2014. február 11., kedd

Bánhatnám...

Bánhatnám, de nem bánom hogy nem tanultam mikor tehettem volna, egyszerűbben mint most.
Bánhatnám, de nem bánom a rossz választásaim, rossz döntéseim.
Voltak, elmúltak, lettem tőlük amilyen lettem.
Bánhatnám, de nem bánom, a múltat, semmilyen formában.
Nem lehet rajta változtatni, megtörtént, elmúlt.
Ami van, a MA, azt alakíthatom, főképp hozzáállással.
Bánkódhatnék minden elvesztegetett forinton, de nem lenne akkora bánat, mint az elvesztegetett percek.

Azt gondolom, percekből vesztegettem el a legtöbbet életemben.
Többet nem teszek ilyet.
Illetve igyekezni fogok, hogy így legyen.
Ami előttem van többet ér annál, minthogy olyan kapcsolatom legyen, amit nem akarok teljes szívvel.
Nem befolyásolhat hogy ő kedvel, hogy mije van vagy nincs, nem számít mennyire tuti pasi, ha nem érdekel. Ha a kis pillangók nincsenek a gyomromban mellette, akkor az egyértelműen időpazarlás mindenkinek.
Megállapítottam: inkább egyedül, minthogy még egyszer olyan mellett, akivel nincs minden egyben.

Ismerek olyan véleményt, hogy minden jobb az egyedüllétnél, de én nem így gondolom.
A megalkuvás (nem a kompromisszum!!) önmagunk eladása.
Aki pedig eladja magát, az kurva.

Márpedig ha azon kell gondolkodni, mégis mi nem jó, ha egyszer semmi kifogásom nem lehet, ott valami hiányzik. Az nekem kevés hogy olyan kedves, hogy jó hozzám, hogy .... akármi.
Azt hiszem kurvaként könnyebb lehet.

De ez a rendszerező, megmagyarázó, kérdéskutató jutott erre az életre, így aztán keresem a válaszokat. Hogy tudjak magyarázni.
Azt hiszem sem végső válaszok nincsenek, sem igazi, nagy ő, ilyesmi.
Életszakaszok, periódusok társai vannak meg, emberek, akik egy-egy periódusban mellettünk vannak. Ha váltunk, ha átlépünk másikba, akkor némelyek nem jönnek velünk.
A kapcsolat lapos lesz, megszűnik benne valami. Haragmentesen, de vége lesz. Van persze, aki ezt nem így érti, és arra keresi a választ: miért? Mi történt? Mit tettem?
Semmit.
Ennyi volt, lejárt a szavatossága.
Nincs igazi, csak olyan, aki MOST igazi, mert a mostani énemnek pont megfelelő, illetve én az vagyok neki.

Olyan volt már veletek, hogy egy megszakadt kapcsolat (baráti, ismerősi, stb.) évek múlva felbukkant, véletlen találkozás történt, és azt láttad: míg te haladtál és változtál, ő ugyanaz. Ő megrekedt. Neki ott, azon a szinten van dolga, ahonnan te továbbmentél. De téged visszatartott volna a fejlődésedtől.
Ne értsetek félre, nem felfelé haladó lépcsőkről beszélek, nem elmaradott és fejlettebb emberekről, nem így mérjük ezt.
De akárhonnan nézem, számomra mindig szomorú kicsit, ha azt látom: valaki nem fejlődik, mert nem az jutott neki. Vagy mert önmagát ott tartja, nem merve tovább lépni.
Hisz a változás mindenképp félelmetes, mert ismeretlent hoz.

Biztos kitaláltátok: találkoztam valakivel, de nem igazán váltotta be a reményeket. Pedig nem tett semmit, csak egyszerűen nem kell.
Abban biztos lehetek: nem kell eladnom magam, mert elég vagyok én magamnak. Csak az egyedüllét elkerülése miatt nem kell senki.
Nincsenek kételyeim, nem azért írtam ezt meg, csak most nagyon zavar, hogy melléfogás történt. Pedig végiggondolva szerencsés vagyok, hisz normális, kedves, meg minden ilyesmi emberrel dobott össze a sorsom. Nem azért nem kell mert bunkó vagy ápolatlan, hanem csak.
Mert.

9 megjegyzés :

  1. Lehet később, egymást jobban megismerve, jöttek volna a pillangók? Lehet most még félsz egy újabb kapcsolattól?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem Erika. Nem félek, az biztos hogy most még nem kell, de nem félelem, hanem egyszerűen most nem kell :) És a pillangók vagy rögtön ott vannak, vagy soha. Nálam legalábbis.
      Amúgy emiatt is elég a netes társkeresőből, mivel szerintem személyesen ismerkedve eleve eldönthető, hogy érdekel-e, vagy az ő érdeklődése izgalmas. Mert ez utóbbi többé nem kell :)

      Törlés
  2. Ahhoz, amit a megrekedt barátokról írtál: Igen, megértem már ilyet. Ahogy olyat is, hogy ő úgy értékelte az evidens különbséget, hogy ő maradt önmaga, velem meg elszálltak a lovak. Így is lehet látni, joga van így látni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Joga van, mert nem biztos hogy el bírná viselni ha szembe kéne nézni önmagával. Van ilyen a környezetemben, aki inkább leszól engem a közös múlttal kapcsolatban, hogy én voltam a hibás x dologban 16 évesen...), ahelyett hogy önmagával nézve szembe látná: bizony nem így kellett volna nevelődnöm :) Anyukám.

      Törlés
    2. Igen, pontosan, ahogy írod. Mára viszont eljutottam arra a szintre, hogy már nem érzem szükségét, hogy bárkit is ezzel, ilyennel szembesítsek. Vagy érzi, vagy nem. Ha annyira más világ, úgyis máshogy értelmezi az én véleményemet.

      Törlés
  3. Szerintem ez embere válogatja, ki hogy érzi.Az én véleményem azonos a Tieddel, inkább egyedül, felszabadultabban, kiegyensúlyozottan,nyugodtan élni, mint egy kapcsolatban, amiben nem vagyok önmagam,amit nem érzek igazi összetartozásnak, amiben nincsenek valódi érzelmek.Vagyha vannak is, nem azok, amire vágyok..

    ám vannak nálunk kevésbé önálló nők, akik inkább egy nem szeretem kapcsolatban élnek, mert nem tudnak, nem mernek egyedül maradni, esetleg több gyerekkel.Nem tudják elképzelni, hogy menne egyedül is...Pedig valószínűleg lelki kolonc nélkül könnyebben menne...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, Te is egy erős nő vagy, én is. Most már látjuk ezt, hogy egyedül nem hogy nem szörnyű, hanem jó. Jobb, mint kiszolgáltatva bármilyen szempontból.

      Törlés
  4. Én valahogy egy csomószor éreztem úgy mint Te..Valahogy nem kell...
    Volt aki épp ezért, mert úgy éreztem, épp jobban megismerve, hogy ő megrekedt, NEM AKAR fejlődni, neki jó úgy, és úgy éreztem hogy csak visszatartana engem is..És jobban belegondolva, igazam volt.

    De egyetértek Erikával is..Nem lehet,hogy még nem jött el egy új kapcsolat ideje? Persze próbálkozni kell, különben honnan tudnánk, hogy itt az idő? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez az. Ha nem próbálom, halott vagyok, nem?
      Valószínű nem jött el, mert akkor könnyebben menne a "kudarc" is :)

      Törlés

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...