2012. június 1., péntek

Mániákus

Pár éve még mélyen lenéztem valakit, mert mániákusan kapcsolgatta a villanyt. Azaz háromszor, jó erősen le-fel kapcsolta, a végleges lekapcsolás előtt. Elindulás előtt mindig visszament ellenőrizni mindent, a gázt, a villanyokat, stb. Hazaérkezés után mindig átlapozta az újságot, a lakásnak ugyanazon a pontján, állva, cigivel-sörrel kiegészítve.
Ma már tudom, őt utáltam elsősorban, nem a hülye szokásait.

Ami inkább bizonytalanságból fakadt szerintem, mert elhagyni a megszokott medret sokaknak félelmetes.
Nekem is sok mindenben az, de azért szeretek belevágni új dolgokba.

Akkor most a mániák.
Tulajdonképp a ketchup-ról jutott eszembe a téma, amit Kira éjjeli szekrényén láttam meg. Este azzal ette a vajas kenyeret. Sőt, amíg van, mindenre nyom egy kicsit ami nem édes. Pl. a rántottára is. Alapvetően müzli és gabona rajongó, amíg az van, nem nagyon eszik mást.

Kevin már kicsinek is mániákus volt, mára elhagyta nagyjából. De kiskorában? Pont ugyanúgy kellett csinálnia mindig mindent. A wc papírt is megfordította, ha rosszul tekeredett, pedig csak 2 éves múlt akkoriban.

Azt hiszem a gyerekeknél ez inkább egy fejlődési szakasz lehet, nem értek hozzá. De gondolom ki kell alakulni a szokásokra való beállásnak, a dolgok rögzítésének. Ha pedig egy darabig odafigyelve ismétli a mozdulatsort, akkor válik szokássá. Bár a wc papír tekeredési szabályai nekem magasak :)

Szabolcsnál és Szilinél én alakítottam ki azt a szokást, hogy fürdés előtt és fogmosás után pisiljenek. Rögződött. Manapság ez úgy működik Szilinél, hogy ha véletlen épp pisilnie kell mielőtt fogat mosna, akkor pisil, fogat mos, majd visszaáll a wc-hez, de persze már nem jön semmi :) Viszont a szokás megvan, majd elhagyja.

Én mániákusan megütögetem a gázrózsát, begyújtás után. Mert könnyen elmozdul, és hiába látom, hogy rendben van épp, de megütögetem a szikráztatóval.

Van aki a kezeit pucolja mániákusan, ügyelve hogy a kezének, körmeinek minden millimétere sebészi tisztaságú legyen. Tételezzük fel, tanár az illető, és a gyerekektől is hasonló tisztaságot követel, emiatt gyenge körmös-féléket is osztogat, amik nem fájdalmasak, de a kéz tisztaságának fontosságát hivatottak rögzíteni. Bár szerintem - az esetnél maradva - többre menne, ha kivinné a gyereket kezet mosni, akár naponta többször is, a nehezebb eseteket pedig valamiféle megvonással büntetné. De ha így tenne, akkor félbe kéne hagynia a rejtvényfejtést. Az ő mániáját...

De hagyjuk, ez helyi kis ügyecske, csak mániákusan eltértem a témámtól.

Azt hiszem ez az én mániám.
Valami olyan témát elővenni, ami általános, mert akkor sikerül elfeledkeznem az életemben lévő gondokról. Folyton a napi eseményekről unalmas írni, panaszkodni nem akarok, és most eléggé a béka s**ge alatti a hangulatom.

Azt hiszem, mi a kényszerességtől még messze vagyunk, mint ahogy a tökéletességtől is. De tökéletlennek lenni jó, hisz pont az egyenetlenségbe tud belekapaszkodni az univerzum, és változásokat hozni. Azt hiszem Hawking elmélete (én tőle hallottam), hogy a tökéletlen elrendezés a világegyetem alapja, mert abba tud belekapaszkodni a gravitáció, és megváltoztatni a dolgok rendjét. Azt hiszem szeretek tökéletlen lenni, mert így mindig tudok változni.

7 megjegyzés :

  1. üdv a klubban! az én mániám a kézmosás és az áramtalanítás. a lányomé pedig az, hogy amíg a takarója minden sarka nem áll pontosan, egyenesen, addig újra és újra igazgatja, felkel, mérgelődik. Úgy kell a takaró alá kerülnie, hogy a lábrész melletti sarkak a helyükön maradjanak.

    VálaszTörlés
  2. És megint kikerült a szennyes a netre. Ejnye... Talán ez is mánia ? :D

    VálaszTörlés
  3. Nekem is az a meglátásom, hogy Te vagy kényszeres. No, csak egy kicsit, ezzel nem is lenne baj, csakhogy kivetíted a környezetedre.Tehát átadod másnak.Ez már baj.

    VálaszTörlés
  4. SW, minden gyereknek van ilyen korszaka :)

    Kati, hát igen. Mániákus vagyok, má' megin'

    Beáta, mit vetítek, és hová? Ha olyan kényszeres lennék, akkor rendezett lenne az életem. Azt hiszem a kényszeres nem él ilyen káoszban. De a pszichiáter biztos ezt is megmagyarázná :))

    Kellemes hétvégét!

    VálaszTörlés
  5. Jaj, ilyenek nálunk is vannak... Nem is csoda hat gyerek mellett. De talán én vagyok a fő mániás... :-)

    Szerintem nincs baj veled... oda, s visszaolvastalak. Szerintem minden sok gyerekes anyuka alakít ki ilyesmiket... Különben fejtetőre állna a világ. Mondjuk, olyan sosem jutott eszembe, hogy pisilési időt határozzak meg. Este lefekvésnél, ennyi...:-)

    VálaszTörlés
  6. Ez csak aprósàg. Fontos a fürdés elötti pisi mert különben a vízbe pisilnek a kicsik. Fogmosàs pedig fekvès elōtt van :)) ès igen, ennyi gyerek mellett muszàj pàr dolgot betartani. Legalàbb nèha :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Így már értem... :-)
      Nekem kicsi gyerekem már nincs a legkisebb is 11 éves. Nem is emlékszem, hogy volt ez a fürdés dolog. Az azért eszembe jutott, hogy épp a legkisebb volt az, akinek mániája volt minden kézmosásnál bedugni a mosdókagylóba a dugott, majd utána kirohant a fürdőből. Kiderült, félt attól, hogy eláraszt mindent a víz. A vécénél ugyanígy rohant. Ránk is azt mondták, EZ BAJJJJJJJJ, azonnal rohanjunk pszichológushoz.... Érdekes, elmúlt. Csak úgy, magától...
      Sőt még valami. Mániákusan szőrtelenítem magam. A lányaim (4) szintén... sosem "adtam át" nekik. Majd elnövik. Vagy nem... S mennyi ilyen van.
      Hozunk-viszünk dolgokat az életben... Van, amit azért csinálok, mert a szüleim is, van amit épp azért, mert ők sosem...
      :-)))

      Törlés

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...