2013. június 13., csütörtök

Tempera és az állatok világa

Szeretem a tanév végét.
Szeretem, mert hazahozzák a cuccaikat, a technika dobozt és rajzeszközöket. Fel lehet mérni mit nem kell venni a következő tanévben.
Persze csak akkor, ha nem kezdenek el festeni észrevétlenül, lapítva mint AZ a fűben.
Kevint kérdem, miért nem jelentett?
Szeme helyén vastag kérdőjel virít.Sőt, iniciálé méretű, arcáról kilógó kérdőjelek.
- Mit?
- Hogy Szabolcs fest.
Mert nem tudtam róla. Mert nem engedtem volna ha tudom. Főleg a házban, temperával. Úgy, hogy Lívia és Szili már megfürödtek.
Igen, délután ötkor, robbanó nyárban. Mert Lívivel medvefarmoztunk (ovi), gondoltam hulla fáradt lesz, így megfürdettem. Mondván hatkor aludni fog, hisz annyit ugrált és rohangált, még az oviban is játszott egy órát az udvaron, szóval kitikkadt.
A víz meleg volt, Szilit is beugrasztottam, úgyis legózik, nem jár az udvarra ilyenkor.


Most talpig festékesek mind.
Lívia is.
Gondoltam én állat, hogy nyugis estém, délutánom lesz, pihengetek, filmet nézek.
Ehelyett két percenként papírt adagolok nekik, és fogom a fejem attól, ahogy kinéznek.

Lívi érdektelen medvét próbál etetni

vattacukros

fagyis
A fagyi is jó sztori volt.
Lívia azt mondta, nem kér fagyit. Vettem neki egy gombóc szép barackosat, öntettel. Magamnak 4 szerény gombócot szereztem be. Nyújtom neki a fagyiját, mire ő azt mondja, nem kell. Az kell. És mutat az enyémre. Nem tudtam a kis diktátort meggyőzni, odaadtam neki. Vert seregként megettem a fagyiját és vettem magamnak másik négy gombócot. Más fajtát, mert azt gondoltam, úgysem tudja megenni, én fogom majd.
Jó hogy van már szinte mindenütt félgombócos lehetőség féláron, így nem volt egy kisebb vagyon :)
Persze a félgombóc is elég nagy, szóval joggal gondolhattam: a kis pici soványka lányom nem eszi meg.
Megette.

Azt azért megállapítottam a medvefarmon, hogy nem szeretnék eme állattal szabad körülmények közt találkozni. Láttam kergetőző medvéket, láttam területét védőt futni az etetni próbált másikhoz, és tényleg gyorsak. Amilyen lomhának néznek ki, pont annyira nem azok.

Ami a medvefarm mellett van erdő, elég síri hely lehet. Ezer varjú és dolmányos varjú károgása hallatszik át a fákon. Ezek pedig erősen védik a fészkük környékét, és megtámadják az embert is ha túl közel megy a fészekhez.

Láttam olyan macit is, ami a vattacukorárus elmondása szerint azért jár fel-alá folyamatosan, mert eddig ekkora ketrecben volt (kb. 4*4 méter, amekkora területet bejárkál), és nem szokott hozzá a nagy területhez. Ideges. Kicsit odébb olvastam, hogy sztereotíp viselkedésnek hívják ezt, mikor rossz tartási körülmények közt berögzül nekik valami és nehezen állnak át.

Egyébként nagyon sajnálom az ilyen állatokat, mert értelmetlen hogy így kell élniük, de megoldást nem látok. Értem, némely (sok) gyereknek nem lenne más lehetősége ilyen állatokat látni, de ez mégiscsak fogság. Nem azokról a macikról beszélek, akiknek a medvefarm egy kánaán, hanem a fogságban született, fogságban életét leélő sok ezernyi állatról. No meg azokról, akiket azért fognak be, mert xy állatkertben még nincs, épp nincs, és hasonló.
A hobbi állatként tartott papagájok is értelmetlen szórakozások az embernek. Hozzáteszem, van papagájom, van törpenyúl is, és szívesen elengedném őket, ha nem tudnám hogy meghalnak pár nap alatt.
Kicsit olyan, mint mikor Afrikából hordták a rabszolgákat. Ez is egyfajta rabszolga tartás. A saját szórakozásunkra, gyermekeink örömére.

Amúgy jól jártam a napokban a nyomtató patroncserével. Mert spórolni akarván utántöltőt vettem. Amivel gondolom semmi baj nincs, de most nem jött össze. Minden az én hibám, mivel a színesben rossz helyre töltöttem a színeket (már megint kapkodtam), a feketét pedig túltöltöttem. Így azt nem is érzékelte a nyomtató. Oké, a színes elég lesz, címkenyomtatáshoz nem kell nagy fakszni. De fekete nélkül nem hajlandó semmit csinálni, ez gondolom egyértelmű.
Akkor rendelek egy utángyártott feketét, nem olyan drága az.
Így is van, de véletlen színeset rendeltem. Megint kapkodtam volna?
Soha.
Persze a színeset nem lehet a fekete helyére tenni, túl okosan van megcsinálva.
Akkor megint rendelés, ennyivel tartoztam az ördögnek azt hiszem.

Jó hogy az új életemben nem címkézek fel írásokat, mert erre aggathatnék vagy tízfélét.

2 megjegyzés :

  1. Lájkoltam volna az írásod az állatok fogva tartásáról,ha itt lehetne.Vedd ezt egy nagy likenak.

    Lívike nagyon édes a szöszke hajával. :)

    Amúgy nem vagy Te kissé fáradt, kimerült? Én akkor kapkodok, keverek össze dolgokat.

    VálaszTörlés
  2. De, biztos fáradt vagyok, bár ez máson nem látszik. Amúgy ez a kapkodás egy jellemhibám :)

    Lájkolhatod a facén :) Csupa magyar szó :D

    VálaszTörlés

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...