2012. április 18., szerda

Terméktesztelők vagyunk?

Vasgyűjtés lesz hamarosan a faluban, az iskolások gyűjtik majd. Kira hozott a szomszédból egy ruhaszárítót, olyan széthajtható fehéret. Krisztián pedig ma nem tudta miért van ott, és összerakta, drótozta. Közben főztem, figyeltem a ténykedést. Azon gondolkodtam, mennyire gáz, hogy egy ilyen trágya termék sok ezer forint, és egy évet sem bír ki. Mondtam persze a szomszédnak, visszavisszük, mert meg van javítva. De neki nem kell, csalódás volt, nem szenved vele többet. Szóval ez van. A régi fajta dolgokat elfelejtjük, mert van újabb, másabb, de mindig kiderül: nem jobb.

Valaki valahol kitalál egy alapból jobb megoldást valamire, például az összecsukható-hordozható ruhaszárítóra, de a kidolgozás és az anyagminőség példátlanul rossz. Mindez azért, mert így tudnak ezek a vállalkozások megélni. Ha bizonyos időközönként elromlanak, összetörnek a cuccaink és újat kell venni.
Régen a felmosófa éveket kibírt, manapság kéthavonta cseréljük a nyelet, mert eltörik. Vékony ócska fém. Rozsdásodik, gyengül, törik.

Mostanában minden blokkot elrakok, akkor is, ha műszaki cikk nincs rajta. És gondolkodás nélkül visszaviszem, ami selejt. De még két hete vettem Lívinek egy kis játék összecsukható esernyő babakocsit. Én hülye, se blokkot nem kaptam, sem a játékot nem néztem meg közelebbről. Otthon derült ki, olyan kemény anyagból van, mint a szívószál, kábé fél órát bírt és eltört. Egy darabig néztem, gondoltam most buktam 1200 forintot, de gondolatban beintettem magamnak, és a héten visszavittem. A kínai hölgy, akitől vettem hirtelen nem tudott magyarul, próbálta kicserélni, levásároltatni, közben árut kellett sürgősen kiraknia, szemetet elvinni, szóval húzta az időt veszettül, de nem tágítottam. Nyugodtan és lassan magyaráztam, nekem nem kell innen semmi, főleg másik babakocsi, és a "piacfelügyelő" szó is elhagyta párszor a számat. Végül visszaadta a pénzt, megoldottam. Mint ahogy az első tornaórán kettétörő talpú tornacipő vagy fél óra focizás után elszakadó focilabda is visszament a boltba. Ezek apró kis összegek, de mivel sok minden hasonlóképp rossz minőségű, hamar nagy összeggé válik a sok kicsi. Mellékesen: ilyen szívószál-babakocsi kapható a tesxóban, csak dobozba téve, ne legyen tapintható, milyen fos.

El kell tenni a blokkokat, mert nem szabad kiszolgálójává válni ennek a lehúzó-rendszernek. Mindenki eldöntheti mi a jobb: elfogadni a sok alacsony minőségű terméket sok pénzért, vagy öntudatosan megkövetelni a minőséget a pénzünkért.

Gondoljunk csak bele: a hentes zsíros húst ad, pedig nem azt kértünk. Neki azt is el kell adni, nem akar veszteséges lenni. Akkor ez azt jelenti, nekünk kell úgymond lenyelni az ő lehetséges veszteségét? El kell fogadni azt, ami nekünk lesz veszteség, mert nem esszük meg, megy a kukába? Akkor a pénzt simán oda is lehetne adni neki. Nem kell hazavinni a húst.

Ezt a hentes dolgot amúgy sem mindig értem. Mert az oké, hogy némelyiknél ha 1 kiló húst akarok, akkor 80 dekát kérek. Másnál pedig mikor 1 kilót kérek, de odaszól, hogy 80 deka lett, elég lesz-e, akkor jönnek a kérdések. Csak úgy magamban.

Szóval én nem akarok tesztelő lenni, nem akarok mindent cserélgetni. Nem akarok papírszekrénybe papírruhát pakolni, mint ahogy kutyánk is igazi, nem csak hangszóróból ugat. Igazi dolgok közt akarok élni, pont mint ahogy az élelmiszerekkel vagyok. Nem pártolom a mű adalékokkal turbózott mű ételeket, a javarészt vízből álló húsokat, és színezett-vizes zseléből gányolt "lekvárokat". Nem akarok csirkét, akinek csak melle van, és többet nem akarok fiatal malacból származó, porhanyós húsú sertéslapockát látni, amiben kemény, elmeszesedett ér található.

