2012. június 17., vasárnap

Ez is megvolt

Lezajlott végre minden. Ovis ballagás után az iskolai, azután pedig évzáró. Innen kezdődik a gyerekek új időszámítása, és persze a miénk is. Hisz most mindig van valaki, akinek van valamilyen igénye, kérdése, mondandója.
Itt a nyár.

A bizonyítványok?
Kira is, Kevin is 3-3 darab négyessel díszítette az egyébként ötösökből álló bizijét. Kevin szorgalom, környezet és angol tárgyakról, Kira pedig magatartás, matek, földrajzból nem kapott ötöst.
Ez van. Azt hiszem ettől még nem áll meg a Föld forgása, ettől még lehetnek sikeres felnőttek, ugye?

Kommunikálok a kutyákkal. A könyékből felemelt karomat jobbra-balra mozgatom, mintegy csóválásképp. Erre ők is elkezdik :)

A gyerekekkel is kommunikálok: én beszélek, ők nem figyelnek. Illetve figyelnek, okéznak, és csinálják, amit addig. Azaz:
- Ha én is a vízben vagyok, ne fröcsköljetek!
- Kicsit menjetek a másik szobába.
- Ha már hátrajöttél a kertbe szórakoztatni engem gazolás közben, akkor segíts kérlek!
és hasonlók.
Olyan, mintha én lennék itthon a Nap, ők pedig a napraforgók. Mindig a nyomomban, a közelemben van egy-két gyerek. Ritka a kivétel.
Például, én naiv, leülök ebédelni, délután 4-kor. Újság, víz, étel, nyugalom. Első falatot emelném a számhoz, mikor is berohan Szabolcs, hogy:
- Anya, a Lívi betojt!
Oké, kaja félre, pelenkacsere, de előbb Lívi levadászása, mert magától nem jön ám mindig. Eltakarítással, kézmosással együtt is 10 perccel tolódott az étkezés. De közben Szili felfedezte, hogy eszem, és bár negyed órával korábban étkeztek valamit, de mégis kért az enyémből is.
Így mennek a dolgok, de nem panaszképp írtam.

A szombati bevásárlásnál viszont leszólítottam egy pasit....








.... aki kombuchát keresett a patikában a feleségének. Nem volt, én pedig elmeséltem neki, bárkitől szerezhet, akinek van, mert szapora jószág. Sőt, ha Acsa felé jár, adok neki szívesen. Kiderült: Őrbottyáni, abban az utcában laknak, ahol mi laktunk, szóval érdekes volt. Este el is jöttek, adtam kombuchát, kitanítottam a feleségét, hogy is kell bánni a gombával. Aki erre jár, és kell neki, adok szívesen...

Szabolcsnak a két felső-első foga esett ki, izgalmas a mosolya :) Ő is, és Kevin is jól lepirultak, így a déli órákra ki lettek tiltva a medencéből. No de ezt ők elég nehezen viselték, folyamatosan nyaggattak vele.

Kirának pedig csináltam csokis naptejet, majd a másik blogban írok róla. Csináltam répaolajat is, egy rendkívül egyszerű valami, hisz csak a reszelt répát kell felönteni szűz olívaolajjal, kitenni a napra, és 5-6 nap múlva kész. Közben minden nap felrázni, átmozgatni.

Mire jó?
Ez egy macerátum, aminek a lényege, hogy a növényi rész hatóanyaga átmegy az olajba, ami átveszi az adott gyógyhatást, jó hatást.
A répa esetében ez a béta karotin, B-vitamin, ami a bőrnek, így nyáron kifejezetten kell. A hajnak is jó, különösen napozás, klóros víz után.
Én testápoló sűrűségű naptejet készítettem, mészvízzel, de ezt az olajat szimplán napolaj helyett is lehet használni.
Az igénybe vett hajvégekre is jótékony lehet, mosás, szárítás után.

Na jó, ez itt nem a kotyvasztó részleg, úgyhogy témaváltás helyett most búcsúzom is mára.

2 megjegyzés :

  1. Picit (nagyon!) irigyellek. (És tudod, ugye, hogy nem piszokságból mondom.) Bár nekem lett volna bátorságom egyszerre többet vállalni!Néha bizonyára megterhelő, de van, akinek irigylésre méltó a helyzeted.

    VálaszTörlés
  2. Igy alakult :))

    És sosem unatkozom :)

    VálaszTörlés

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...