2014. január 1., szerda

Pusszantyú az új évre a takarítóknak!! (is)

Hiszi-e valaki, hogy év végén mindennek 100 százalékban rendben kell lenni, különben átvisszük a "gondot" az új évre? Letöröl-e valaki ezért minden egyes porszemcsét, mos ki és szárít-e meg minden ruhát, satöbbi?
Mert én terveztem a mosogatást, bármire megesküszöm, de végül lefújtam.
Feltettem a kérdést, most akkor egész évben mosogathatok?
Tényleg?
Minden nap?
Azt hiszem amúgy is, szóval tök mindegy.
Ez már nem fért bele, és a mosógépben is félig mosott ruha várja a mai napkeltét, hogy folytassam.

A magam malmára hajtva a vizet megmagyarázom ezt a hitfélét.
Magamnak.
Szerintem félreértelmezett, mert nem a takarításnak azon része fontos, hogy minden porszem és ruhadarab (edény) rendben legyen, bár ezeknek is megvan a misztikus, átvitt értelmű jelentősége, hanem az, hogy bent rend legyen és tisztaság. A fejemben, a lelkemben, no és a szívemben.
Én úgy gondolom, ezt szűrtem le abból amit másoknál láttam, hogy aki mániákusan takarít, annak nincs minden rendben ebben a nagy hármasban (gondolat-lélek-szív), és nem agy vagy szívbetegségre utalok :)

De tudjátok mit?
Ezt az utolsó mondatrészt tekintsük semmisnek, mert ezeket azért szoktam odabökni, hogy az esetleges kötözködők se találjanak fogást.
De megszűnt.
Innentől nem magyarázok alapszintig mindent.
Úgyis normális emberek járnak ide, akik értenek.
Akik meg hülyének, lilának és ködösnek tartanak, úgyis továbbállnak.
Nem kell megfelelnem, csak magamnak.
Bár azt hiszem ha még mindig a megfelelni vágyás működtetne, akkor egész más témáim lennének, és nem lógnék ki a sorból.

Akkor a mondat helyesen:
Én úgy gondolom, ezt szűrtem le abból amit másoknál láttam, hogy aki mániákusan takarít, annak nincs minden rendben ebben a nagy hármasban (gondolat-lélek-szív).
Viszont mikor valami nincs a helyén a nagy hármasban, akkor kell a kinti takarítás.
Kell a test rendbetétele, és kell az élettér rendbetétele is.
Azt hiszem a káoszt akkor érzékeljük zűrösen élhetetlennek, mikor a lelki gondok megjelennek. Mikor az első kis elégedetlenség-morzsa előjön önmagunkkal szemben.
Ilyenkor alapos lakás-nagytakarítás és fizikai test-porolgatás kell, és takarítás közben csak a takarításra kell gondolni, mert akkor leszünk a mostban.
Nagy a gáz, ha valakinél kitolódik a mániákus takarítás, és hónapokig, évekig is eltart.
Nagy a gáz, ha valaki csak úgy szól a gyerekeihez, hogy azok rendetlenségét, kosz-behordásást és a többi ilyet emlegeti.

De elég lesz.
Inkább arról, hogy szerencsére az éjszaka nyugis volt, bár este váratlan vendégként Borisz kutya beállított. Ő fél a petárdázástól. Buksi a széltől, Csipi nem tudom mitől. Semmitől, hisz puli.
No mindegy, Borisz jött.
Az ajtó zárva volt, én a fürdőben voltam, mikor hallottam: kopogtatnak.
Ez érdekes élmény nálunk, mert ilyen nincs soha.
Aki bejár az bejön, és ha tudom hogy jön valaki ilyen, akkor nem zárok ajtót.

Végiggondoltam ki lehet.
Tán valaki bejött? Kira hazajött (színházban volt tegnap éjjel) hamarabb?
Jönnek a zombik?
Vagy valamelyik kutya?
Az volt.
Oké, macska elzárás a gyerekszobában (egy van bent, a fix alapmacska, a többi kint éjszakázik, illetve fent a padláson), Borisz nálam. Minden petárdázásnál felkeltett, simogattam, de nem panasz, mert nem az udvarra kellett kimenni hogy megtegyem.
Hogy miért nem jutott eszembe magamtól behozni?
Eszembe jutott, de macska ügyből kifolyólag nem tettem.
Ebből látszik, hogy minden megoldható, megoldódik magától, ha valamiért célszerű.
Amúgy nem volt sok petárdázás, tán 3x10 perc, igaz ez egy nyugis utca nagyjából.
Reggel kiterelgettem Boriszt, igaz a kismacskák ilyenkor már az ajtóban várják a nyitást, de megoldottuk Szabolccsal.

Mivel most szófosásom van, megemlítem azt a face kör-képet, amelyiken az az infó van, hogy aki petárdázik, annak kicsi a kukija.
Szerintetek a petárdázók elolvassák, és eldobják a petárdát a szemetesbe?
" Jajj, csak nehogy kicsi legyen a kukim!" felkiáltással?

Szóval összegezve, én nem mosogattam, tehát egész évben mosogatni fogok, nem petárdáztam, tehát nem lesz kicsi kukim, viszont nem is aludtam sokáig, akkor egész évben aludni fogok??
Na itt az a pont, amikor elmentem teát készíteni.

4 megjegyzés :

  1. Hmmm..miért, ha mosogattál volna, akkor ebben az évben nem kell mosogatnod?

    Ne rémissz :) Bár nem hiszem, hogy ha tegnap úgy megyek el a gyerekekkel együtt szilveszterezni, hogy hatalmas rendet hagyok itthon, akkor ebben az évben egyáltalán nem kell takarítani :) De jó lenne :)
    Max azt látom, amit mindig,ha rumli van, hogy engem vár a takarítás :)))

    Nagyon boldog új évet kívánok, váljanak valóra a terveid,vágyaid ! BÚÉK! :)

    VálaszTörlés
  2. Ez az! Így is úgy is kell :-)
    A mániákus rendrakó pedig mindig talál valamit :-)
    Köszi, és neked is!

    VálaszTörlés
  3. Hiedelem ide, hiedelem oda, a hegy mosogatnivaló mindig ott lesz...buék...

    VálaszTörlés

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...