2013. október 28., hétfő

Sírköves

Írtam hogy múlt héten fent voltunk a régi síroknál a dombon. Három sírkőről beszélünk, amire azt mondták: kelta. Nem tudom ki és honnan vette, mert egyértelműen héber jelek vannak rajtuk, a helyet "Zsidó domb"-nak hívják, szóval nem hinném hogy kelta :)
De ezt nem tudhattam, míg nem láttam.
Ami ezzel kapcsolatban írásra késztetett, az Szili.
Pár nap múlva rajzoltatott velem egy csontvázat, majd lerajzolta a sírt, ahogy belecsap a villám, és ezért jött ki a csontváz. A jelek, amiket a sírkőre rajzol, a síremlékes élmény feldolgozását sejtetik.

 Nekem ezek az észrevételek még ennyi év aktív gyerekezés után is fantasztikus élményt jelentenek. Szili most amúgy is épp lenyűgöz, mert pár nap alatt megtanult írni nagybetűvel, olvasni meg nagyjából a kisbetűs is megy neki. Számolni rég tud, vagy két éve tanítottam meg és pillanatok alatt elsajátította. Most már látom hogy hiba lenne visszatartani az oviban, ő már suliba való lesz jövőre.

A tegnapi tízmilliószoros napot abban a pillanatban elfelejtettem, ahogy itt megírtam. Szóval nem figyeltem magamra, miket gondolok és érzek, de este, mikor eszembe jutott és visszapörgettem, azt állapítottam meg, hogy jól viselkedtem.
Sokfélét főztem-sütöttem, nagyon elfáradtam, de nem lettem hisztis, hanem szép nyugodtan viseltem az erős fáradtságot. Sőt, még Szabolcs partijára is mosolyogva mentem a disznóólba, pedig az a 10 méter legyőzhetetlennek tűnt elsőre.

A közelmúltból felbukkanó pasast nyugisan lekoptattam, kíváncsi érdeklődéssel fogadva az ő érdeklődését, miszerint most mit is akar? Hamar kiderült, mint az is, hogy sem most, sem a jövőben támad bennem érdeklődés, így abbahagytuk a beszélgetést, mert értelmetlen volt. Büszkeséggel töltött el, hogy magamtól is nyugis voltam, nem kellett lenyugtatni magam, mert még csak fel sem bosszantott az amúgy felháborító beképzeltsége.
A büszkeség oka nem az hogy volt erőm visszautasítani azt, aki nem érdekel, hanem az, hogy mindezt igazi nyugalommal tettem.

Hamarosan az összes fiam szemüveges lesz, Kevin ugye már az, Szili nekem tűnt fel, Szabolcs az apjának. 




Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...