2013. május 16., csütörtök

Posta, futár

Izgalmas ez a mosógép kérdés, mert amit vettem ékszíjat kicsinek tűnik. Visszaküldtem, kértem egy centivel nagyobbat, de nem lehet méregetni, mert a bolt becsomagolva kapja. És adott típushoz adott szíj kell. Felhívok egy szakszervizt, elmeséli a szerelő, milyen trükkel kell feltenni. Akkor várom a visszaküldött szíjat, és megpróbáljuk újra. Itt jön képbe ami érdekes, mert én postával küldtem vissza, de ezek a webáruházak nem ilyen trükkösek. Nekik csak az a jó küldési szolgáltatás, ami házhoz jön. Nincs már postára adás, nem a vevő számít, nem érdekes hogy minél olcsóbb legyen :)
Futár.
Oké, nem drága, mert csak 800 ha előre fizetek, vagy van Pick pack pont is (az is csak 690), de csak ma járok olyan helyen, majd 2 hétig nem.
Szóval már a posta sem az olcsó kategória, de ez mondjuk belefér egy postakész borítékba, ami max. 370 ajánlva.
Tényleg nem érdekes ez a pár százas, nem erről szól a sztori, ennyivel tartozom az ördögnek, az elv itt a lényeg.
Az egyiknél könyv cégnél szabott árral dolgoznak, 1500 ft minden küldés. Levezettem, hogy a csomagolásuk boríték, a feladási mód ajánlott levél, amit alá sem irat mindig a postás, vettem már ki könyvet a postaládából esős időben. Ez van :)
Szóval leméregetni, testre szabottan árazni luxus. Mert elmagyarázták, hogy annak is ennyi, aki 20 könyvet vesz, pedig annál több az adminisztráció. Én pedig azt hittem, az adminisztráció költsége, azaz valaki munkabére a haszonkulcs része.
De levezetem szívesen.
20 könyv sincs 20 kiló, szóval a postai sima csomagküldésbe belefér, ami 1130 ft. Az sem 1500.

De van egy hely, ahonnan a vegyit veszem, aki 6 ezerért szállíttat házhoz, fix futárral. Mondom nem adná másnak, aki fele árért dolgozik? Nem, mert a szerződés. Viszont pesti címre heti egy fix napon ingyen elviszik.
Oké, nem keveset rendelek, tehát nem 2 kiló akármivel szaladgálnak nekem ingyen, pesti ismerős pedig van, szóval ez járható. Azóta így vásárolok ott, így már megéri.

Visszatérve a postára: tudtátok, hogy a sima elsőbbségi levél az ajánlott elsőbbségivel szemben is előnyt élvez? A sima másnapi fix kézbesítésű, az ajánlott ülhet egy napot is a postán. Gondolom az adminisztráció miatt.

9 megjegyzés :

  1. Hát vannak érdekes dolgok.
    De azért 6000.-ft postaktg.??? Ez túlzás..Kinek éri meg így annál a cégnél vásárolni.Max a pestieknek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vannak a futárnál is a súly/ár kategóriák. A vegyi nem a 2, de nem is a 10 kilós kategória, azért ennyi.

      Törlés
  2. Nem tudtam, köszönöm!! Akkor kicsit átverve érzem magam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is így éreztem. Eddig nyomtam az ajánlottat, miután eltűnt egy csomag decemberben, de már nem. Ezért ne fizessünk nekik többet.

      Törlés
  3. :) Ez a bürokrácia...
    Én egy díjat szeretnék így virtuálisan küldeni, tégy vele,amit jónak látsz.
    Üdv, Júlia

    VálaszTörlés
  4. ajánlottan adtam fel blogajándékot és nem érkezett meg. csak úgy elraktam a cetlit, hogy nem találom. lehet egyszerűbb lenne még egyszer megcsinálni és újra elküldeni,. vagy még keresgélni, talán az olcsóbb lenne. egy levél vissza jött hogy nem kereste a címzett, jó hibás voltam mert nem szóltam, hogy megy a motyó, de eléggé viseltes volt a boríték, pedig bélelt volt. lehet, nem nagy baj, hogy egy osztrák cég betör a posta piacra, de hát ugye az nem magyar...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ja, már a posta sem magyar? Ezt nem tudtam.

      Törlés
  5. az egyeduralomnak apránként lesz vége. a céges levelezések terén lesz első körben a változás, gondolom majd később bővülnek, még folyik az engedélyeztetés de úgy tudom nem messze tőlünk két helyen is lesznek. Hozzáteszem a helybéli postára nem járok. Minősíthetetlen a kisasszonyok viselkedése, munkatempója és hozzáállása a munkához. Inkább átjárok a másik faluba.

    VálaszTörlés

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...