2012. július 25., szerda

Panasznap és egyebek

Jó érzésekkel eltelve figyeljük, ahogy a madárkák násztáncot járnak. Repkednek a fecskék egymás körül, látszik: itt szerelem van születőben.

Ha viszont legyek szexelnek a szemüvegünkön, azt valahogy nem élvezzük annyira.
Ezt a két mondatot a lányomnak mondtam, és kicsit vulgárisabban.
Ő jót nevetett, de a dolog bosszantó.

Még mindig nincs szúnyogháló. A gyerekek úgyis mindig nyitva hagynák, én pedig mindig figyelhetném, akkor kiszakadna, karban kéne tartani, az ablakra is kéne, és akkor hogy közlekedne a macska (az ajtó felé nem fog menni, arra laknak a kutyák), stb.

Bár rohadtul ellene vagyok a rovarirtó szernek, beruháztam egyre. Ritkán veszem elő, csak akkor amikor már tényleg nagyon idegesítőek a legyek. Mindent elpakolni, letakarni, a letakaró rongyokat utána kimosni, gyerekeket eltávolítani általában fárasztóbb és idegesítőbb, mint az a pár légy.
Most már tényleg veszek valami citromos légy és szúnyogriasztót, de azt meg kell gyújtani azt hiszem.
Viszont még mindig inkább az, mint ez a rohadt idegméreg, amitől órákig viszket a bőröm. Pedig nem gázosítom el az egész házat, csak a legyekre fújom közvetlen (mily' kedves dolog, igaz?).

Luxusprobléma, ugye?
De ma panasznap van.
Tegnap este írtam fejben a fáradtságról és erőtlenségről, de túl fáradt voltam ideülni leírni.
Azt, mikor annyira elhagy az erőd, hogy már arra sincs elég, hogy hatszázadszor is szólj a gyereknek, a szennyesét szedje fel a tartó mellől és tegye bele, de virgoncan meg tudod tenni te is. Végül csak ő nyert.

Vagy elgondolkodtam azon, mennyi fásultság kell ahhoz, hogy a ruhákat hajtogatva megállapítsam: ezt is foltmentesíteni kéne, meg azt is, de az plusz munka, jó lesz így még egy hordásnyi időre, majd legközelebb.
 De persze tudom, majd a szekrényből fogom kiszedni a halom ruhát, és áztatom be hogy ki tudjam mosni mosószappannal, mert a tudatát sem tudom elviselni, hogy nem tettem meg mindent a foltok eltüntetéséért. Hisz én csinálom a legjobb mosószappant! Nehogy már foltosban járjon a gyerek! Ja, hogy csak az udvaron? Akkor is.
Ne higgyétek ám, hogy minden folttól meg lehet szabadulni. A gyerekek profibbak nálam.

Fúj a szél? Esik az eső? Nem baj, ők medencéznek. Jó hogy anyám ezt nem látja, menne a "megfázol" szöveg :)
De a medence nincs ápolva amióta rosszabb az idő, csak félig le van a víz engedve, amíg magától ment. És algás is, mert nem fogom kicserélni, mikor nincs kánikula. Drága dolog a víz. Mint mondom, őket nem zavarja, úgysem töltenek el benne egyszerre sok időt.

Kevin mindig csinálni akar valamit. Most talált 5 darab csempét, és fel akarja rakni a bunkere falára. Akkor jön a "Hogy kell csempézni?" "Megmutatod?" "Vakolat is jó hozzá?" és roppant csalódott, mikor amúgy is nemet mondok, de az amit berendezett bunkernek, majd ól lesz egyszer, és nem kell a falára csempe, szóval semmiképp. De ő csempézni akart.
Ja, és amit talált, az kb. 30 db kicsi járólap, szép is, hasznos is, nem pazaroljuk el. Megy a konyhába a tűzhely fölé. Amivel kapcsolatban épp tegnap gondolkodtam, hogy nekem mennyire tetszene (szar ízlés, tudom), hogy mindenféle különböző csempével raknám ki. Mondjuk akinek van maradék pár darab, odaadná, és egész jó egyveleg jöhetne ki. Persze kérni nem fogok, és a helyi hangosbemondóba sem mondatom be, így azt hiszem ez kimarad :)
Majd benézek valami nagyáruházba, ahol a pár utolsó darabot, kartont leárazva megkaphatom, és veszek többfélét. Mint mondom: majd, mert ennél fontosabb kiadások is akadnak.

