tudom, hogy keveset tudok, és inkább utánaolvasok.
Nem orvoshoz rohangálok gyógyszerért minden problémára, hanem alternatív megoldásokat kutatok fel. Már amennyire alternatív a gyógynövényes módszer.
Mitől is lenne alternatív? Ha a gyógyszeripar is pont a gyógynövények hatóanyagait vonja ki - többek között - és kombinálja. Csak épp alaposan feldolgozva, és tele rakva a gyógyszereket vivőanyagokkal, csomósodásgátlókkal, tartósítószerekkel, zselésítővel.

A növényekkel való orvoslás sok ezer éves tudomány. De nincs benne akkora pénz, mert mindenhol megélnek. Ezek a gaznak és parlagfűnek csúfolt gyógynövények mindenütt ott vannak, nagyon régóta. Vannak köztük mérgezőek? Igen. Sok baleset fordulna elő a rosszul alkalmazott gyógynövényektől? Igen. De szerintem ilyen balesetek a rosszul szedett gyógyszerektől is előfordulnak, csak másképp hívják. Ennek neve például vese vagy májelégtelenség, szívproblémák, tüdőproblémák, ízületi gondok, reumás esetek, vagy látásproblémák.
De ha az orvosnak látszó élőlény a tévében azt mondja, hogy a növények okozzák az allergiád, akkor irtani fogod. Pedig csak a vegyi anyagoktól és mérgektől gyengébb immunrendszer az oka az allergiás tüneteknek. Ez ellen is lehet tenni.

A képlet teljesen egyszerű.
A testünk is inger-válasz mechanizmussal működik.
Ha a Kínai nagy falat ököllel ütögeted, előbb-utóbb sikerül megbontani a szerkezetét.
Előbb picit, majd a keletkezett rést egyre nagyobbra tudod vájni.

Ilyen a testünk is. Egy falat rossz ételtől nem lesz semmi bajod.
Sőt, kettőtől vagy többtől sem. A máj a mérgeket lebontja, a vese üríti. Ezek alap tudnivalók, szerintem tisztában van vele mindenki.

De vannak dolgok amik nem kikerülhetőek. Ami a levegőből, ivóvízből kerül be, vagy épp a szőnyeg és bútorkárpit kezelő vegyületeiből. A két említett szervnek lesz velük épp elég dolga. Főleg hogy ez nem egy lista, és nem teljes felsorolás. Csak megemlítettem pár dolgot. Tehát alapszinten is van épp elég tennivalója a méregtelenítő-rendszerünknek, és ahhoz hogy jól működjenek a dolgok, tenni is kell. Nem elég gyógyszert bekapkodni, mert nem végleges megoldás! Ha jelentkeznek a problémák, az orvos majd diagnosztizálja, felír valami gyógyszert, ami a tüneteket csökkenti, és nagyjából ennyi. A miértekre-okokra való kutatás nem történik meg, pedig lényeges lenne.

A fal rugdosást kellene megszüntetni hogy az okozott gond helyreállításával lehessen foglalkozni. De ha tovább rugdalod a lyukat, amit épp befoltoznál, akkor hiába próbálkozol. Ha tovább mérgezed a tested, de most már tablettákkal is, akkor elfedtél egy tünetet, azaz a lyuk elé szekrényt húzol, és rugdosod máshol a falat. Ennyit tettél, holott meg is oldhatnád.

Arra gondolna bárki, aki nem olvasott a témában, hogy az orr-nyálkahártyát izgatják az erős öblítőszerek levegőbe kerülő molekulái? Hogy tüsszögést, orrfájdalmat, égő érzést váltanak ki? Hogy belefájdul némely ember feje? Vagy ha az említett tünetek jelentkeznek, akkor nyúlsz az allergia gyógyszeredért, és szidod a pollent? Ha a gyerek nem alszik jól vagy keveset alszik, nappal túlpörög, szétszórt vagy ilyesmi, akkor okolnád a táplálkozást?
Az édességeket és halott-vegykezelt ételeket? A módosított keményítőt vagy ízfokozót? Nézz szét a kamrában és a hűtőben, mennyi mindenben ott vannak. Utána ha van kedved, nézz utána a neten, mit is takarnak ezek a nevek. De ne a wikin, hanem több helyen is. Úgynevezett alternatív és reklám mentes forrásokban is érdemes ám!
Persze mindenki azt csinál amit akar, én is azért írok és nem beszélek, mert füles hallgatóságom nincs. Csak szemes. Ha értitek :)

