2012. augusztus 17., péntek

Krinolin és beiskolázás, avagy ki a hülye?

Régebben a virsli, a krinolin, a párizsi és társai a nép eledele volt, mindenki megvehette, és vették is. Manapság egyszerű bérből élő emberek nem engedhetik meg maguknak, hisz olyan drága, mint mondjuk a sertéshús. Azt most hagyjuk, mennyire nem egészséges a hozzáadott adalékok, nátrium glutamát, színezék, zselésítő anyagok miatt, mert az egy külön cikk lehetne.
Mi max. évente egyszer eszünk ilyesmit, nem is hiányzik. De emlékszem, a virslivel szemben a krinolint jobban szerettem. Majd mikor -még kevésbé tudatosan- krinolint akartam volna enni, szembesültem vele: nagyon drága. Nekem ennyit nem ér, akkor inkább eszem valami táplálóbb ételt, olcsóbban.
Nem lesznek itt nagy megoldások és rádöbbentések, csak kérdések.

Miért néznek minket ennyire hülyének?
Ugyanaz a harmadosztályú élelmiszer ez, mint 20 éve, sőt még inkább. Mert mikor pár éve mégis vettem, és megfőztem, rá kellett jönni: olyan ócska, amennyire lehet.
Nem szabad főzni, szinte csak átmelegíteni a vízben, mert a szója miatt undorító lesz az állaga, a bél amiben van, az ehető bél is műbél, ha lehúzom, lejön vele a fél húsos rész is. Nem gagyit vettem, márkás, neves húsipari cég terméke volt az asztalomon.
Dolgoztam én húskészítmény-nagykerben, tudom melyik cégek termékei felejtősek, melyik ehető. De azt hiszem ez a tudásom száműzhető is az agyamból, mint a húskészítmények a konyhámból.




A gyerekeim nem ismerik a szafaládét, és felvágottat is csak az oviban-suliban látnak.


Nézzük a beiskolázás kérdéskört.
Egyes vélemények szerint több tízezer forint is lehet gyerekenként.
Véleményem szerint, fejenként 8-10 ezerből meg lehet úszni, akár táskával tolltartóval is. Hozzáteszem, általános iskoláról beszélek, különleges igények nélkül.

Nem kell ám megvenni a márkás boltok, leárazva is 7-8000 forintos táskáit, hisz ugyanaz a vietnami alulfizetett melós varrja, mint a táskaboltban kapható 2-2500 forintos társait. Ne essünk kétségbe, minőségre is ugyanaz. Egyik sem fog két tanévnél többet kihúzni, de nem mindegy ám, hogy a 2500 forintost javítgatjuk év közben, és cseréljük le új tanévre, mint a 7-8000 forintost.

Szóval ne legyünk a lehúzó-hülyeségipar áldozatai, hagyjuk meg másoknak.



6 megjegyzés :

  1. Mert lehet hülyíteni a népet, És szerintem ebbe az iskola is partner. Mikor adnak listát az embernek alsóba, főleg első osztályban az vicc! A szülők meg ugye szaladnak megvenni mindent, jó drágán, nehogy már a gyerekének olcsóbb iskolatáskája legyen.:-(

    VálaszTörlés
  2. Tudom, érdekes emberek vannak. Költenek, mintha kötelező lenne, és sírnak: milyen drága minden.
    Persze drága is, de szét kell nézni!
    Ugyanazt a minőséget megkapjuk márkajelzés nélkül is, jelentősen olcsóbban.
    És persze van, amiből érdemes neveset venni: ceruzák, radír. De az sem fogja anyagi romlásba dönteni a családot.
    Én most találtam Vácon egy kis papírboltot, ahol most 10% engedmény van, de így is olcsóbb a Herlitz színes, mint a Tescoban. A táskája mondjuk drága, de annyi baj legyen, azt máshol vettem.

    A tanárok is sok felesleges dolgot kérnek, de van amiben érdemes megkérdezni: miért is ragaszkodik ahhoz a bizonyoshoz. Így derült ki, az olcsóbb papírragasztót birtokló gyerekek nem tudnak technika órán dolgozni, mert nem ragaszt a ragasztójuk.
    Azóta erre figyelek.

    Az a baj, hogy a sok marha úgy gondolkodik: legyen a gyerekemnek is olyan már, mint a többinek! Pedig a drága cuccok miatt nem fogadják el jobban azt a gyereket, akit alapból sem kedvelnek.

    VálaszTörlés
  3. Igen,én is a ceruzára, ragasztóra figyelek pontosan a használat miatt. A radir fogyóeszköz nálunk. No meg nem kell felhalmozni mindent, lehet suli időben is vásárolni. Én a füzeteket is nézem a süni márkás bevált, és nem drága. Mondjuk a tescos az olyan is. Volt olyan év hogy a kockás füzetben nem lehett látni a kockákat. De gondolom, neked semmi újat nem mondok!:-))))

    VálaszTörlés
  4. Igen, és radírozni sem lehetett, mert vagy elszakadt, vagy ki sem jött. A tecsó füzet szar.

    VálaszTörlés
  5. a marka akkor jelentett vmi mikor meg idoallosagrol volt szo. most inkabb divat - ruhak, kiegeszitok, ... meg sokszor csak a reklamok kell megfizetni. soktol hallom, pl. h ez a markas cipo tobbet kibir, de nekem meg nincsenek ilyen tapasztalataim. vannak az olcsok kozt is olyanok, amik nekem eveket kibirtak. en inkabb tobb ruhat veszek olcsobban, mint 2 draga rongyot valtogassak.
    masik, olvastam olyat is h ugyanaz a marka (pl. csoki, mosopor) kulonbozo orszagokba kulonbozo minosegben gyart.

    VálaszTörlés
  6. Igen, az adott piac igényeihez igazítva készülnek. Ezért van az, hogy az itthoni Ariel nekem anno nem jött be mint mosószer, ugyanolyan foltosan vettem ki a ruhákat a gépből. Bezzeg a reklám a külföldi volt :)

    Igazad van, inkább a jó kinézetű olcsóbb ruhákból több, mint egy-két drága, de ugyanolyan "gagyi".

    Férjem beleszólása: vagy csináld magad, és az az igazi minőség, hasonló áron.

    VálaszTörlés

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...