2012. szeptember 23., vasárnap

Bántalmazás

Nap mint nap találkozunk vele, ha máshol nem, a közösségi oldalakon. Megosztunk, anti-lájkolunk, majd ... majd ennyi, semmi több.
Mit lehetne még tenni?
Ha csak bejelölsz egy állatvédő egyletet, és elolvasgatod a felhívásaikat, megosztod a gazdikereső kutyusokat, macskákat, máris tettél valamit. Én így gondolom, bár nem én vagyok a legnagyobb megosztó, lévén nem vagyok túl sűrűn az ilyen oldalakon.
De mikor odatévedek, én is aggódva figyelem egy-egy kutya sorsát. és mélyen bánt, mikor néhanap nem sikerül. Mikor arról kell olvasni, hogy sajnos el kellett altatni, mert olyan sebei voltak, annyira megsérült, hogy nem lehetett tovább hagyni kínlódni.
És olyankor erősen elgondolkodom, csúnya indulatok táncolnak bennem.
Mert vajon ki mit tenne olyan emberrel, aki egy kiskutyát vasvillával szurkál, amely kutya sebei emiatt annyira elrothadnak, hogy széthullik a gerince, kiesik a hátán a végbele?
Vagy aki levágja egy harci kutya nemi szervét?

Tudjátok, hogy az állatbántalmazók nagy része gyermekbántalmazó, és a családon belüli erőszak apostola?
Vajon mit teszünk, ha bántalmazásról hallunk?

Pár napja voltam fültanúja a hivatalban egy beszélgetésnek. Egy asszonyról beszélgettek, akinek a férje egy agresszor. Aki állandóan kék-zöld foltokkal mászkál, akit ütnek vernek. Hirtelen megértem az említett nőt, megértem miért viselkednek furcsán a gyerekei, mi az oka a nő furcsaságának.
De a hivatalban persze csak értetlenkedtek, hogy miért is nem hagyja el? Miért nem szól valakinek?
Mert a valaki mit tenne?
Mit tesz az, aki tud róla?
Elfordulunk?
Oda sem nézünk?
Észre sem vesszük?
Mit tehetünk?


Amíg valaki nem kér segítséget, addig van jogunk beavatkozni?
Nem tudom.
Az biztos, hogy egy gyerek vagy állat esetében viszont van jogunk, sőt kötelesség.
Mert ők nem fognak szólni.

Ennyi röviden, nem tudom ennél jobban ragozni.


Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...