2014. január 22., szerda

Hitelesen

Felmerülhet az írásaim kapcsán, hogy én tökéletesnek hiszem magam, vagy valami megmondó embernek: így kell élni.
Nem így van.
Pont annyi kétely van bennem, mint bárkiben.
Igyekszem tudatosan irtani magamból a kisebbrendűség érzését, az aggodalmakat, egyebeket. Érdekel hová veszik majd fel a lányom, de messze még az április vége mire kiderül, félretettem. Majd foglalkozunk vele, ha kiderül, addig minek??
Aggódom, hogy kevés a fa, tudom, holnap jön, de addig be kell osztani ami van. Ezért örülök, hogy most jó idő van, amíg nincsenek itthon a gyerekek, én elvagyok nélküle.
Mindig játszom az energiákkal, gáz, fa, áram, mikor melyikből van több, azt használom. Vízmelegítésre, főzésre, bár fűtésre a fa van :)


Nem élek párkapcsolatban, de ezen sem kattogok, jól elvagyok magammal, írtam már: szükségem van erre a mostani egyedüllétre, letisztulásra. nem véletlen, hogy ez van, vannak céljaim magammal és a fejlődésemmel kapcsolatban, tisztában vagyok vele: ezért vagyok most egyedül, nem azért mert 5 gyerekkel nem lehet embert találni.

Nem vagyok sovány, mégis meg tudom mondani, miként lehetne lefogyni, kinek milyen módszer segíthetne, ha lelkileg elég erős lenne eldobni a védőbástyáit. Én még nem tudom ledobni őket. De tudom: nem a testem vagyok, nem ettől függ a saját magam előtti megmérettetésem.

Eszembe nem jut panaszkodni ezek miatt, mert sok-sok apró és nagyobb gond ellenére én köszönöm, jól vagyok!

Sírni is szoktam, mert kell az. De mégis tudom miként kell letörölni a könnyeket, átnézni a bajokon, felállni a legnagyobb rúgások után is, és mosolyogni. Sírok, mert bántják a gyerekem, sírok, mert nincs barátja a másiknak, és bántja őt, de ezek a dolgok nemolyanok, hogy veszek egy kiló kenyeret és megoldottam.
Ezekhez idő kell, fejlődés kell, beszélgetések kellenek. És az az ember kell, akiről szól. Nem tudom helyettük megoldani, nem állhatok mellette őrként, nem rángathatok mellé valakit: szeresd! felkiáltással. Van amit nekik kell megoldani, és egyre több ilyen lesz. Bármennyire akarok segíteni, sokszor vissza kell húzódnom, ha nem akarom, hogy huszonévesen kiherélt emberek legyenek, akik egy párkapcsolatot nem képesek összehozni és fenntartani, mert valami rohadtul elcsúszott a nevelésükben.

Nekem nem az a hiteles, aki ugrál egy aerobik edzésen és megmondja mit tegyek, úgy, hogy sosem volt túlsúlyos. Nem hiteles az, aki megmondja hogyan osszam be a pénzem, úgy, hogy sosem volt csóró, és sosem volt gyereke. Nem hiteles az, aki megmondja miként kell rendben tartani egy házat, úgy, hogy nincs pár rendetlen kölyke, tenger egyéb munkája, és nincs semmi lelki nyűgje, amitől legszívesebben csak üldögélne egész nap.
Nekem az a hiteles, aki felett igenis összecsapnak a hullámok, de feláll, rendet vág a káoszban, sőt: élni tud benne. Mégis derűs, mégis rendben van mint ember.

Mikor olyat hallottam régebben: ez vagy az milyen csodás háziasszony, hisz élére van minden állítva, nincs egy porszem sem, ragyog minden, akkor mindig az merült fel: vajon mit kompenzál?? Vajon milyen lelki mocsoktól nem tud szabadulni? Hallottam olyanról is, aki fél délelőttöt eltölt azzal, hogy a pörkölthöz a hagyma elég apróra legyen vágva. Órákat. Ekkora tökéletesség nincs. Terhek vannak, olyanok, amit tologat maga előtt, és kompenzál. Ne értsen félre senki: a lelki mocsok nem azért van, mert mocskosak vagy rosszak vagyunk, hanem olyasmi ez, amit félrenevelő szülők, tanárok, nem jó partnerek, álbarátok, kritikus gyerektársak, felnőttek aggatnak ránk.

Az nagyon nagy baj szerintem, hogy nincs az ember megtanítva arra, miként kezelje a lelki nyűgjeit. Hogy fontosabb a francia forradalom, mint az, hogy mi legyen akkor, ha összecsaptak a hullámok. Vannak jó tanárok, jó pedagógusok  mindenhol, de időből senkinek nem lesz több, mint ami egy napra jut.

14 megjegyzés :

  1. Hát, nekem ez az írásod most nagyon tetszett....kicsit könnyebb lett tőle a lelkem. Köszönöm

    VálaszTörlés
  2. ezt nagyon oda tetted, minden betű a helyén.Köszi a megerősítést:)

    VálaszTörlés
  3. ezt nagyon oda tetted, minden betű a helyén.Köszi a megerősítést:)

    VálaszTörlés
  4. Ebben most tökéletesen egyetértünk. :)

    VálaszTörlés
  5. mindig szeretem a gondolataid,de ez az írásod most tökéletes,és csontig hatoló..köszönöm neked!

    VálaszTörlés
  6. Azt hiszem elég hiteles vagy...úgyhogy nem kell keresned másban a mintát..

    VálaszTörlés
  7. Tetszik ahogy irsz, de zavar, hogy nem ertem hol elsz?

    VálaszTörlés
  8. Köszönöm mindenkinek, így egyben :-)

    Máté Erika, mire gondolsz?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Neztem a google profilodat es ezt olvastam:
      Heni Paroda
      Jelenlegi lakhely: B613, Raja Ram Marg, Dr. Ambedkar Nagar, Madangir, Új-Delhi, Delhi, India
      Ezert nem ertettem.....
      Bocsanat.Nem akartalak bantani.Az irasaid tetszenek.
      En is falun lakom;varoson dolgozom es van egy gyermekem...

      Törlés
    2. A google nevjegyednel ezt olvastam:
      Heni Paroda
      Jelenlegi lakhely: B613, Raja Ram Marg, Dr. Ambedkar Nagar, Madangir, Új-Delhi, Delhi, India
      ezert nem ertem....
      En kulomben falun lakom es minden nap ingazom varosra a munkahelyemre-Romaniaban.Egy gyerekem van.
      Mondtam, hogy tetszenek az irasaid.
      Bocs , nem akarlak bantani.Minek tennem?

      Törlés
    3. Erika!
      Nem bántottál!!
      Pont ez a lényeg: nem hiszem hogy bárki bántana, ha nem ismer. De válaszoltam több nézőpontból :)))
      Majd átírom a gugli névjegyet is :)

      Törlés
  9. Heni, minden szavaddal, mondatoddal azonosulok! Teljesen igaz az egész,úgy, ahogy leírtad. A megmondóember státuszt már rám is kiaggatták néha, de nem érdekel. Ha ez azt jelenti, hogy van a dolgokról véleményem, akkor legyek az. Másnak is lehet. Én leírva is felvállalom anélkül, hogy magammal példáuloznék. Merthogy nálam is van kupi, kiabálás, káosz,- ahogy annak szerintem lennie is kell.

    VálaszTörlés
  10. Tökéletesen leírtad a saját érzéseim, gondolataim. :)
    Szerintem hiteles vagy úgy ahogy vagy, és ezt személyes ismeretség alapján is mondhatom!

    VálaszTörlés

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...