2013. január 22., kedd

Szőrfőzés, dinnye és szánkózás

Érdekes dolog ez a sorozatfordítás. Egy ideje ugyan nem fordítok, mert nyáron nem volt rá időm, azután pedig nem tudtam visszazökkenni, azaz még mindig nem volt időm rá. Most sincs.

De nem ez most a közlendőm, hanem az, hogy miket leírnak egyes fordítók. Hagyjuk most a félrefordításokat, mert ahhoz most angolozni kéne, és az ilyen fordítások még mindig sokkal de sokkal jobbak, mint a hivatalosak.
Viszont a magyar helyesírás nem ismerete! Nem is értem. Aki nem tud az anyanyelvén, az miért nem azt tanulja meg előbb?
A legalapvetőbb hiba, amit nagyon sokszor elkövetnek, az a -ba, -be helytelen használata, keverése a -ban, -ben-nel. Az, ami tényleg szomorú ebben, hogy a fordítás készítő programnak van helyesírás ellenőrzője, nem is buta. Mégis sok fordító lusta rányomni az ellenőrzésre.

De még mindig azt mondom, hagyjuk, nem akarom túlmagyarázni :)
Ne nyelvtanozzunk, mert sajnos túl sokat ilyesmit tudnék mesélni. Viszont amit ma láttam, az vitt mindent.
"Szörfözés" helyett le volt írva, hogy "szőrfőzés". A téma Hawaii és a szörf volt. Gondoljátok, hogy a fordító nem erről akart beszélni?


A másik vicces dolog Lívia szövege.
Azt mondja (ahogy ő mondta):
- Enni mit? (mit lehet enni?)
- Mit szeretnél?
- Dinnye.
- Az most nincs, majd ha meleg lesz.
- Itt meleg.
- Persze, a kályhától. Kint meg havazik édesem.

Hétvégén voltunk szánkózni az erdő dombosabb részén. A nagyok kimentek, őket követte Szabolcs, én pedig a két kicsivel mentem utánuk. Akik persze csúszni akartak, így Szili Kirával szánkózott, Lívia pedig Kevinnel bobozott. Szabolcs egyedül csúszkázott, ő borult a legnagyobbakat. Szerintem kicsit rá is játszott, voltak nagy esései. Kira és Szili kétszer kötöttek ki a patakban (nem nagyon lettek vizesek, bokáig ér az egész), azután ettünk csipkebogyót. Nagyon finom ilyenkor :)


Én pedig fotóztam a napot is, mint mindig.
Őszintén szólva szeretném már a pattanó rügyeket fotózni, de jelenleg ki vagyok békülve a téllel.

1 megjegyzés :

  1. :-)
    A főzött szőr valami hawaii különlegesség lehet, amivel a szörfösök az elhasznált energiájukat pótolják. :-)
    Könyvben engem a helyesírási hibák zavarnak.

    VálaszTörlés

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...