A lényeg, hogy amit el tudunk kerülni, annak a kis ökölcsapásait iktassuk ki, mert előbb-utóbb minden célt ér ha kitartó. Lassú lángon is felforr a víz, csak lassabban.
Én az egyik fiam ekcémájának jelentkezése után kezdtem kutatni a témában, bár azért előtanulmányaim voltak tömegével. Sok meglepetés nem ért, addig legfeljebb nem törődtem vele.

A legfontosabb szabály, az inger-válasz mechanizmus. Ha ütögeted, el fog törni. Vannak nem, vagy nagyon lassan kiürülő mérgek, amik a háttérben dolgoznak.
Mint egy régi maffiamódszer. A kocsi ülésének kárpitjába rejtett radioaktív anyag.
Szép lassan szétette a páciens testét. Az illető meg csak lesett, mert semmi oka nem volt a sokféle bajának.

A leggyengébb szervet fogja megtámadni a betegség, és nem gondolná senki, hogy mondjuk a sok éves margarinfogyasztás az oka annak, hogy egy hideg télen nem csak náthát kap, hanem tüdőgyulladást is.
Épp ezért ezek az ételek sosem ugyanazt a problémát okozzák. Ennél az embernél ez a baj, annál az a baj. Megvannak a családi kórjaink, a szív, agyér, cukor, gyomor meg egyéb vonalak, amik ott voltak-vannak felmenőinknél. Abból az látszik, mire kell aktívabban figyelnünk. De ne higgyük, hogy ha mozgunk eleget, és szívbarát margarint eszünk, akkor az valóban jót tesz az ereknek. Attól az még margarin. Attól még egy hidrogénnel kezelt büdös vacak. Sok mindenre kell odafigyelni, de ahogy rászoktunk az egyszerűbb életet kínáló hamis dolgokra, úgy le is lehet szokni róla. Pár hét, és rutinná válik a nehezebb úton, vagy drágábban elérhető, de jobb alternatívát kínáló táplálék, és majd mi tekinthetünk marslakóként a margarin-felvágott evők egyre kisebb táborára.

14 megjegyzés :

  1. Heni, engem nagyon érdekelne mit eszek. Margarint azt nem,olvasom, felvágott helyett mit? Minden nap csomagolnunk kell és olyan nehéz kitalálni mi legyen? Sokszor én is próbálok odafigyelni természetes dolog legyen. Az a baj, ha mindent ki akarnék iktatni, itt nagyon sokba kerülne,de nagyon igyekszem! Gyógyszer nincs a házban, nem is voltunk betegek, kis köhögésen túl..de margarin, felvágott, sajnos van. Nagyon szeretném kiváltani valamivel. Vajat nehezen, de be tudnám vezetni..de a bolti nagyon semmilyen, a házi szinte megfizethetetlen.. Tudnál tanácsot adni?

    VálaszTörlés
  2. Próbáltam házi vajat csinálni, elég körülményes, és sok anyagból lesz kevés. De finom. Mi szeretjük a teavajat, házitejből tudsz túrót csinálni, különböző ízesítésű préselt túrósajtokat, zöldségkrémeket. Vagy karaj lesütve, vékonyra szeletelve, aprított-vékonyra reszelt vegyes zöldsalátával (saláta, uborka, retkek, cékla, paprika, paradicsom, stb). Piacokon lehet házi szalámit, házi kolbászt, sonkákat venni. Mi találtunk a váci piacon olyan nénit, aki semmiféle ízfokozós előre gyártott adalékot nem tesz a cuccaiba. A sonka vagy más néven angol szalonna nála 2200 ft, amennyiért a boltban sem kapsz jobbat. Érdemes vega blogokat olvasgatni, mert ötletforrásnak jók akkor is, ha hús evők vagyunk:
    http://www.magdireceptek.blogspot.com/
    http://lettudatoskonyha.blogspot.com/
    Most ezt fogom kipróbálni, persze vegeta nélkül:
    http://lenmagszalami.oldal.biz/

