2012. május 7., hétfő

Kardio

Néha jó sétálni, szemlélődni, ellazulni. Néha a kocogás esik jól, kicsit átmozgatni a lábakat, feneket, feltekerni a pulzusszámot :)
Némelykor pedig pont a sietős sétára van szüksége a testünknek.

Miért jó sietni? Fokozott tempójú gyaloglás közben jobban tudunk a mély légzésre ügyelni, mint kocogáskor. Kevesen tudnak kocogás közben odafigyelni a helyes légzésre, esetleg mélyen "letüdőzni" a levegőt, ici-picit benntartani, majd lassan kifújni.
Ez  a gyors séta közben szerintem könnyebb.
Ráadásul aki súlyosan elhízott, esetleg más baja miatt nem tud futni, kocogni, az gyorsítani a léptein talán könnyebben tud.

Mire jó a mély légzés?
Több oxigén jut a szervezetbe, használjuk a tüdő mélyebben lévő részeit is, ellazulunk, megnyugszunk.

Aki még nem szült, vagy még akar, mindenképp érdemes a mély légzést megtanulni, mert nagy szerepe lehet a vajúdás során, két fájás közt, és a fájások idején is.

Én azt mondom, fél óra gyors séta, mélyeket lélegezve, többet ér, mint bent a lakásban egy torna összeállítás. Szabad levegő, igazi oxigén, és nem a szőnyegből felvert por, egyéb anyag.

Az oxigén többlet pedig pont annyira hasznos, mint a folyadék (víz) többlet. Minden szervet segít, szépíti a bőrt, nyugtatja a lelket.

A technika.
Hasi légzést végzünk, olyan mélyre szívjuk le az oxigént, mintha lenyelnénk. Kb. 5 másodperc a belégzés, ugyanennyi a kilégzés. Orron be, szájon ki. Egy idő után fájdalmat érzünk a tüdő közepén, alján. Ez normális, most használjuk az edzetlen részeket. Eddzük őket minél többször, hadd legyenek használatban ők is :)

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...