2012. július 5., csütörtök

Az egerészölyv

Találtunk ma egy ölyvet. Illetve Kira mesélte, hogy látott egy sólymot vagy mit oviba menet, ott ugrált előtte az erdőben. Majd délután, tejestől hazafelé rohan be Kira barátnője, hogy jöjjünk, ha sasmadarat akarunk látni. Nos, mi sem vagyunk biológusok, de valóban egy egerészölyv feküdt előttünk.

Láthatóan kitikkadt, ezen kívül látható sérülés nem volt rajta. Kezdődött a telefonálgatás a madármentőknek. Egyet találtam, ahol fel is vették a telefont, a Hortobágyi alapítványnál. De messze van, ezért kaptunk egy újabb számot. Amely a nevem elmondása után kikapcsolt, és azóta sincs bekapcsolva.

Kínomban a medvefarmot hívtam, mert közel van. Ott segítőkészen elmondta a férfi, hogy oké, de itt nincs senki, majd holnap. Addig vigyük be.

Persze. Mindenfajta hozzáértés nélkül megfogni sem tudtuk.
Krisz először egy tiszta rongyot vízbe mártva akart vizet csepegtetni a csőrébe, de a pipike tiltakozásképp a karmaival elkapta, és nem is eresztette a rongyot.
Ezután a kezem a vizes tálba mártva az ujjaimmal csepegtettem a szájába, amit időnként le is nyelt.

Már csak meg kellett volna fogni, dobozba tenni, és bevinni holnapig. Van ám az utcánkban is erdész, Kira elszaladt tanácsért. A "kedves" fiatalember azt javasolta, csapjuk fejbe. Nos, szerintem anyukáját kellett volna fejbe csapni, mielőtt ez a pöcs megfogant.

De legalább megkaptuk tőle a vadász számát, aki némileg nagyobb szakértelemmel kezelte az ügyet, és a madarat is.
Elkapta a madarat, aki addigra leugrált a vízmosásba. A pólót a karmaihoz tette, abba kapaszkodott a madár, majd a szárnyánál fogva felemelte és a dobozunkba tette.
Elmondta, szívószállal itassuk, reggel hoz neki egy kis szivet, valami éjjel kilőtt vadból :(
Holnap pedig jönnek érte. Megitattuk, megsimiztem, kezet mostam. Gyerekek megnézték, és ennyi. Éjjel nem kell itatni, el lesz a dobozkában.

Holnap majd referálok, és a nádi farkasról is írok :)





6 megjegyzés :

  1. Milyen érdekes dolgok történnek veletek! Tök jó!:-)
    A fejbecsapás reakciódon, jót nevettem, még ha szomorú is.

    VálaszTörlés
  2. Régen jártam a Diliházban...
    Fenék-pusztán a Madártani Egyesület kórházában jártam a gyerekekkel (Keszthely mellett). Nem tudom merre laktok... Adok egy tel.számot: 20/519-2721 Hátha tudnak segíteni... Hivatkozhatsz arra, hogy az abaligeti iskola igazgatónőjétől kaptad a számot! Erika

    VálaszTörlés
  3. na akkor ez az egerészölyv, én is ilyet láttam a hétvégén nálunk. Kíváncsi vagyok, mi lett vele, írj!

    VálaszTörlés
  4. én félnék tőle.. mondjuk alapból iszonyodom a tollasoktól, miközben meg sem kottyan a teknősféle jószágok pátyolgatása. ügyesek vagytok :)

    VálaszTörlés
  5. Nem volt egyszerű, mert az országban sehol sem vették fel a telefont. A madárkórházban sem. Amit Hortobágyon kaptam tel. számot az külföldön van, de biztos nyolcmillió lett volna a számlája, ha nem kinyom, hanem ezt közli: /

    A Medvefarmról várt ember sem jött, nem is hívott. Illetve mire igen, addigra Krisz hívta a Bükki nemzeti parkot, ahonnan egy óra múlva itt is voltak.

    Egyébként délelőtt megetettem, kapott disznóhúst hosszú csipesszel. Az ivásba is belejött, a szívószálat fecskendőre cseréltem.

    Tudom, nem lehet ilyen pipit megtartani, de jó volt :-)

    VálaszTörlés

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...