    ja, és vaj helyett, ha nem szeretitek, akkor tejfölt is lehet sós cuccok alá kenni. Nagyon finom. Akár magában is, egy adag zöldséggel, snidlinggel.

    VálaszTörlés
  3. Sütéshez tökéletes alternatíva a kókuszzsír, ami szagtalanított formában kapható. Ára különböző, a legolcsóbban itt:
    http://bionom.hu/biobolt/elelmiszerek/suteshez/kokuszolaj-suteshez-1-liter.html

    A szállítás ugyan 1200 ft körüli, de ha több mindent rendelek, akkor az eloszlik.
    Mondjuk 3 liter/kb.ugyanannyi kiló kókuszzsír esetében a költséggel együtt sem jön ki annyira, mintha bioüzletben akarnám megvenni. És utána is kell járni, mert nincs ám mindenhol.
    Lehet sütikhez használni margarin és vaj helyett, sütni benne, nincs kókuszíze és illata. Száraz hajvégekre pedig ápolószerként is használható.

    VálaszTörlés
  4. Szia Heni. Nagyon érdekes és elgondolkodtató volt az írásod. Az elmúlt hónapokban én is ezt az irányt igyekszem követni, igaz, egy egész család mindennapjaiba beiktatni már hosszadalmasabb feladat. De dolgozom rajta:-)
    Kenyeret sütök, magvasakat. Húst szeretnék itt a faluban venni, már keresem az eladókat. Nyáron sok a gyümölcsünk, az idén zöldségek tekintetében is szeretnénk önellátóak lenni,- már el is vetettem a magokat, remélem lassan szép kis palántáink lesznek. Fűszernövényeink vannak, télre szárítva, amit lehet, cserépben tartunk a hideg hónapokban. Hárs és mentatea saját termés. Azt hiszem, jó úton haladunk, de ez még nagyon hosszú út:-)
    superwomanatwork.blogspot.com

    VálaszTörlés
  5. bizony jó érzés a magunk által megtermeltet adni a gyermekünknek, és tudni, hogy egészségeset kap. A tejtermékeket már régen én csinálom itthon, húsokat, kolbászokat és sonkákat is magunknak állítjuk elő, hogy a zöldség - gyümölcsről ne is beszéljek, de nem mondtam soha a lányomnak, hogy nem veszünk virslit vagy csirkemellsonkát, ha azt kívánta meg a boltban. Anikó, felénk vannak olyan hentesáruboltok, ahova, ha beviszed a fűszereket(amilyen ízesítést csak szeretnél), akkor meggyúrják a kolbászt és felfüstölik neked. Így 1300 pénzt kérnek egy kilóért - még a fűszerekkel együtt is barátságos ár szerintem. Ráadásul tuti a ti ízléseteknek megfelelő lesz. Talán érdemes lenne nálatok is körülnézni. És tízóraira sem kell mindig szendvics, Limaránál ezerféle péksütemény receptjét találod, vagy, ha a házi tejfölt (esetleg fűszeresre ízesített joghurtot-azt nagyon egyszerű otthon csinálni) lecsepegteted, vajkrémsűrűségű masszát kapsz - azt bátran kenheted.

