2012. szeptember 29., szombat

Erdőt járva

Nemrégiben szóltam a falu műszaki pasijának, hogy hol is kéne fát kivágni a suli fűtéséhez, illetve hogy télen ne legyen útban a szánkózóknak. Önző módon a saját gyerekeimre gondoltam.
Nem mondom, hogy az út közepébe fúródott fa jó helyen volt, mert kormánymentes szánkóval nehéz elkerülni a csattanást.
De ami most van ott?
A képen látható facsoport az út két szélén áll. A baloldali, földbe fúródott volt a lényeg, ami nem kapcsolódott szorosan a másik törött ághoz.
De valamiért a jobb oldali fát teljesen kivágták, gondolom a gesztenyék aránylag korai korhadása miatt. Mert ilyenkor aztán elkezdenek törni, főleg hidegben, viharban, a suliba pedig kell a fűtőanyag.

Szóval a lényeg, hogy az egy szál földben álló faoszlop helyett most egy egész rakás fa van ott, összevágva.
Nem tudom el tudják-e vinni még ebben az évszázadban, mert hemzsegnek körülötte a megzavart méhek.
Ráadásképp az 5 centis fajta óriások.

Erről még mit sem tudva mentünk arra Krisszel. Erdőzni indultunk, a túl sűrűn növő tölgyfacsemetékről levelet, kérget gyűjteni. Néztük a farakást, a mellette lévő kapát, vödröt, a nulla embert.
Majd megláttuk a sietve távozás okát is, és mi is sietve távoztunk onnan :)

Menet közben is sok érdekeset láttam, tanultam.

A vaddisznók dagonya-helyét ismerjük rég. De csak most figyeltem meg, hogy körülötte a fák alja csupa sár. Ahogy a malacok sarazás után odadörgölik magukat, az nem marad nyom nélkül.
Mint a szarvasok agancs-dörgölése is maradandó emléket hagy a fákon:

Ezt fekve fotóztam, kihívás volt:


A fákon szőrcsomók árulkodnak az állatok jelenlétéről, a mindenfelől fújó szél pedig folyamatosan hozta a szagukat.
Félelmetes a tömény szarvasillatot érezni az egész erdőben, szinte várva: mikor bukkannak fel.
No de mi ennyire kieső részre nem mentünk. Csak a szokott utunkat jártuk be.
Egyszer csak Krisz mondja: a közelben lehetnek, mert agancs hangot hallott.
Én pedig megmutattam neki a fickót, aki gallyakat tört, tőlünk pér száz méterre.
Majd kiértünk a tisztásra, ahol jó pár állat nyomát felfedezhettük.
A frissebb sárban is, de a száraz rögös talajon is.
Rókák, szarvasok, őzek, vaddisznók, raptorok, struccok, medve, farkas.
A fenyőerdő mellett pedig meglepő módon fenyő illat áradt a szélben. Mint mondtam, fújt rendesen.
Ami még jó, az az utca végén lévő sáros pocsolyában lévő sok friss szarvasnyom.
Nemhiába: mikor este szürkületkor ballagtam haza szülőiről, volt bennem egy kis para.
Hallottam olyanról, aki szabadságot vagy betegállományt eszközöl ilyenkor, mert a vonathoz jutás nem egyszerű a sötét mezőn-kukoricaföldön át.

És persze a vadászok is dolgoznak, reggelente a kocsma előtt a dzsipek hátulja szarvastetemektől hemzseg. Már azt is mondtam: A fenti utca legtutibb telkét vette meg a vízilabdás fickó. A ház nem utcafronti, hátul van a telken, és a régi tulaj mesélte, hogy bizony a sólymok le-lecsapnak néha az udvaron is.
Bár mi sem panaszkodhatunk, tényleg közel vannak a fák, de mikor a telked széle erdő, akkor nem sokat kell tenned a vadak látványáért :)
Bár a fickó vadászik :/

A piros iksznél lakunk mi. A kék iksz az irigyelt telek :)

A tisztásra járunk, a legközelebbi séta talán oda lesz, ahová a "legközelebb"-et írtam. De az már olyan félelmetes hely, mert sokkal több a vad mint erre. Kira is ott futott össze vaddisznócsaláddal, mikor Szilivel arra jártak.
Milyen anya is vagyok?
A lányom kiengedem, de nekem félelmetes...
Bár nekem mesélték a Piroska és farkast, én nem tettem ilyet :)

Na jó, megkegyelmezek, rakok Babás fotót is, nem csak fákat és térképet.



7 megjegyzés :

  1. Köszönjük a kegyelmet! Megérte a babás fotót nézni! Édes!:-)))
    Amúgy megint veled sétáltam az erdőbe. Jó, hogy ilyen kapcsolatban vagytok a természettel.
    Szép hétvégét!

    VálaszTörlés
  2. Köszi, nektek is! Örülök hogy tetszett a séta :)

    VálaszTörlés
  3. Köszi, nektek is! Örülök hogy tetszett a séta :)

    VálaszTörlés
  4. Szép helyen éltek... Mi is a város szélén, erdőhöz közel. De szarvasok errefelé? Nincsenek szerintem. Vaddisznó a nyomokból ítélve igen. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Érdekes helyeken vannak ám szarvasok, őzek :)

      Törlés
  5. Írtam már, milyen jó neked, hogy erdő szélén laksz. Mióta láttam mekkora az az erdő... Legközelebb elsétálhatnánk legközelebbhez!:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Oké, az sincs messzebb,mint a múltkori :)

      Törlés

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...