2012. október 8., hétfő

Kutyálkodások

Mostanában korán kelek.
Egyik múlt heti délutánon Banyával voltunk az erdőben gazolni, gombázni. Azaz tanított engem gombákra, megismertetett különféle gyógynövényekkel, amiket nem ismertem még. Bő 4 órás túrát tettünk, közben megismertem a gojibogyót, az orbáncfüvet, egy különleges ránctalanító hatású gyógynövényt, amit a kozmetikai ipar hasznosít (és most már majd én is), és még sok minden mást is. Voltunk jó sűrű erdőben, és nem az utakat használtuk. Mondhatnám, hogy fizikailag elfáradtam, de nem. Inkább agyilag lassultam le, mint Banyától mindig. Az energiái nagyon erősek, kemény még feldolgoznom.
Aznap este korán elaludtam, másnap pedig emiatt korábban keltem. Nem baj, volt filmnézős elmaradásom, mi mást tehettem volna hajnal 3-kor? Takarítsak, főzzek? Nem.
Gondoltam majd másnapra visszaállok az 5 órára, 3 helyett.
természet alkotta kompozíció

Másnap a kutyák sírós ugatása keltett 3-kor. Kimentem, megbeszéltük, hogy csend lesz, és visszafeküdtem. Akkor abbahagyták, de 10 perc múlva folytatták. Úgy látszik, ennyi a hatóidőm.
Második kimenetelnél tűnt fel, hogy Borisz és Csipi ugat csak, Buksi nem. Áh, gondoltam: biztos fáradt. Egy hátsó utcai kutya válaszolgatott nekik, azt hittem valami fontosat beszélnek meg.
Csak nem értettem, minek kell 3-6 ig folytatni a megbeszélést.

sűrű erdőben félek ám :)
őzláb gomba
6 után derült ki a nagy igazság: Buksi elszökött, vele folytattak távbeszélést, azaz telefonon egyeztettek. A kiderülés oly módon történt, hogy Buksi hazaért. Meztelenül. Azaz nem volt meg a kikötőlánca, és a nyakörve. Ő futószáron van kikötve, az szakadt el. Úgy vitte a láncot, és a csúszórugót a nyakörvén.

Utólagos rekonstruálással az történhetett, hogy felakadt valahol, onnan ugatott. Ott kiszabadult pár óra alatt, és hazajött. Az "ott" nem lehetett túl messze, mert tegnap reggelre a kerítésre volt akasztva Buksi szereléke. De ezt megelőzte még egy szombat, mikor is be kellett szerezni új cuccokat.
A csúszórugó helyett nem volt másik, így fix 10 méteres láncot kapott, és egy új nyakörvet. Ami 1500 ft volt. Ennek kizárólag azért van jelentősége, mert szimpla kidobott pénznek bizonyult. Egyrészt Krisz talált 4 óra múlva egy másik nyakörvet, de ezt követően el is szakadt a szuper, új, vastag bőrből lévő másik nyakörv.

A sztorinak nincs ám vége.
Buksi immár a régi, talált nyakörvben, a 10 méteres fix láncon leledzik.
Végigsírta az éjszakát.
4-ig bírtam aludni.
Akkor kérdeztem a munkába tartó Krisztiánt, mi a sírás tárgya. Mondta, biztos az út túlfelén legelésző őzek.
De nem.
Ugyanis Buksika előző nap, míg elkészült az új szerelékhez a forgócsavar, bent volt a házban. Igaz a szobámba zárva, mert Lili nyúl aktív futkosási kedvet mutatott láttára, de bent volt. És őt azért nem jó bevinni, mert utána napokig nem tér magához, sírdogál. Most már ez is eszembe jutott.

Így Buksi éjjel sírt.
Ezért tegnap délután megcsináltuk neki a kifutót, hogy visszakapja az eredeti felállást. De csak vékonyabb drót volt itthon, amit azért elég erősnek éreztem Buksi rángatásához.
Igaz, kézzel is simán meghajtottam ott, ahol Krisz fogóval szokta, de gondoltam, pár napot kibír majd.
Na jó, pár hónapra gondoltam.

Naivan azt hittem, Buksi a helyét siratja, most megtanulta, hogy minden megváltozhat a szökés miatt, és majd nem fog ilyet csinálni.
De mint mondom, azért sírt, mert be akart jönni.
Annyira, hogy éjjel (0.00 óra) egy nagy rántással elszakította a drótot, és kaparta az ajtót.
Kimentem, megoldottam.
Be nem tud jönni, mert a gyerekek éjjel túrái miatt nem csukom az ajtóm, a konyhán pedig nincs külön ajtó.
A macska pedig éjjel a házban vadászik, ami így van jól.

Szóval ma visszavisszük a nyakörvet, és levásároljuk vastag drótra. Pedig kályhacsőre akartam.

A történetem tanulsága, hogy békeidőben az ember eltunyul, nem reagál olyan jól a vészhelyzetre. Hajlamos kisebbnek, jelentéktelennek látni a problémát.

Talán a tanulságba illik a tegnap esti nyári vihar adaléka is. A 10 perces esti áramkimaradás. Amikor is 3 bő perc az elemlámpák keresésével, és a telefonra elemlámpa program letöltésével telt el. De mire minden meglett és gyertya világított, visszatért minden fény.
Mert megvannak az elemlámpák, de az csak nappal kerül a kezembe. Nincs a fejemben rögzítve merre keressem, mert békében nem számít :)

Kellemes hetet mindenkinek, nem hiszem hogy a héten gyakran jövök, krémeket, szappanokat gyártok a nagy karácsonyi rohamra.

1 megjegyzés :

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...