2012. június 27., szerda

Kevin és a darazsak

Ma is felmentünk a dombra, vadszamócázni. A fiúk mind jöttek velem, tegnap csak Szabolccsal voltam. Ma már vittünk kis vödröt is, hogy amit haza tudunk menteni az itthon maradóknak, ne kézben kelljen izzasztani.
Még nagyobb területet bejártunk, mint tegnap, és örömmel tapasztaltam, a szarvasok sem tétlenek, mert jócskán töredeztek le bokorágak tegnap óta :)

Megint szedtem egy csokor tejoltó galajt, és pár szál apróbojtorjánt. Nagyon sok bimbós van, még egy jó hét kell ám nekik :)

De múltkor elfelejtettem megemlíteni, nagyon könnyen összekeverhető az ökörfarkkóróval. Persze közelebbi ismeretség után már nem, hisz míg a bojtorján levelei cakkosak, az ökörfarkkóróé sima szélűek.
apróbojtorján-forrás: Ókori egészség

ökörfarkkóró-forrás:Zsoldos Márton blogja
Azt hiszem nagyságra, magasságra a növények hasonlóak lehetnek, de az apróbojtorján itt nálunk aránylag kicsi. Gondolom azért, mert a galaj elnyomja valamelyest.

Mindegy, térjünk át a gyerekekre és a túránkra. Jó magasra felmentünk, láttuk a falu másik felét, szép a körpanoráma. Láttam olyan erdőszakaszt, amit majd holnap felfedezhetünk Krisszel. Úgy, de úgy bementem volna oda! De a fiúk menni akartak vissza, szamócázni, és nem akartam megfosztani őket ettől :)
Ettek is, a vödörbe is került egy kevés, így elindultunk haza. A szokásos kidőlt, de élő fatörzsre felmásztak, Kevin és Szabolcs tovább is ment, be a sűrűbb részre, ezen a faágon. Nem túl vastag, csak olyan deréknyi lehet, és mivel korhadt, én azt mondtam, inkább ne.

De ők mentek. Annyira nem féltettem őket, mert ketten nincsenek 70 kg, annyit azért elbír egy ilyen vastag fa.
Viszont amivel senki nem számolt: a darázsfészek.
Kevin sikeresen belegyalogolt, szerzett is 5 csípést. Jól bepánikolva rohant le onnan, tépte le magáról a ruhát, de ennyivel megúszta. persze otthon is lehetett hallani a sivalkodását, azért egy darázscsípés sem leányálom, pláne nem öt.
Orvos kijött, kapott két kalcium injekciót, most piheg.
ez pedig egy jó kép :)




9 megjegyzés :

  1. Szegény Kevin! Szerencse, hogy a darázscsípés fájdalma viszonylag gyorsan múlik. Remélem már jobban van.

    VálaszTörlés
  2. Jól van, bekentük almaecettel a fullánk-szempontból ellenőrzött csípéseket, és már nem is látszanak. Nem fájnak :)
    Gyerek, gyorsan rendbe jön.

    VálaszTörlés
  3. jó kép, bizony, nagyon jó. vadszamóca, szarvasok, romantika a köbön.

    VálaszTörlés
  4. Ugye erre fognak emlékezni felnőttként? Ezekre a vadszamócás, erdős, darazsas kirándulásokra? Bár szerintem Kevin most egy darabig nem jön velem :)

    VálaszTörlés
  5. Ez egy nagyon nagyon jó kép!!!!

    VálaszTörlés
  6. Köszi, tényleg: a telefonom fotólencséje homályos volt kissé :) Véletlen lett ilyen jó :))

    VálaszTörlés
  7. Nagyon tetszik ez a kép! Heni, megint működik a telepátia, mert én nézegettem a sárga növényt és írni akartam neked, hogy ez ökörfarkkóró lesz! És szerintem az. Vastag, húsos szára van, ezen vannak a virágok.

    VálaszTörlés
  8. Igen, bár én jót szedtem, csak lusta voltam fotózni és a netről kaptam le egy képet. No az volt helytelen, de a weboldal ahonnan volt, már kicserélte :))

    VálaszTörlés

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...