    VálaszTörlés
  6. Azt hiszem, én átmenet vagyok közted és a laza csávók között, akik szerint úgyis mindegy. :o)

    De élelmiszermérnök/dietetikusként azért margarint és felvágottat nálunk se találsz a hűtőben. ;o) Az egyetlen vörösáru, amit nem tudok kiküszöbölni, a virsli, de azt se esszük túl gyakran. Az én elvem, hogy bár boltban veszünk húsárut (rokoni kolbászokon, hurkákon kívül, persze), de csakis olyanokat, amikről nyilvánvalóan látszik, hogy mi volt az alapállapota: angolszalonna, szeletelt érlelt sonkaféleségek, de a csemege karaj vagy tarja is jöhet. Amit soha nem veszünk: párizsi és társai, gépsonka.

    Margarint még sütéshez se használok, de a sparban kapható ír vaj is (Kerrygold), nagyon finom.

    És a kenyeret meg lehet kenni olívaolajjal is, Franciaországban többször ettem olyan szendvicset, amiben olívaolaj, rukkola és érlelt/szárított sonka volt. Hihetetlen finom az is.

    VálaszTörlés
  7. Superwoman, én is remélem eljutunk a saját termésig :) Itt ráadásul nagy a kert, hely van. És valóban nehéz egy egész családot átállítani.

    Niki, néha én is megveszem a virslit, nagyon ritkán. Még a beledarált bőrkével ki is lennék békülve, de az ízfokozók meg vízmegkötők taszítanak de nagyon. A kislányod ízlése később úgyis a házi dolgok felé fog irányulni, mert annyi mindent te készítesz, és azt is szereti. Amúgy a lecsöpögtetett tejföl vagy natúr joghurt itt is szokott szendvics feltét lenni, csak elfelejtettem Anikónak írni :) Néha simán megsózom kicsit a tejfölt, beleaprítok egy csokor újhagymát (a nagy vödrös kiszerelést vesszük), elkeverem és kész is van.

    Altair, azt a vajat én is kipróbálom, már a szomszédom is mondta, hogy hidegen kenhető. Azt hogy érik el, tudod esetleg? Nem jártam Sparba, de majd beiktatjuk a bevásárló körútba.

    VálaszTörlés
  8. Ja igen, Niki, ez a kolbász dolog szuper ötlet! Jó lenne itt is ilyen, de még hentes sincs :(

    VálaszTörlés
  9. Heni, köszönöm Neked is, és a Többieknek is a sok jó ötletet, tanácsot!
    Szerintem az utolsó doboz margarin van a hűtőmben.:-)

    VálaszTörlés
  10. Kaptam párszor ajándékba egy ügyfelemtől pálmaolajat. Az nagyon jó volt sütéshez. Nem volt szaga sem és többet is kibírt mint az átlag olaj. Heni, hely nálunk is van, 11 áras a telek. Eredetileg a hátsó felét be akartuk szintén parkosítani és gyümölcsfákat rakni hátra, de abban maradtunk, lesz benne egy konyhakertes rész is sok paradicsommal, cukkinivel, tökkel, spenóttal.

    VálaszTörlés
  11. Azt nem mondom, hogy nem értek egyet veled, mert de.. és mondhatnám, hogy mélységesen elszégyelltem magam, amiért kvázi mérgezem magam és a családomat, de jelen állapotomban, mikor örülök, hogy élek.. képtelen lennék kenyeret gyúrni, meg ilyesmi.. Persze, mondjuk a blogomra fordított időben megtehetném..

    VálaszTörlés
  12. Mi évek óta használjuk a kókuszzsírt, csak eddig pusztán sütésre. Tényleg ki lehet váltani vele a margarint a süteményben? Ha kipróbálta valaki, kérem írja meg, mert nincs kidobásra való alapanyagom.(Csóróság, na.)

    VálaszTörlés
  13. Igen, bàtran hasznàld sütibe, ugyanannyit ès ugyanùgy mint a margarint.

    VálaszTörlés
  14. Dius, senki nem bírált senkit. Ne legyen bűntudatod ha másképp élsz! Csinálod a dolgaid, ahogy a legjobban tudod. Amúgy pont a kenyérgyúrás a legkevésbé időigényes :) De ha ez a kényes pont, akkor megoldás lehet a kenyérsütő gép is.

    VálaszTörlés

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...