2012. június 11., hétfő

Miss Gledícsia Lívia


 Azt hiszem a kislányomnak rossz nevet adtam.
Lívia?
Nem.
Mostantól ő Gledícsia.
Semmi mást nem szedeget, csak a gledícsia (krisztusakác) magjait. No nem baj, mert így legalább utánaolvastunk, és megtudtuk: nem mérgező, sőt ehető. Erre azért volt szükség, mert Szili persze megkóstolta. Én meghánytattam, majd kiderült: nem kellett volna. Igaz, így megtanulta (remélem), hogy semmit nem eszünk meg, amiről nem tudjuk: ehető-e. Íme egy link, ahol más jó tulajdonsága és érdekes adat is le van írva. Például az, hogy hiába szórtam el az erdő szélén, kihajtani nem fog, mert hideg vízre nem reagál. Le kell forrázni vetés előtt.
Gledícsia kisasszony
már zacskóba gyűjti
Ilyenkor egyébként erős ráhatással lehet meggyőzni, menjünk. Pedig hagyom én akár fél órát is gyűjtögetni.
a suli mellett fa
 Legutóbb Apa szedett pár héjas termést, hogy majd otthon kibontogatjuk, erre hajlandó volt elindulni. Miután megfogtam a kezét, és kicsit megmozdítottam :)

A másik kedvelt tevékenységünk, a virágon henyélő bogarak lesése. Akik nem is igazán henyélnek, inkább:

párzanak
 poroznak


 esznek

és többen is jól megférnek

és egy video, a táplálkozó rózsabogárról:


 Megjegyzés: videot bloggerre feltölteni fél óra után sem eredményes. Youtube-ra: 2 perc.

Szombaton megint vásárban voltunk, ahol ruhacserebere is volt. Kira sikerrel szerzett Szabolcsnak egy szuper  motoros bőrdzsekit, amit le sem lehetett robbantani róla. Pedig marha meleg volt, de ő most menő gyerek. Oviba is ebben akart menni, meg is jött neki az esős idő. Egész éjjel esett, és bár hideg most sincs, de belerohadni sem fog az új kabátjába :)

A híres helyi nyarat most hétvégén hivatalosan megnyitottuk. Illetve Kevin nyitotta meg, aki egyedül óhajtotta összerakni a medencét. Sikerült is neki, csak a szűrőnél segítettem kicsit. Ő ráadásul nem is szerepel a képeken, mert ekkor már nem volt itthon.

Lívia, bocsánat Gledícsia nem fél, sőt, úgy kell lila szájú állapotban kihúzni a vízből, mert kijönni nem nagyon akar. Bemenni viszont mindig :)
azt hiszem Kirát jól sikerült elkapni: épp mosolyog
Milyen érdekes: csak egy gyerek nincs itthon, mégis kevésnek érzem a gyerekszámot :)


9 megjegyzés :

  1. És amikor hazatér a hiányzó gyermek, újra kerek a világ.

    VálaszTörlés
  2. Én is sok gyereket akarooooooooooooooooook!!!
    Szép család:-)

    VálaszTörlés
  3. Erika, igen. Bármilyen fárasztó :)

    SW, adjak kölcsön egyet-kettőt nyárra? :D

    VálaszTörlés
  4. Igen, kuldhetsz! De kell útlevél is, mert ez már külföld :-D

    VálaszTörlés
  5. Afganisztán? Mert úgy tudom, hozzátok elég a személyi (EU). Bár az sincs a gyerekeknek, de könnyebb hozzájutni, mint az útlevélhez :) AMúgy a határotoktól csak 50 km-re lakunk.

    VálaszTörlés
  6. Hol laktok? Hát, pont azért kell az útlevél nekik, mert még nincs személyijük:-D

    VálaszTörlés
  7. Acsa. Itt sok a szlovàk szàrmazàsù tót. Az oktatàs is nemzetisègi volt mèg tavaly. Közel a hatàr :) eljöhettek ha van kedvetek. Mail oldalt. Vagy valahol :) így telefonról nem vagyok benne biztos.

    VálaszTörlés
  8. AMúgy személyit csináltatni már kötelező a gyerekeknek is (itt).

    VálaszTörlés

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...