2013. február 10., vasárnap

Keringő tojás-álmok

Körülbelül 12 éves korom óta képtelen vagyok hintázni. Meg hosszan forogni, meg ilyen fejrázós tevékenységeket folytatni.
Elszédülök, akár egész napra.
Utolsó aktív vidámparkozásom is így zajlott, először volt a holland vidámpark, csupa újdonsággal, mindent ki akartam próbálni. De az egyik nagyon forgó cucctól átszédelegtem a nap további részét.
Ez van, csak kinő az ember az ilyenekből egyszer.
Arra viszont nem gondoltam, hogy valóban jó-e az nekem, ha nincs mellettem reggelre kisgyerek, aki miatt kiskanállal feszegetem ki magam az ágyból.
Tegnap reggel ez volt, én pedig kipattantam, mert megtehettem.
Mint kiderült hiba volt, mert megint átszédelegtem a napot.
Délután kicsit javult, majd estére visszatért.
Azt hinném, nem vagyok egy érzékeny virágszál, ezért bosszantó.

Pénteken farsang volt. Az ovis az oviban napközben, csak a gyerekeknek, a sulis az étteremben. A művelődési házunkat még mindig építik, EU-szabvány polgármesteri hivatal készül felette.

Szabolcs állatmentőnek öltözött, bevallom nem izzadtam sokat a jelmezével, de ő boldog volt. Hetek óta mondta, ez akar lenni (Állati küldetés Minimax rajzfilmből Martin). Mondtam neki, senki nem fogja felismerni, de amit ő akar, annak meg kell lenni. Mint ahogy azt sem volt hajlandó megérteni, hogy a kék melegítő felső hiába tök ugyanaz mint Martin felsője, mégiscsak egy melegítőfelső, és gagyi. Ő azt akarta, így azt vette fel, rá az állatlábnyomos mellénnyel, amit varrtam.

Kevin nem öltözött be, Kira az osztályával lépett fel. Illetve nem szerepelt, mert nem akart, de a függönyt tartotta.
Amúgy nagyon szomorú volt, mert előző nap szakítottak a barátjával, aki nyolcadikos és keringőzött. Több szempontból rossz volt Kirának látni. Egyrészt a szakítás, másrészt az, hogy idén elballag a fiú, aki nem is ebben a faluban lakik.

Jó buli volt egyébként, több osztály is Gangnam Style-performansszal lépett fel, ami elsőre nem igazán jött be mint zene, de mostanra bemászik rendesen a hajam alá :)
A hangfal közelében ugye ilyen érzés. Bizsereg az ember egész koponyája, lüktet a mellkasunk, remeg a lábunk.
Még a tanárok is táncoltak, fekete szerkó fehér övvel, fehér kesztyűvel, UV lámpával megvilágítva, és a Waka-waka-ra nyomták.

A keringő is, és a tanári tánc is többször lement, ezek voltak az este sztárműsorai.
Az egyik ilyen keringős résznél átkerültem a parkett túlfelére, ahol az elsős fiúk használták ki az üres területet, és csúszkáltak, táncoltak, ugrándoztak.

Kira szomorúsága hatott kicsit rám is, néztem a keringőző ifjakat, és az induló elsősöket. Akik pár év múlva ott fognak táncolni, szépen, öltönyben, keringőruhában. Most még ártatlan és ártalmatlan kis lurkók, semmit nem tudva az életről, nehézségekről. Minden pillanatot úgy élnek meg, ahogy az érzéseik diktálják, még most tanulnak igazán viselkedni.
Szemben a nagyokkal, akik már pár, életüket befolyásoló döntést meg kellett hogy hozzanak, túl vannak esetleg pár csalódáson, és ugyan ott van még bennük a legyőzhetetlenség érzése, de kezdik kapisgálni, hogy talán nem annyira egyszerű futam vár rájuk.
Elképzeltem a kicsiket nagynak, láttam őket nagyfiúként, felnőttként, közben a zene lüktetett bennem, és ott volt az a pillanat, amikor ott volt bennem mindennek az átérzése, megértése.

Az agykontroll tanfolyam egyik legkeményebb gyakorlata az, mikor el kell képzelni szüleinket kisgyerekként. Látni ahogy sírnak, majd meg kell vigasztalni őket. Ennél azért hosszabb gyakorlat, mint ahogy leírva tűnik, és akkor szem nem marad szárazon.
Most pedig fordítva éltem át.
A kisgyerekeket láttam nagyként, túl pár mélyponton, kinőve az abszolút-gyermeki ártatlanságból.
Aki még hazajön, és elmeséli, hogy mondott neki valamit Csenge, neki pedig a szíve felugrott a torkába. Aki még elmeséli, hogy a keringő alatt arra gondolt, majd Csengével fog egyszer ott táncolni.
Aki még néhanap az ölembe kucorodik, és eljátssza a tojásozást. Azaz ahogy ott gubbaszt, akkor tojásban van, majd kopog és kikel belőle. Megpuszil, és elmegy. 2 éves kora óta játsszuk.

Az ilyen volt-ilyen lett látvány nálunk amúgy is minden napos, hisz itt van Lívia, aki kiköpött kis Kira. Aki pont ilyen bújós kisbaba volt, ilyen édes kis szöszi dumagép.

Próbáljátok elképzelni, hogy minden egyes ember volt ilyen ártatlan kisgyerek, tele reményekkel, vágyakkal és végtelen önbizalommal. Mindenki meg akarta váltani a világot így vagy úgy. Mindenki látta a hibákat, amin változtatni akart majd felnőttként, aztán ez vagy elhalt, vagy valamilyen formában megvalósult. Vagy megettek a hétköznapok, vagy valahogy próbáltál kitörni és alkotni valamit.
Elérjük még azt az önbizalmat, ami egykor azt mondta: én vagyok a világon minden, bármire tudok hatni, de a rossz dolgok rám nem hatnak?

Hagyod ezt a gyerekednek megélni, vagy kiölöd belőle?

Benned él még ez a gyerek? Emlékszel Rá?

Vannak még tojás-álmaid?

8 megjegyzés :

  1. Szívem szerint menekülnék a gyerekkoromból...De a Kamasznál szerintem tökéletesre sikerült a dolog, mert amikor mondom neki, hogy milyen szép, erre csak annyit felel: "tudom".

    VálaszTörlés
  2. A legjobb, mikor töretlen az önbizalmuk :)

    VálaszTörlés
  3. nekem se a gyerekkoron,se a tinedzserkorom nem volt meses...sot...
    miota a fiam megszuletett azota erzem hogy van miert elnem.
    en az ellen probalok kuzdeni,hogy ne olyan legyek mint anyam,es amig nem eltem ebben a helyzetben addig azt hittem, hogy gyerekjatek lesz, de most ugy erzem, hogy mindennapi harcot vivok a hozott dolgokkal...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Borzasztó felismerni a saját sorsunkban és viselkedésünkben anyánkat, ugye?

      Törlés
    2. Borzasztó...néha megrémülök magamtól emiatt...

      Törlés
  4. egyebkent meg nagyon jo volt olvasni ezt a bejegyzesed:)

    VálaszTörlés
  5. pont azon gondolkoztam, hogy minden kisgyerek egy új remény, megtalálhatja épp a rák gyógyszerét, vagy elhozza a világbékét. gyereket szülni a legtisztább hit

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De az biztos, hogy a mindenkori pillanatnyi helyzetben, minden ott van ahol lennie kell. Az összes gyerekünk is. Aki pedig megkérdi minek ennyi gyerek, annak úgysincs semmi rálátása a világ mögötti dolgokra :)

      Törlés

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...