2013. június 1., szombat

Brekk

Van az a gyerek, aki mindenképp megcsinálja amit akar.
Bejelenti kérdés formájában, de a válasz gyakorlatilag mindegy, mert megteszi. Apró dolgokról van itt szó, olyasmiről amit max. "nem akarok ezzel foglalkozni" ok miatt tagadnánk meg tőlük.
Jó pár éve, hogy Kevinre mondta valaki, hogy örüljek, hogy bejelenti. Kevin akkor 4 év körül volt, de már ilyen volt. Mikor nyulat akart, és ketrec kellett, kértem hogy várjon, de megcsinálta. Tény, lusta voltam és más dolgom is volt, mint hogy anyagot keresgéljek, szögek után túrjak, és instrukciókat adjak, amit nem tart be úgysem. Megcsinálta, igyekeztem nem figyelni a kalapáló hangokra. Kész lett, bebizonyította, képes rá, annak ellenére hogy mondtam: hagyja pár nappal későbbre.

Szóval ő is ilyen.
De örömmel jelenti mindig be, Szabolcs ténykedik valamit akaratom ellenére.

Most ásott. Mikor fél méteren túl volt, és már Lívia is spaklival dolgozott mint kis ásóval, akkor fújtam le. Plusz a kutya futópályáján ástak, nem akartam kutyát menteni éjjel.
Ez is olyasmi volt, amire azt mondtam: ne, mert minek?
De Szabolcs most Indiana Jones, régész. Nem tudom mit keresett, nem hiszem hogy sok frigyláda vagy hasonló lelet van alattunk. Ostort is készített, csapkodást gyakoroltak Kevinnel pár napja.
Szóval van az a gyerek, akinek felesleges minden szó, inkább nem bosszantom fel magam, nem is akarom látni mit ügyködik, majd ha robban akkor figyelek.
Nem akarom én a saját képemre formálni őket, csak próbálok lépést tartani.

4 megjegyzés :

  1. Erre mondta épp tegnap egyik ismerősöm, hogy a gyerekek nem a Tieid. A gyerekeid az Életé. Irányíthatod, terelgetheted őket, de hagyni kell őket szabadon kibontakozni. :) A Ti példátokat is látva, igaza lehet.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon nehéz ám betartani amit írtál, és amit én is gondolok :)

    VálaszTörlés
  3. "irigykedek" - nekem csak nagy ritkán sikerül nem foglalkoznom azzal, ha kérésem ellenére csakazértis. de fejlődőképes vagyok, minél nagyobbak annál kevésbé robbanok fel
    amúgy elfogadom, hogy ajándékba kaptuk őket, terelgetni, de a mindennapok malmában bizony hajlamos vagyok időnként megfeledkezni erről
    Cy

    VálaszTörlés
  4. Ó, hát tudni és csinálni teljesen más. Anno azt mondtam lusta szülőnek hamar lesz önálló a gyereke. Ma ugyanezt mondom, annyival kiegészítve, hogy ha néha nem nézünk oda mikor szívünk szerint rászólnánk, kihozhat magából VALAMIT, érezheti hogy ezt egyedül csinálta :))

    VálaszTörlés

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...