2012. április 19., csütörtök

Mozgás!

Változtatni szeretnél magadon? Elég a tespedésből? A plusz kilókból? Vagy csak a depiből nem bírsz kikecmeregni? Akkor MOZDULJ MEG!

Kezdtük az ivást, ami nem csak a lerakódott zsírt rendezi át kicsit, de a vizesedést is megszünteti és élénkebb anyagcserére sarkallja a szervezetet.
Most már ideje beiktatni heti 2-3 alkalommal fél-egy óra mozgást. Nincs időd? Arra van időd, amire akarod.

Mozogj, a maradék időt majd újraosztod. Tudod mennyi IDŐ megy el a semmire? Rengeteg. Mozogni
viszont kell. Képzeld el a tested, amit nem irodai ücsörgésre terveztek ám! Nem. Ebben a testben rengeteg potenciál van. Hegyeket tudna elhordani, folyókat átúszni, palotákat építeni.

Leülni könnyű volt, belefásulni az életbe szintén nem nehéz. Újra felállni más tészta. Nem mondom, hogy könnyű, de azt tudom, ez csak elhatározás kérdése. Kifogás-hegyek vannak a fiókban, arra várva, mikor kapjuk elő őket.
Tudom, szar dolog belenézni a tükörbe, látni azt a roncsot akivé lettünk, és mindig az jár a fejünkben, hogy minek is kezdjünk el bármit, úgysem változik semmi.

Na ezt most felejtsd el!
Minden megváltozhat, csak rajtad múlik. Kezdd el ma, és garantáltan jobban fogod érezni magad. Már az első 10 méter futásnál vagy 10 perc tornánál sokkal több oxigén jut a szervezetedbe, hiába érzed úgy, hogy nem bírod, jó ez neked. Pihenj kicsit, majd folytasd. Légy megértő magaddal szemben, ne várj csodát az elhanyagolt testedtől. Nem vagy maratoni futó, csak egy újrakezdő. A csoda benned van, nem a pénzért kínált csodaszerekben, csodamasinákban, amikkel erőfeszítés nélküli fogyást ígérnek.

Olyan nincs. Nem lesz a kötényhasból kockás, sem két hét alatt, de két év alatt sem. Viszont sokat tudnál javítani magadon, ha akarnál. Csodaszer nincs, mellékhatás akad. Koplalni is felesleges, enni kell. Mellé pedig mozogni. Csak így lehet eredményt elérni. Viszont az a test, ami évekig el volt hanyagolva, nem fog rögtön a régi fényében tündökölni, mint ahogy első nekifutásból futóversenyre se nevezzünk be. A fogyásnak-átalakulásnak is hagyjunk időt, mert elsőre gyorsan beindul, majd vissza fog venni a sebességből, és normális ütemben fog folyni a fogyás is.

Lehet, hogy a súlyod nem is változik, mert nem mindenki elhízott, mint én. Lehetsz csak pár kiló súlyfelesleggel megáldott ember is, sőt, lehet hogy nem is súlyfelesleg amit annak hiszel. Előfordulhat, hogy a te testednek az az ideális, amilyen most vagy. A mozgást akkor se hagyd abba, mert a test normál működéséhez kevés a napi séta a munkahelyre vagy az otthoni takarítás közbeni erőkifejtés.

Mit is kéne viszont mozogni?
Széles a paletta. Lényeges, hogy különösebb eszközökre nincs szükséged. Mehetünk futni, utána lehet kicsit tornázni, ha van uszoda, lehet úszni. Írjunk elő magunknak mennyiségeket. Például napi 30 guggolás vállszélességű terpeszben, 30 széles terpeszben. 30 felülés, és pár fekvőtámasz. Ha ez megvan mindennap, akkor a következő héten lehet minden mennyiséget öttel növelni. Már átmozgattuk a főbb alkatrészeinket. Két hét múlva lehet megint növelni, és pár gyakorlatot hozzávenni. És akkor most állj fel szépen a géptől, és csinálj meg minden leírt gyakorlatot. Túl fogod élni.

Élsz még igaz? Jó volt? Szerintem szuper :)

Az étkezésben továbbra is kövessük a "Mindent eszünk, csak fele annyit, mint eddig" elvet, és igyunk minden pisilés után egy pohár vizet. Apránként normalizálni fogjuk a testünk működését, és nem pakolunk magunkra újabb problémákat. Olyanokat, amik adódhatnának az egyhangú táplálkozás esetén, vagy a gyors fogyást ígérő csodaszerek szedése esetén..

3 megjegyzés :

  1. Én heti 2x 1.5 órát taekwondo-zom, és nagyon élvezem! :) És most épp arra vágyom, hogy úszni járjak. Ezt a vágyat mondjuk nem értem, mert sosem szerettem úszni:) de beiktatok valahogy heti egyszer 1 óra úszást:)

    VálaszTörlés
  2. Én ma az erdőben kocogtam, és tornáztam. Majd itthon is tornáztam kicsit. Ha pedig megint lesz uszoda, azaz kinyit végre, akkor úszni is fogok járni. Érdekes ez az úszásvágyad, ha nem szereted amúgy :)

    VálaszTörlés
  3. A kocogás nekem nem megy. Ma voltam orthopédiai szakrendelésem, a doki ájuldozott a lúd.boka és harántsüllyedésem láttán. Ő mondta, hogy sportolnom kell, lefogynom kell, de futni ezekkel a lábakkal nem tudok. Lúdtalpbetét nélkül meg ki se lépjek az utcára..
    Kicsit irigyellek a kocogásért, az erdőben, egyedül, nagyon jó lehet...
    Bevallom őszintén, nekem a kedvenc sportom a sarokban-ülök-és-kötök,de taekwondo-t tényleg élvezem.És nem mellékes, hogy Robint úgyis vinnem kellene, és itt tartják a háztömb mögötti iskolában:)

    VálaszTörlés

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...