2013. július 23., kedd

Tanulás, tudás

A tudás, bármilyen tudás, akkor nevezhető a miénknek, amikor tényleg ÉREZZÜK.
Mint a szerelem.
Olvasni róla?
Ugye nem ugyanaz, mint érezni??
Utazás?
Útikönyvek olvasása, vagy eljutás a vágyott helyekre?

Ilyen a sok okos gondolat is.
Egyetérthetünk velük, szép, okos, jól hangzik, de nem a miénk.
Majd ha ott lesz bent az érzés.
Magok, melyeket ezek a gondolatok, tanácsok, okos könyvek elszórnak az örvényeinkbe, egyszer kikelnek. Vannak amit megesznek a lélek hangyái, sünjei.
De sok kikel ám, és ápoljuk, öntözzük, megkapáljuk, akkor termésük is lesz.
Tudom, szinonima királynő vagyok, de annyira ideillik!
Ha ősszel a földben ott marad a gaz gyökere, akkor jövőre is kikel. Nincs igazi megújulás.

Szép lassan megértem, miért is kell az egyedüllét, a csend ahhoz, hogy tényleg új ember legyek, és meglegyek magamnak.
Megtaláljam a központot magamban.
A támaszom, ami mindig ott lesz.
Másokra támaszkodva ugyanis, akár csak érzelmileg is, annyit jelent, hogy nem is létezünk.
Ha az a más megszűnik az életünkben, akármiért, akkor mi összeomlunk?
De a példa most ne támasz legyen, ne érzelmi karó, hanem mondjuk a jókedvhez, pozitív érzésekhez szükséges többlet.
Ha nincs, mert nem ér rá, akkor rosszkedvű leszel?
Kell ez?
Vagy jobb odabentről meríteni az erőt ezekhez a hétköznapi dolgokhoz??

Vagy a másik kikelt mag: miért is fontos OTT lenni, ahol vagyok.
Arra gondolni, amit csinálok.
Mert attól leszek a MOSTban.
Attól fog az a dolog amit épp csinálok, eredményt hozni.

Egyszerű példával élve: torna.
Képzeld el: arra gondolsz közben, hogy: "De jó! Mozgok! Tornázok, hogy szép és feszes testem legyen. Tornázok, hogy jobb legyen a fizikumom. Tornázok, hogy egészséges maradjak."
Vagy arra:  "De utálom! Izomláz! Izzadhatok itt, és még eredménye sincs!"
Melyik lesz célravezető?
Persze a torna esetében ne tűzzünk ki lehetetlen célokat, mert az csak a csalódottságot fogja növelni. Csak önmagunkhoz képest kell javulni, nem másokat legyőzni. Az szélmalomharc.
Én mondjuk már attól jobban vagyok, hogy napok óta edzéssel kezdem a napot.

És nincsenek kötelező gyakorlatok, nincsenek kötelező darabszámok, csak amennyi épp jól esik. Meg kell mondjam: egyre több esik jól.
Már ettől szebb a tükörkép. 


Bár nekem eddig sem a tükörrel volt bajom. Elsősorban nem a külsőmet kell rendbe tennem, bár nem árt az sem. Mert ugye dualitás, egyik nincs a másik nélkül.
De egy körömlakk vagy szép cipő nem oldana meg semmit, még öt percre sem.

Szóval kell az egyedüllét, magamban lenni, kidobálni a szemetet.
Ez most az ENYÉM.

Ami még eszembe jutott: a fejlődésünk a miénk.
Másoknak elmesélni?
Nem biztos hogy megértik.
A szellőt, ami új gondolatokat hoz, az illatot, ami felébreszt és jótékonyan előhoz emlékeket, amik szintén feldolgozandó, múltbeli problémák.
Nem érthető, csak nekünk.
Én itt írok, de innen bárki elmehet, nem fogom látni, nem veszem sértésnek, ha nem "hallgat" végig, mert nem tudok róla.

Az írásban üvöltözős, nagyon magán dolgaim nem ide írom, ez már csak a tisztázás részemről. Sőt, arról sem írok ide, mit keresek egy férfiban, milyen embert képzelek el magam mellé, hol tart a társkereső időszakom, mert ezek az ÉN dolgaim.
De az élet nem áll meg, lépcsőzöm, tanulok, fejlődök.
És alapvetően, általában jól érzem magam, minden napom végén tudok olyan pillanatot találni, ami igazán és teljesen jó volt.

6 megjegyzés :

  1. naaagy ölelés

    (mert ezt már három bejegyzés óta fontolgatom)

    VálaszTörlés
  2. Ajánlom:
    http://www.youtube.com/watch?v=C5vp9obhBp8

    http://www.youtube.com/watch?v=3ozAfTt_BSM

    Vikóc

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi!! nem is tudtam, hogy ez már filmen is van :))

      Törlés
  3. Heni, én tudom, mert láttam, hogy te voltál Újpatyi bombazója :-) Bombázz újra ;-) Nem magasztos, de edzés alatti 'programozásnak' talán elmegy :-) pusz: Süvi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Timi, ez most megint nagyon jókor jött :)
      Érdekes, én akkor sem láttam magam bombázónak.. de jól esik :)

      Törlés

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...