12 megjegyzés :

  1. Azért ezt még gondold át... ebből a terméktesztelésből még akár valami vállalkozásfélét is beindíthatnál. :)
    De amúgy tökéletesen értem amit írsz, csak gondoltam, hátha jobb kedved lesz egy ilyen alternatívától. :)

    VálaszTörlés
  2. Oké, kerti szerszám-tesztelő, autótesztelő vagy gyerekjáték-tesztelő munkát vállalok :)

    VálaszTörlés
  3. Épp tegnap bosszankodtam azon h ugyan mindig elrakom a blokkokat és garancialeveleket (teli van velük egy jó nagy doboz, a többsége valószínűleg már lejárt), de amikor elromlik valami, sosem jut eszembe megnézni h mikor vettük :(

    VálaszTörlés
  4. És az összes pocsék áru gyártó közül leginkább a vacak játékok gyártóira haragszom. Sosem fogom elfelejteni amikor kajla fiam kb. ötéves korában kapott egy kis makett motort, nagyon örült neki és tényleg óvatosan játszott vele, de az a szar mégis eltört, ő meg ült az ágya szélén és hangtalanul potyogtak a könnyei a motorra.

    VálaszTörlés
  5. Mint a drága játék fúrógép, ami karácsony másnapján mondta be az unalmast, 3 éves gyerek kapta. Gondolhatod, ő sem örült :(
    De tulajdonképp a márkás is fos, azt is ugyanott készítik. A jó minőség pedig rettentő drága. De most nézegetek játék babakocsikat a Teszen, van ám fonott kosaras is, az talán nem szívószál-minőség :)
    És láttam egy olyan fa babakocsit is, amit totál egyszerű megcsinálni még nekem is, és kábé 400 forintnyi faanyag kell hozzá.

    De nemrég visszavittem egy botmixert, mert egy hónap után is meleg-műanyag szaga volt használat közben (új-szag). Nem értette az ügyfélszolgálatos, miért is baj ez. De sikerült elmagyarázni, hogy ez előbb-utóbb le fog égni.

    Egyébként műszaki cuccokat ezért nem veszek újonnan sem a neten: mert visszaküldeni sokba kerül, ha rossz. Volt nekünk két percig működő bluetooth-adapterünk, két napot bíró szilikon billenytűzet, meg ilyenek. Ezért van a tesco, mert oda vissza lehet szépen vinni ezeket :)

    VálaszTörlés
  6. Amit a szegény röfi kapcsán nem írtál meg, hogy az inait ahogy bontottam ki a húsból szakadtak, máltak. Szegény malac borzalmas fájdalmakat élhetett át minden mozdulatnál és csak tömték a szemétnek való antibiotikumos táppal amitől nőtt dagadt és egyre betegebb lett. Hol van itt a szeretett háztáji jószág akinek játékból olykor megcibálod a fülét, vakargatod a hátát. Vagy pláne a nemes állat amelyik rokonsága sok nagy királyunkat lovastul döntötte a nemlétbe? Vagy az erdőt felásó kutyazavaró szembe szomszédaink az erdőből?

    Undorító és felháborító, hogy a nemes állat hús-gyári hulladékká vált az emberi gonoszság eredményeképpen és hogy teljes legyen a kép ezt a beteg, megmérgezett állatot esszük ami utána minket is megbetegít.

    VálaszTörlés
  7. Ezeket a műanyag gagyikat én legtöbbször bizony meg sem veszem a gyereknek. Soha se rendeltem neten semmilyen műszaki cikket se.

    Viszont mint jó munkásembert az műalapanyagokkal, műélelmiszerekkel totál fel tudnak bosszantani. A vitaminnal dúsított joghurtról mindig az jut eszembe, hogy hát miből és hogyan csinálják, ha vissza kell dúsítani vitaminnal?! Még anno megtanultuk, hogy milyen klassz tápanyagok, vitaminok, ásványi anyagok, nyomelemek vannak egy-egy nyersanyagban, vagy késztermékben. És amikor azt hallom, hogy D vitaminnal dúsítják a tejterméket, nem tehetek róla, de arra gondolok, hogy eredetileg akkor bizonyára vízből meg tejporból készül, vagy értéktelen tejből.

