2012. május 22., kedd

Reggeli állatságok

A kávé nálunk török kávé. Csatolhatnék leírást, de inkább két mondatban leírom:
forró vízbe adott mennyiségű őrölt kávét teszek, és a megfelelő módon melegítem, forralom.
Ma reggel kissé más variáció készült, mert sikerült a gyerekek tejébe borítanom a vízbe szánt kávét. De nem ám kiesett a kezemből, vagy ilyesmi. Nem. Én egyszerűen odaöntöttem. Puszta figyelmetlenség volt az ok :)
Így most lett egy tejben főtt kávénk is, ami nem tudom milyen, de majd kiderül.

Tegnap reggel, oviból hazafelé megint soká időztünk az 5 perces úton. Lívi ugyanis talált pár kupac frissen kitett faforgácsot, ami egyfajta homokozó volt neki. Én közben tyúkhúrt szedtem, és felhívtam az apját, hogy ugyan jöjjön már ki a taligával, vigyünk be forgácsot. Eredetileg azért, mert macskaalomnak is jó. Persze ebből már sosem lesz macskaalom, mert már szét is lett játszva, be lett áztatva.
Előtte azért pár kis pohárral behordott a házba, stratégiai pontossággal elhelyezve az egyik szoba különböző pontjain, kiborítva.

Csak úgy mellékesen jegyzem meg, mikor a taligát rendeltem, Apa akkor mosott fel, a takarítás végén, amit természetesen porszívózás előzött meg. Örült a kislánya kreativitásának.

Tegnap pedig rám ugrott egy kullancs. Tudom, ez nem meglepő dolog nyáron, főleg este 7 után az erdőben. Épp kardióztam, azaz jó gyorsan gyalogoltam. A kullancs épp fúródott be, mikor kiszedtem, és egyből eszembe is jutott, hogy tavasztól-őszig le szoktam tiltani a gyerekeket az erdőről. Akkor most mi legyen?
Eszembe is jutott: illóolaj.
Pár csepp levendula a fül mögé, csuklóra, kész a kullancsriasztó.

Reggel is és persze napközben is folyamatos a madárkoncert. Három oldalról erdő vesz minket körül, persze nem közvetlen, mert a legközelebbi pár méterre kezdődik, a másik oldalról 200 méter, a harmadikról pedig kb. 500 méter. De van egy kakukk, aki sztereóban szól. Mindig ott van, mindig dumál, és mivel a fák is viszik a hangot, vagy visszhangoznak (mit tudom én), mikor locsolok vagy reggeli időjárást ellenőrzök, akkor mindenhonnan őt hallani.

Raknék fel madárhang videót, de jó ez a blogger, háromszori próba után sem megy neki.
Majd délután jutubozok vele, most nincs kedvem.

Ha elolvasnád a bodzás-tyúkhúros omlettet, kattints ide.

2 megjegyzés :

  1. Húú, az a kullancs durva lehetett. Én biztos hozzá se mertem volna nyúlni, már a gondolata is a frászt hozza rám! Ettől eltekintve irigyellek az erdőért, a madárdalért. Nálunk rengeteg feketerigó van mostanában, mondják is rendesen!

    VálaszTörlés
  2. Undorodom tőle, bogárfóbiám van. A kutyából is csak tripla ronggyal szedem ki :)

    VálaszTörlés

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...