2012. október 2., kedd

Egyik este, másik reggel, avagy az űrhajós macska bosszúja

Este Szili az, aki nem hagy kibontakozni. Azaz olvasni, megnézni egy filmet, vagy csak beszélgetni anyát és apát. Ugyanis ha alszik az oviban - márpedig szófogadó gyerek, és mindig alszik - akkor este 9-10 felé csendesül le annyira, hogy elaludjon. Addig élénk.
Az iskolások rég alszanak, ő még mindig megáll időről időre a szobaajtóban, vigyorog egyet, és lezuttyan az ágy szélére. Pozícióba helyezi magát, azaz féloldalára dől, és kérdezget, cseverészik.

Témái:
- Apa, elfelejtettem megkérdezni, miből lesz a tégla?
- Mikor ezt a házat építettem, én csináltam a téglákat is, de már nem tudom hogy kell.
- Apa, hogy csinálják az űrhajókra a vasat?

- Anya, nem is mondtam, hogy most reggelig a helyemen maradok, mint a Kevin.

Ilyenkor röhögünk, választ kap, majd átkíséri valaki a helyére. Az említett témák egyébként külön-külön értendőek, mert mindet alaposan át kell beszélni vele.

A macska pedig űrhajós állat.
Azaz anyám konzerven és száraztápon nevelte, nasinak is hasonló, fémcsomagolású "ropit" kap.
Nemrégiben a kutyák kajájából kapott egy mellcsontot, átírva macskára. Magyarul csak a húst és a porcokat. Gondoltam ez is egy élőlény, azok pedig nem szeretnek tartósan konzerven élni.
Azóta minden délután kiköveteli.
Jön a konyhába, és a lábamra tekeredve kéri.
Mindezt Borisz kajanyávogásakor kezdi.

Borisz egy éhenkórászkutya, ha el van engedve mindig első neki, hogy felkutassa mások hagyatékát, Csipi maradékait, Buksi elásás előtt még érlelt kincseit.
Borisz egy disznó. Már az erdő szélére hordjuk a romlott kaját, bár ilyen nem sokszor van. Mert Borisz a komposzt közelében van, és mindig megette a magától menekülő kaját is.
Szóval Borisz már 4-kor jelez, élénk fejhangon sípolgatva. Pedig 5 után esznek.
No ilyenkor jön a macska.

Ha viszont épp az erdő életét gazdagítja, akkor nem jön, én pedig még nem lévén elég rutinos, elfelejtem néha.
Tegnap is ez történt.
Kimaradt.
Jött később a vádló macska tekintet, de nem volt mit tenni, nem maradt kutyakaja. Kapott űrkosztot, majd szokásos esti életét élte.

Reggel 4.12 perckor úgy érezte, valamit tennem kéne, és ennek élénk dorombolással adta jelét. A hűtőben nem volt bontott macska kaja, és semmi neki való, így anyukám két szelet parizerét kapta meg. Az is űrhajós kategória szerintem, de örömmel eszegette.
A macska a helyemet is elfoglalta kosztolás után, egészen addig, míg meg nem érkezett 5.10-kor Szili. Megbeszéltük, hogy hajnal van, már nem éjjel, már átjöhet. Eddig volt jó a macskának. Azóta tekereg a lábamon, dorombol, ül a hátam mögött a ládán, satöbbi. Bezzeg ha az utcán találkozunk, akkor kikerül. Azt hiszem mindjárt ráveszem, hogy kint az erdőben folytassa a kajavadászatot, pedig esik az eső.

Megérkezett Szabolcs is, fáj a torka.
Mint rendes férfigyermek, nagyon szenved.
Kimentem zsályát szüretelni, sós toroköblögetőnek. A telihold előtt ritkás felhősáv halad el, mellettem kósza egyenes villám hasad a levegőben, az erdőben vaddisznó molyolgat.

Elkészült a háromféle tea, az egyiket már elkortyolgatta, jobban van.
Már táblagépet követel, csokit, mesét, és nekiállnak játszani. Olvasnak, rajzolnak, nem csendesek.

Így zajlik a reggel, a kávésbögre még tele van, egy tea amúgy is jobban esne most.



2 megjegyzés :

  1. Korán kezdődik nálatok is az élet!:-) Szinte ott jártam nálatok.:-) Nálunk ma reggel kicsit frontos volt...

    VálaszTörlés
  2. Igen, mindig korán kelt valaki :)

    VálaszTörlés

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...