2014. január 21., kedd

Suliváltás, megint

Sokszor felmerül, melyik a jobb: a hirtelen döntések, vagy az átrágott, minden oldalról megvizsgált, lehetséges következmények számbavételével meghozottak.
Én ezt nem tudom.
Szerintem nem is lehet eldönteni, mert hol így, hol úgy jó.

Kiránál hirtelen elhatározás volt a suliváltás, Kevinnél vártam pár hetet mire igent mondtam, de Szabolcs itt maradt, a falu sulijában. Mert megvolt rá az oka.
Konkrétan szerelmes valakibe.
Azt mondta, ő nem megy sehová, ő itt lakik, itt jár suliba, ne merjek azon gondolkodni sem, hogy elköltözünk (nincs ilyen terv)
Mostanra viszont olyan a helyzet neki, hogy már nem érdekli ez sem.
Mikor esténként lelkileg kimerült, láthatóan ki van borulva, akkor az elgondolkodtató.
Mondtam neki már hetekkel ezelőtt, menjünk. Ez a helyzet nem fog változni, vállalja hogy sokáig ez lesz, vagy megyünk át.
Egy hete, egyik reggel közölte: döntött, menjünk, már ma.
Mondtam az azért még legalább 2 hét, de oké. Intézem.

Elmesélem azt is, mi a baj.
Az iskolában van egy 3-4 egyedből álló lánytesócsapat, akik a faluszéli putri lakói, rendszeresen tetvesek, és még csúnyák is. Tán a szemétségtől, nem tudom. Lényeg, hogy ezek tetvesnek csúfolják, ha elmennek mellette, akkor fújolnak, hogy "hozzám ért, fúj!!"
Ezt persze mint jó diákok, sokan átvették, így mostanra ő a suli tetves-fúj gyereke, aki valószínűleg szart eszik.
Nos, egyik sem igaz, mert itt tetű sem volt soha, és szart sem eszünk.

Lehet azzal magyarázni, hogy nincs öblítőszagunk, ez pedig az ehhez szokott orrnak talán büdös, de nem vagyunk sem dohos, sem más büdös szagúak. Max. nem illatozunk kilométerekre. De ez mégsem olyan, mintha izzadtszagú, retkes, vagy hasonló lenne.
Egyik sem.
Átlag 8 éves, aki kicsit öntörvényű, megmondja a véleményét, és megvédi magát.
De mostanra besokallt.
Új lappal fog kezdeni, ennyit tudok tenni itt és most érte.
Egyébként hozzáteszem, az óvodás gyerekek és a kisiskolások közt óriási a különbség.
2.-3. osztályra igazi kis köcsögök lesznek egymással, és nem tudom az okát.
Mert azok, akik 3-4 évet együtt járnak az oviba, aranyos kis gyerekek, mitől lesznek hirtelen ennyire mások. Mondhatnám hogy bezzeg az én időmben, de ezt persze nem tudom, mert szerintem a mi sulinkban is volt ilyen.
És visszatérve az öblítőszagra: inkább annak a hiánya, vagy az mellett a rendszeres tetvesség, mint ezeknél a lányoknál?? Akik persze járhatnak iskolába, mert szuper rendszerünk nem engedi, hogy ki legyenek tiltva, amíg ki nem irtja az anyjuk. A tetveket.

*************************************
 Ennyi mára, de azt még elmesélem:

A gyerekszáj rovatom ezzel (is) frissült:
 Lívia:
- A nyálunk mindig sok lesz, és le kell nyelni.
- Ez így van. Miért érdekes?
- Mert egyszer hapciztam, egyszer hánytam. Vajon miért változik mindig?
- (kac-kac) A nyál lenyelése mindennapos, a hányás és tüsszentés nem feltétlenül, ugye?
- Igen Anya, de akkor is furcsa. (mindezt még mindig csupa "t" betűvel: "attol is fulta")

5 megjegyzés :

  1. Annyira átérzem Heni. Én is éppen a napokban töprengtem azon, hogy mi lenne a legjobb a gyereknek menni vagy maradni. Az ok egészen más, nálunk a van rajta sapka nincs rajta sapka jön elő néha az ofőnél :S Rettenet a mai oktatási rendszer, a tanárok hozzá állása, akik mintha csak és kizárólag tanárok lennének és még véletlenül sem szülők, nehezen lehet egyeztetni a véleményeket, csak mondják, mondják....Nem, nem vagyok elfogult a gyerekemmel, mert tudom hogy néha dacos, vállrángatós /11 lesz/ kamaszodós. De jól tanul, segítőkész, illemtudó. Négyes ötös tanuló, tehát nem kítűnő, akiknél pl. nem számít a vállránditás sem, mert hát na...hozza az elvárt teljesítményt az iskola statisztikájába. Nem droid, robot, hanem önálló véleménnyel rendelkező ember. És ez baj. Elég sokszor. Remélem jó lesz nektek a jövőben!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudod nem tudunk mindenkit szeretni, de azt hiszem egy pedagógustól, aki gyerekekkel foglalkozik, elvárható, hogy ez ne látsszon rajta. Ennyi. És melyik 11-13-16 éves nem ilyen??? Nem sok van ám...

      Törlés
  2. Nagyon sajnálom Heni. Én is vinném,hamar. A másik suli messze van?Kevin és Kira is odajár?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nincs messze, szomszéd falu, 5 km. Két perc busszal. Totál kibírható, a nagyobbak is megszokták, ők is odajárnak :)

      Törlés
  3. Egy jelenet tanúja voltam a fiam iskolájában, íme: Az iskolaudvaron, mely egyben a pálya is, kirohannak szünetben a "nagyok" öt hatodikosok, ugyanaz a "hátrányos helyzetű kollégák rajonjából" és elkiáltja magát az egyik liderféle: "kicsik ki!"
    A kicsik a szolgálatos tanárhoz fordulnak, hogy ez nem járja, nem igazságos. Néztem, meg sem vonta a vállát, elfordult a panaszkodó kicsiktől.
    Mit jelentsen ez? Hogy aki bírja, marja?
    Na látod, itt a baj.
    Ma mondta a fiam, hogy szerzett ma egy testőrt.
    Lego testőrt? kérdeztem.
    Nem, egy nagy fiút.
    Minek?
    Ha elkezd valamelyik pofozkodni, legyen kihez fussak segítségért.
    Szóval, akkor mondja meg nekem valaki, melyik iskolába lehetne ma menni, ahol a gyermek biztonságban van?

    VálaszTörlés

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...