2013. május 26., vasárnap

Mocsár és Downton

Rákattantam a Downton Abbey c. sorozatra. Kb. napi egy részt tudok megnézni, több részletben. Ami érdekes nekem, hogy nem is szeretem a kosztümös alkotásokat, ez viszont az egyik főszereplő miatt kezdett érdekelni. Az első pár rész után pár hét szünetet tartottam, mert még  a sztori sem fogott meg annyira, és volt más is, de mostanra Downton drogos lettem. Mivel már a harmadik évadnak is vége, nem kell napokat várnom az új részekre, mert ott vár rám a gépen. Persze mint minden sorozat, ez is érdekesen fejez be egy-egy részt, amitől rögtön érdekel a következő, ami ugye a gépen van, szóval gyermeki módon belepörgetek mindbe, mert kell a tudás, mi is lesz. Már a második évad nézése közben tudom, ki fog meghalni a harmadikban, ki házasodik, satöbbi. Ezért még jobban érdekel, kár volt.

Tegnap rendbe tettük a fatárolót és az udvart is. A két legkisebb kérés nélkül hordta a nagyobb deszkákat, vastag ágakat, amiket majd fűrészelni kell, illetve nyári bográcsoláshoz el lehet használni. A szemetet Szabolcs szedte, aki közben szokás szerint többször eltűnt a házban, de meg sem lepett, hisz dolgozni kellett :)
Mikor ez mint megvolt, rögtön eszembe jutott: nézhetnék 10 percig filmet. Nem jó, mert lassan kész az ebéd, annak a köretével kell foglalkozni, ráér még.
Downton?
Hmm, most.
Áá, ráér.
Akkor ebéd előkészületek, közben érkeznek az éhezők, így pont délben ebédelünk.
Majd Szabolcs partit ad a kirándulásáról maradt kekszét és ásványvizét bedobva a közösbe, a szomszéd néni pedig megérezve a parti hangulatot, hoz pár frissen sült fahéjas csigát, túrós táskát.
Végig a Szerencsevadászt hallgattuk, Szabolcs kedvencét. Feltettem a kérdést nem unja-e, majd megválaszoltam: de én is végtelenítve hallgatok egy-egy Ákos számot, szóval értem a dolgot.

Parti után Szabolcs összetakarította a szobát, a kicsik kimentek, és én sem ültem még le a kedvencem elé, mert hirtelen eszembe jutott: szedhetnék egy vagon bodzavirágot, amit filmnézés közben cérnára fűzök, hogy úgy szárítsam télire. Szedek egy nagy vödörrel, így később lesz magamnak indokom leülni. Kell a bodzavirág, mert sok van, és tavaly keveset szedtem, hamar elfogyott és szégyenszemre venni kellett, mert addigra megszerettem, no meg köhögéses időszakban nagy segítség az is. Most nem kell vadászni a lándzsás útifüvet sem, több tálcával szárad az is, szóval nincs más hely a bodzának, mint hogy feldíszítsem vele a szobai ruhaszárítót. Amit most másra úgysem használok, mert kint teregetünk. De ha már kint vagyok és napsütéses délután közeledik, akkor akár füvet is nyírhatnék. Hisz a fűnyíró felelős Kira két hétre elhagyta a fedélzetet, mire megjön addig marhára megnőne a már most is nagy fű, kész kiszúrás lenne hagyni. Most hogy a napos és esős napok aránya majdnem egyforma, hatalmas dzsungel van a környéken, a kertben is.

Szóval füvet nyírtam, miközben a kicsik a lenyírt fűcsomókat hordták a csap alá készített vödörbe és főztek. Nyaktól bokáig füvesek és vizesek voltak, így levetkőztek. Akkor más locsolták egymást, majd vizet hordtak a műanyag homokozóba, kaptak bele meleget is, és pacsiztak. Röpke egy órát ültek a hűlő vízben, majd bent a kádban megmosdattam őket, és végre leültek a szobában. Én is az enyémben, de jöttek hogy éhesek.
Igaz, már két órája ebédeltünk, reális hogy éhesek. Fürödtek és kijátszották magukat a napon, kell a pótlás.
Downton vár, ott lesz az fél óra múlva is, ugye?

Mire tényleg tudom nézni már 4 óra is elmúlt, eszembe jut, hogy este hajat mosok, valamit kéne pakolni a hajamra. Van egy vagon Holt tengeri iszapom, kipróbáljuk. Azt csak a margón említem meg, hogy ugyan mindenkivel találkozom itthon a következő 2 órában, de senkinek sem tűnik fel az iszapos fejem. Senki nem röhög ki, szóval megfigyelők közt élek. Ami érdekes, az a fürdés. Mivel ezt testpakolásnak is használják,nem zavar hogy a kádban ülve mosom le a hajamról, nem fog ártani. És tényleg jó, azaz nem rossz. Ami nagyon boááá volt, a víz szaga. Miután kiszálltam a fekete vízből és eltelt 10 perc, mocsárszag lett a fürdőben. Megszagoltattam Kevinnel a hajam, de az szerencsére nem olyan, a fürdőkádat pedig kisikáltam.

Két képpel búcsúzom, az első oviból hazafelé, a második Lívi és alkotása.




3 megjegyzés :

  1. Ügyesek voltatok,a bodzáért irigyellek. Nálunk rengeteg bodzaszörp fogy és sajnos vásárolom..De ha egyszer lesz saját kertem, tuti hogy ültetek bodzát!! :)))

    Hol találtad meg a Dowtont? Az elején nem kapcsolódtam be, most meg már nem értem..

    VálaszTörlés
  2. Torrent. Más értelmes letöltő oldalt nem találtam neked sajnos :)

    VálaszTörlés

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...