    A húsokkal meg pláne nagyon kritikus vagyok. Gyerekkoromban semmi bajom nem volt a csirkehússal, bár a disznót már akkor se szerettem se rántott húsnak, se pörköltnek. Viszont az elmúlt tíz évben egy kezemen meg tudom számolni, hogy havonta hányszor vettem csirkét vagy disznót. Mivel a csirke is haltápos legtöbbször, akkor már inkább halat eszünk. Sok libát és kacsát eszünk meg marhahúst és birkát is. Anyagilag persze nyilván nem jövök ki olyan jól, mintha csirkét ennénk, de biztosan visszajön tápértékben. Azt szeretem, amikor a szomszédasszony felajánlja, hogy vehetünk tőlük disznóságokat (mert a hurkát azért szeretem) vagy levágott tyúkot, mert most cserélte az állatait. Azt jóízűen meg is eszem, de a pesti hentesnél ilyen nincs...

    És nem értem én ezt az egészet, mert akik a szemetet előállítják, gondolhatnának arra is, hogy az ő rokonuk, barátjuk is ráfut egy-egy ilyen árura vagy élelmiszerre, márpedig ha az idegenek nem is érdeklik, legalább az ismerősökre tekintettel visszautasíthatnák az ilyen termékek elkészítésében való segédkezést.

    VálaszTörlés
  8. Ja, eredetileg azért jöttem, hogy nekem is van egy ilyen szárítóm megdrótozva. :o) Amíg szét nem rozsdásodik tök jó az is, nem? :o)

    VálaszTörlés
  9. Persze, teli az udvarunk szárítóval :) Persze hogy jó.

    Azt a dolgot én sem értem, vajon mit érez a szemét-gyártó, mikor a boltban viszontlátja a saját termékét egy-egy bevásárlókocsiban. Vagy eladja a piacon személyesen embereknek.

    Csak félfüllel hallottam a rádióban olyat, hogy tintával, viasszal készültek valahol élelmiszernek minősülő szemetek.

    Tegnap pedig bolt: lekvárt nézegettem, elfogyott a saját. Majd mondtam, nem veszek, mert 35% gyümölcstartalmú színes vizet nem fogok venni. Szól egy nő, vegyek sütőlekvárt, az jó. Elolvastam: a benne lévő színezék gyerekek viselkedését és figyelmét befolyásolhatja. Ráadásul az is 35% gyümit tartalmaz. Ki veszi meg jó szívvel?

    Visszautasítani a részvételt abban, ami másokat károsít? Vegyünk olyasmit, amit nem kell megenni: a ruha.

    "Bershka" felső, unokahúgom vette.
    Nem tudom mennyiért, lehet hogy szezonvégi volt, de akkor sem lehetett olcsó. A kétféle anyagból összerakott felső 3 szálas lockkal volt összevarrva, a selyemről leugrott a varrás a második mosásnál. Mert egyrészt nem így kell selymet varrni, másrészt a cérna sem rendes cérna, hanem ilyen ócska és a cérnánál sokkal vékonyabb szálú valami. Ha egyszer a varrónő darabbérben varr és szalagmunkát, akkor nem fog kérdezősködni vagy okoskodni, ugye?

    A szerencsétlen pék azt sem tudja, mit kell belekeverni a kenyérbe, mint állagjavítót és tartósítót, de muszáj.

    VálaszTörlés
  10. fúúúúúúúúúúúú, ezt az eszmefuttatást a végtelenségig lehetne folytatni. Mi húst az utóbbi két hónapban már csak "háztól" vettünk, falun belül - ismeri az ember a termelőt. Kenyeret sütök ha van rá lehetőség. A ruha minősége no comment. Anyukám varrónő, - bármit vettem, mindig kifordította, átnézte, kritizálta, aztán általában igaza is volt, hogy rossz a cérna, rossz az eldolgozás, szét fog szakadni. Szét is szakadt. Az elektronikára igyekszem jobban ügyelni. A gépeink nagy részét ugyanabban a helyi, elektro szaküzletben vásároljuk kb 7 éve és nem is volt baj még. A szintén említett tejtermékekkel kapcsolatban - - amikor a tejipar elemzését tanultam annak idején, az első információ az volt, hogy a legnagyobb haszonkulccsal előállított és eladott tejtermék az actimel, amely kis ízzel, kis ilyen meg olyan adalékkal, a tejfeldolgozás szemetét adja el.

    VálaszTörlés
  11. Bizony, a reklámmal alaposan megtámogatott termékek a leggyanúsabbak :) Mint a margarin... vagy a top-soppos csodacuccok.

    VálaszTörlés

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...