Kevin tegnap szedett össze magának pár szappant a saját készletből. Kérdezgette, melyik mire jó.
Levendula: nyugtat, fertőtlenít-kell.
Bőrradír: nem kell.
Citromos hajmosó: nem kell.
Fűzfakérges hajmosó: mire jó? Tetű ellen? Kell.
Csipkebogyó: nem mondtam, hogy ránctalanító, mert egy szappan nem fog ránctalanítani, de jó pl. sebes bőrre: kell.
Majd a levendulással fürdött, kicsit dalolt magának, és kijelentette: tényleg megnyugodott. Nem mintha zaklatott lett volna, de a sok(?) munkától rosszul volt :)
Hisz Kira elment öcsémékhez, így Kevin ment tejért, segített kicsit a tejelosztásnál, rendet tenni az udvaron, stb. Semmi olyat nem csinált, ami leterhelte volna, de elfáradt.
Persze, hisz a szomszéd gyerek anyukája nem törődve a széllel, engedte őket tüzet rakni. Hiába, biztos jobb fej nálam :) De legalább ez sem az én gondom volt, és nem nekem füstölt. Ja, és nem utolsósorban a két másik fiút is átengedtem, így amíg Lívi fel nem kelt, egyedül voltam. Na ne irigyeljetek nagyon, összesen 20 perc volt, de mintha 2 óra lett volna :))

9 megjegyzés :

  1. Hú a szunyogháló...amennyire jó, annyira gátol is. Vagyis engem. Mert idegesít. Itt Pesten is volt a konyhaablakomon, de a levegő meg nem jött be. Nyáron a melegben nem éppen jó. Anyumnál is van, és panaszkodik, hgoy megfullad a konyhában. Persze ajtón ablakon szunyogháló. Mondom, anyu vegyük le, ettől nincs levegő.
    Érdekes módon, huzat lett és lett levegő. Na meg 10 db. légy.
    Én nem szeretem. Inkább beszereznék olyan régen használt színes nylonos csíkokat, olyan ajtóra szerelhető izét, ami a nagymamámnál volt.

    Jajj és a szennyes mellé való ledobálás. Nálunk is dívik. Nem is értem meg a mozdulatát a fiamnak, néha meg is kérdezem tőle, hogy miért oda, miért nem a dobozba?
    De reggel mikor mentem be fésülködni, nézem, a földön megint :D :D
    Legyintettem.

    VálaszTörlés
  2. Nálunk ez elég jól bevált:
    http://www.babolna-bio.com/Hun/termekek/Biostop_darazscsapda.htm
    Szúnyogháló-ellenes vagyok, régebben volt, de egy nyár után leszedtem, mert valahogy mindig bejöttek, viszont a háló miatt ki már nem tudtak menni :(

    VálaszTörlés
  3. Köszi lányok, akkor nem is gondolkodom rajta. Bár régen, a régi házban volt, de ott amúgy is déli fekvés volt, folyton meleg és álló levegő volt benne.
    Van függöny a bejárati ajtón is, megcsináltam pont jóra, hogy elég nehéz legyen a szélnek, de lég és fényáteresztő is. Földig ér-folyton mocskos, de valamivel kevesebb légy jön be.
    Anyus, köszi, fogok venni ilyet :)
    Edit, a nagyobb lányom is előszeretettel gyűri be a tiszták közé a viseltest, ahhoz képest a szennyes melletti szinte jutalom, emrt legalább megpróbálták :))

    VálaszTörlés
  4. Ennyi panaszunk legyen csak, semmi több!:-) Mi is küzdünk a legyekkel, ez van, ősszel majd utólérjük őket!:-)

    VálaszTörlés
  5. az egyik új termékminta, amit a múltkor hazahoztam a nagykerből egy elektromos repülőrovar riasztót. Ultra(?)hangos módszerrel működik, nem kell bele semmi vegyszer, és minden rovar eltűnt ténylegesen. (600Ft. volt, biztosan lehet kapni hamarosan másfele is.) A vaterán meg lehet kapni ilyen felakasztható légycsapdát (mondjuk állatok mellé szokták tenni - mert oda vonzza az összes legyet és beledöglenek egy kagylós biotrutyiba - de, ha kiteszitek az udvar másik végébe, a szagát sem fogjátok érezni, és nagyon messzire hat...) a szúnyogok ellen pedig hatásos a citromfű az ablakpárkányon...
    remélem, valamelyik segített..:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az ultrahangost inkább passzolnám, és nem csak a kutya miatt, de embernek sem annyira egészséges állandóan. A légypapírt beszerzem, de most látom, nem is légypapírt írtál, hanem valami mást, no ennek utána nézek :)

      Törlés
  6. szúnyoghálót én a kutya szeretnék. vagy babakerítést, vagy bármit, mert a jó kis skótjuhász szőrével nem egy élmény a szőnyegen, és nem hajlandó belátni, hogy a szőnyeg az enyém :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A régi kutyáim precízen nyitották a szúnyoghálót, főképp emiatt ódzkodtam tőle. A szabadon lévő pulink engem követ, helyei: az ágyam vége, konyhapad alatt, számítógép asztal alatt.

      Törlés
  7. Jaj ne haragudj, idén valahogy nem jött be ez az izé :( remélem még nem vettél!
    http://anyusblog.blogspot.hu/2012/08/bio.html

    VálaszTörlés

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...